Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig pliktoppfyllende?

Når man starter på jobb kl. 8, og kommer kl. 7.55 på jobb er jeg da pliktoppfyllende?

Eller er det andre definisjoner og eksempler vedrørende det?

Hva er motsetninger til pliktoppfyllende?

Anonymkode: 71b89...cf9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det motsatte i jobbsammenheng er en unnasluntrer. Man er ikke pliktoppfyllende ved å komme tidsnok, men det er en god start. Gjør din plikt/det du skal innen fristen og uten at kolleger eller andre må purre på deg eller minne deg på det.

Anonymkode: e9f33...27c

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Pliktoppfyllende er å møte i tide og å komme hver dag. Gjøre oppgaver du ser er nødvendige selv om ingen spør. Ta tak i ting så de ikke går galt, selv om det ikke nødvendigvis er din oppgave. Møter du 0755 hver dag så er du pliktoppfyllende når det gjelder tid og tilstedeværelse. Men.. kommer du 0755 og leser på tlf i 20 min og bruker en evighet på do så utgår tilstedeværelse. Da er en person som straks begynner oppgavene sine mer pliktoppfyllende selv om han kommer 0800 presis. 

I dag er det en balanse mellom å være pliktoppfyllende og å bli utnyttet. Er man FOR pliktoppfyllende kan du fort ende med at noen på jobb ser fritiden din som tilgjengelig tid selv til ting som ikke er så viktig. Er du pliktoppfyllende så bør du få fleksibilitet tilbake når du trenger fri til noe viktig så sant det kan la seg ordne. 

Skrevet

Når bedrift etterspør en pliktoppfyllende person, skal jeg skrive det i en setning? f.eks. Jeg er pliktoppfyllende. Eller bør jeg skrive mer rundt det at jeg er pliktoppfyllende? jeg anser jo meg som pliktoppfyllende. Men bør vel fylle mer i hvilke egenskaper innen å være pliktoppfyllende er jeg virkelig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når bedrift etterspør en pliktoppfyllende person, skal jeg skrive det i en setning? f.eks. Jeg er pliktoppfyllende. Eller bør jeg skrive mer rundt det at jeg er pliktoppfyllende? jeg anser jo meg som pliktoppfyllende. Men bør vel fylle mer i hvilke egenskaper innen å være pliktoppfyllende er jeg virkelig?

Det er ikke flere egenskaper innen å være pliktoppfyllende. Da er du over på andre egenskaper. 
Å være pliktoppfyllende er å alltid gjøre det man skal, utføre sine arbeidsoppgaver og aldri sluntre unna. 
Å komme påkoblet til rett tid er å være punktlig. 

Anonymkode: 02728...7ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke flere egenskaper innen å være pliktoppfyllende. Da er du over på andre egenskaper. 
Å være pliktoppfyllende er å alltid gjøre det man skal, utføre sine arbeidsoppgaver og aldri sluntre unna. 
Å komme påkoblet til rett tid er å være punktlig. 

«Å komme på jobb til rett tid» skulle det være😂 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det handler jo kort og godt om å få tildelt ansvar og oppgaver, og at du utfører dette som forventet. 

• Liker 2
Skrevet

Takk, da er det i boks! 

• Liker 1
Skrevet

Nei det synes jeg ikke - det er forventet av deg å komme tidsnok på jobb.

Anonymkode: baa3c...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...