Gå til innhold

Baby 8 mnd bæsjer fortsatt en gang i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fullammet siden fødsel. Aldri gitt morsmelk erstatning. Babyen har hatt avføring etter 15 eller 20 dager noe som ble fortalt at dette er normalt så lenge babyer kun for morsmelk. Men når de starter fast føde så endrer konsistensen på avføringen og den vil komme oftere eller minst en gang om dagen. 

Men noe sånt skjedde det ikke. Startet smaksprøver ved 6 mnd alder. Nå er babyen nesten 8 mnd gammel og tar fortsatt smaksprøver. Hun har ikke begynt å spise ordentlige porsjoner enda. Fordi hun ikke er intressert. Ammer fortsatt mye. Når det kommer til avføring så bæsjer hun bare en gang i uka. Selvom hun får i seg bitte litt mat hverdag så bæsjer hun kun en gang i uka. Er dette normalt?? Avføringen hennes ser myk ut så tror ikke hun er forstoppet.

Hun følger kurven sin og går fint oppi vekt

Anonymkode: c8963...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun virker fornøyd, så er ikke dette noe å bekymre seg for. Begge mine bæsjet sjeldent til de var oppe i gode porsjoner mat. 

Anonymkode: 839ab...25b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så lenge hun virker fornøyd, så er ikke dette noe å bekymre seg for. Begge mine bæsjet sjeldent til de var oppe i gode porsjoner mat. 

Anonymkode: 839ab...25b

Takk for svaret

Skrevet

Flere?

Skrevet

Det skal vel en del mer mat til før man har hyppigere avføringer. Tarmen er tross alt veldig lang, og om man spiser lite/bare smaksprøver så vil det ta tid før det kommer i retur - nettopp fordi det er så lite innhold i tarmen som igjen gjør at den jobber saktere/ det er mindre som presser maten avgårde. Jeg er ikke helseutdannet så ville nok tatt dette opp med de fagpersonene du ellers stiller helsefaglige spørsmål til 

Anonymkode: 69712...ed6

Skrevet

Min spiser to fulle måltid nå. Også 8 mnd og ble fullammet til 6. bæsj 1 c i uken her å. 

Anonymkode: 94732...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...