AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Barnet er 3,5 år og bor hos meg 95% av tiden. Bf har bare samvær de siste 5%. Det er flere årsaker til denne ordningen bla at far ikke har den store interessen. Bf er en stor egoist på alle plan. Han har ved en anledning kjøpt mat (middag) til seg selv og barnet fikk en tørr skalk. Barnet vårt elsker melk, men siden far ikke drikker melk eller bruker det på boen måte, så får barnet klare seg med vann. Jeg er livredd for at jeg kanskje en dag blir såpass syk at jeg dør fra barnet. Da vil jo barnet havne hos far 100%. Det er ett mareritt uten sidestykke. Kan jeg på noen som helst måte sikre barnet mitt en trygg oppvekst videre om jeg skulle dø? Evt hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 3580e...3c5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Sørg for at du har hovedomsorgen for barnet. Så lager du en avtale med søsken, foreldre om at de skal ta vare på henne om det skulle skje deg noe. ha det skriftlig med vitner og advokat til stedet. legg kopi av papirene hos fylkesmannen e.l Så lenge du har hovedomsorgen er det du som bestemmer, far får ikke automatisk rett. Du kommer nok ikke til å dø, så du vil nok gi din datter en god og trygg oppvekst. Du kan også la være å sende henne til far om han ikke ser hennes behov. Han kommer til å klikke hvis han skal må ta henne med på aktiviteter, leksehjelp osv etterhvert når han nå ikke klarer å se at hun skal ha middag Anonymkode: 8aafb...65c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sørg for at du har hovedomsorgen for barnet. Så lager du en avtale med søsken, foreldre om at de skal ta vare på henne om det skulle skje deg noe. ha det skriftlig med vitner og advokat til stedet. legg kopi av papirene hos fylkesmannen e.l Så lenge du har hovedomsorgen er det du som bestemmer, far får ikke automatisk rett. Du kommer nok ikke til å dø, så du vil nok gi din datter en god og trygg oppvekst. Du kan også la være å sende henne til far om han ikke ser hennes behov. Han kommer til å klikke hvis han skal må ta henne med på aktiviteter, leksehjelp osv etterhvert når han nå ikke klarer å se at hun skal ha middag Anonymkode: 8aafb...65c Hvordan kan jeg få hovedomsorgen? Vi har delt foreldreansvar eller hva det heter. Anonymkode: 3580e...3c5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan kan jeg få hovedomsorgen? Vi har delt foreldreansvar eller hva det heter. Anonymkode: 3580e...3c5 ??? Ingen som vet? Anonymkode: 3580e...3c5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ??? Ingen som vet? Anonymkode: 3580e...3c5 Hvis dere har delt foreldreansvar blir det vanskelig. Du må ta han med til familievernkontor og snakke om omsorgsbehovet til barnet så faren må ta seg sammen. Anonymkode: 6a7e9...6e7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Kontakt NAV og Familievernkontoret og spør der. Anonymkode: 839ea...27d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Du bør prøve å gå for foreldreansvar alene. Hovedomsorgen har du jo. Da trenger du advokathjelp. Hvis far har foreldreansvar og du dør går barnet automatisk til ham. Hvis ikke vurderer man barnets beste, og da vil en viljeserklæring fra deg være viktig. Anonymkode: 9ec11...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå