AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Har en 13 åring som går til samtaler hos helsesøster. Hun stoler 100% på henne, og synes hun er grei å snakke med. Problemet er at hun ofte ringer meg etter samtalene og informerer meg hva de har snakket om. I tillegg snakker hun med læreren hennes om det. Dette vet jeg da vi hadde et felles møte på skolen, der hun fortalte hva som er utfordringen. Jeg synes det er bra med samarbeid, og felles forståelse der både vi foreldre og lærer vet hvordan hun har det ( litt styr i venninne gjengen ) samtidig så vet jeg også at hadde vår datter fått vite at hun forteller meg og lærer hva de snakker om hadde hun aldri snakket med henne igjen. Jeg føler jeg går bak ryggen hennes ved å ikke fortelle henne det. I vår familie har vi åpenhet. Jeg føler mistillit til helsesøster da hun indirekte svikter min datter ved å fortelle. Hva er riktig her? Fortelle min datter og ødelegge relasjon mellom henne og helsesøster? Eller tie, vitende om at hun betror seg til ei helsesøster som ringer meg bak ryggen hennes? Anonymkode: 3d1c4...ed3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Vanskelig dilemma, har ikke noe godt svar. Men du virker flink og glad i barnet ditt. Go you! Tipper du ordner begge løsninger ganske bra, og passer på å følge opp datteren din spesielt godt etter at du evt. sier fra. Anonymkode: 04d98...a8b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Ikke snakk med datteren din, men snakk med helsesøster. Kanskje hun kan moderere seg i hva hun forteller til dere og lærer? Jeg regner med at det er en grunn til at datteren din snakker med hs, og hun er så ung enda at dere skal jo være informert om hva som blir sagt, men dere kan jo få et sammendrag, ikke hver minste detalj. Så kan dere følge opp på hjemmebane og lærer følge opp på skolen uten at alle vet alt. Anonymkode: 520c5...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Hs har ikke lov å fortelle uten samtykke fra barnet! Anonymkode: 4966b...0e4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Jeg ville funnet ut hva som omfattes av taushetsplikt og så snakket med helsesykepleier. Ikke nevn dette for barnet. Anonymkode: 33ec5...56a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Min sønn snakker også med helsesøster og helsesøster ringer meg i etterkant. Men, hun tar KUN opp de tingene hun har avtalt med min sønn. Resten er taushetsbelagt. her tror jeg deres helsesøster bryter taushetsplikten sin. Anonymkode: 84772...b1c 1
BobbySocks Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Minn helsesykepleier på taushetsplikten og forklar henne tankene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 BobbySocks skrev (6 timer siden): Minn helsesykepleier på taushetsplikten og forklar henne tankene dine. Jeg vil jo samtidig vite som mor. Men kjenner jeg ikke liker henne som person. tillit er fundamentet i samtaler med ungdom. Hun snakker garantert med kollegaer om hva de snakker med ungdommen om. i vår kommune er tverrfaglig samarbeid viktig. Men føler dette samarbeidet går over alle støvleskaft. Hvis jeg f esk hadde snakket med en psykolog, og visst at 5 andre personer får vite innholdet av samtalene i ettertid hadde jeg aldri gått til en psykolog. Anonymkode: 3d1c4...ed3
Christina82 Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Christina82, moderator
Anbefalte innlegg