Gå til innhold

Hvilke truser anbefaler dere til tiden etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det blir å gå i store sykehusbind første tiden, så hvilke truser bør jeg gå til innkjøp av? Foretrekker myke truser av bomull som ikke gnager eller blir klamme. Foreløpig klarer jeg meg fint med noen fra Cubus som er string, og selv om det er den typen jeg foretrekker så er vel ikke det bindvennlig, akkurat 🙄

Anonymkode: 7ae1f...818

Skrevet

Likte best gravidtruser fra Lindex den første tiden etterpå. De holder bindet på plass og er mer komfortable enn truser med lavt liv. På sykehuset helt i starten brukte jeg bare nettingtruser.

Anonymkode: bbb5a...64e

Skrevet

Jeg skal også føde snart og vurderer trusene man får kjøpt hos fødebagen. Skal være fine også om man har hatt keisersnitt. Men har ikke testet så kan ikke anbefale de.

Anonymkode: f90ca...285

Skrevet

Brukte helt vanlige truser med helt vanlige nattbind de første dagene. 

Anonymkode: 1f446...c56

• Liker 5
Skrevet

Jeg brukte bare vanlige bommullstruser med litt høyere liv.

Anonymkode: ae7e8...f3b

• Liker 1
Skrevet

Jeg fødte for snart fire år siden, og går fortsatt i mammatrusene fra Lindex...;)

Anonymkode: 1aa18...865

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte mannens boxershorts jeg. De var store og strammet ingen plasser, og jeg slapp å kjøpe truser som skulle brukes én gang. 

Var veldig praktisk. 

Anonymkode: 68dc3...811

• Liker 1
Skrevet

Mens jeg brukte store sykehusbind brukte jeg nettingtruser fra sykehuset. De var ganske komfortable, og holdt bindet på plass. Pga blødning var jeg et par dager ekstra på sykehuset, så jeg behøvde ikke de bindene når jeg reiste hjem.

Når jeg kunne gå over til vanlige nattbind brukte jeg vanlige bommullstruser, gjerne med litt høyt liv. Jeg har både fra Cubus og Lindex som jeg er fornøyd med. Det var heller ikke lenge jeg trengte å bruke nattbind, og vanlige bind og truseinnlegg går helt fint i en vanlig truse.

Anonymkode: 0f18d...069

Skrevet

Jeg hatet nettingtrusene på sykehuset, så stjal mannens boxershortser og bare fortsatte med det. Var ikke mange dagene jeg hadde behov for store bind, så mine vanlige briefs (?) fra Pierre Robert fungerte fint etter det.

Anonymkode: e47e5...cdf

• Liker 1
Skrevet

Takker for alle tips! Tror ikke jeg kommer til å like nettingtrusene på sykehuset, regner med det er samme type som nettingtrusene på sykehjem, og det stoffet de er laget av takler jeg ikke 😅

Skrevet

Kjøpte bare noen litt større bomullstruser fra Lindex som jeg syns fungerte fint :)

Anonymkode: 2a08a...b70

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kjøpte bare noen litt større bomullstruser fra Lindex som jeg syns fungerte fint :)

Anonymkode: 2a08a...b70

Hvor mange størrelser opp gikk du da? Trusa må jo holde bindet på plass så det ikke lekker også:)

Anonymkode: e5a58...2be

Skrevet

Veldig fornøyd med truser og boksere fra Cubus med høyt liv

Skrevet

Jeg tok da med meg et lager av disse sykehustrusene hjem jeg, brukte de i seks uker🤣

Anonymkode: 9fa3c...b22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Regner med det blir å gå i store sykehusbind første tiden, så hvilke truser bør jeg gå til innkjøp av? Foretrekker myke truser av bomull som ikke gnager eller blir klamme. Foreløpig klarer jeg meg fint med noen fra Cubus som er string, og selv om det er den typen jeg foretrekker så er vel ikke det bindvennlig, akkurat 🙄

Du må regne med å bruke store bind en god stund. Mange blør i 6 uker. Jeg brukte mannens boksere. 

Anonymkode: 2f58e...701

Annonse
Skrevet

Brukte lave mammmatruser fra HM, de som kommer i 7-pack eller noe sånt og er litt sånn hipster i modellen. Samme som i graviditeten altså.  Perfekte! Liker best i svart farge for renselsen haha.

Anonymkode: ca7d6...c9e

Skrevet

Truser fra Fødebagen! Bruker dem enda, 9 mnd etter fødsel😅 de er så sykt behagelige. Men nå er jeg generelt glad i truser ala bestemorstil 🙈

Anonymkode: 5b1f8...5ee

• Liker 2
Skrevet

Vanlige bomullstruser og vanlig bind brukte jeg. 

De nettingtrusene var altfor løse og sklei bare ned. 

Anonymkode: d1bce...004

Skrevet

Brukte nettingtrusene fra sykehuset så lenge jeg brukte sykehusbind 😅 gikk over til vanlige bind ganske kjapt, blødde ikke massivt i mange dager. Men blødde litt i 6 uker. Da brukte jeg bare gode "mensentruser", dvs store truser som strammer jevnt over hele trusa.

Men neste gang jeg skal bruke bind i 6 uker, skal jeg vurdere å kjøpe sånne bind-truser, dvs absorberende truser man bruker istedenfor bind. Eller i hvertfall bind i mer pustende materiale. Blir jo veldig klamt med plast-bind i så lang tid.

Anonymkode: 952d3...3f8

Skrevet

Helt vanlige bomullstruser, gjerne litt stretchy. Det viktigste at det holder bindet på plass. En god stram over baken stretch bukse også. Leggings feks. 

Anonymkode: 5e886...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...