Gå til innhold

Uplanlagt gravid med nummer fire - hadde du tatt abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mht økonomi, kapasitet, helse, mulighet til egen frihet. Hadde du tatt abort om du var uplanlagt gravid med nr fire? Det eldste barnet er 11år. 

Anonymkode: 60ac0...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 7f0fb...6e9

• Liker 11
Skrevet

Nei. 
Har selv tre barn og er fornøyd med det. Men hadde det kommet en liten overraskelse så hadde jeg tatt imot han/hun også, med glede. 

Anonymkode: 33de2...995

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bare to barn, men hadde tatt abort om jeg ble gravid igjen. Jeg vil virkelig IKKe ha flere barn. Nå er mannen sterilisert og jeg har spiral, så man kan vel si vi tar alle forholdsregler. 

Anonymkode: b02d8...1ae

• Liker 3
Skrevet

Spørs jo hva du legger i kapasitet og helse. Du må jo tenke på hvordan barnet får det.

Det holder egentlig at du ikke vil ha flere barn. Man kan ta abort i Norge når man vil liksom. 

• Liker 4
Skrevet

JEG hadde gjort for min egen helses - og de andre barna - skyld. For meg er det nok å følge opp 3 stykker. Men om det er rett for andre er en helt annen sak.

Anonymkode: c8e9c...e5f

• Liker 8
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8f09b...741

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (19 minutter siden):

Spørs jo hva du legger i kapasitet og helse. Du må jo tenke på hvordan barnet får det.

Det holder egentlig at du ikke vil ha flere barn. Man kan ta abort i Norge når man vil liksom. 

Jaja, jeg synes abortloven er strålende og glad den er til fri benyttelse om man ikke vil ha barn. Jeg lurer mer på hva dere hadde valgt i samme situasjon. Om ulempene ved å ta imot barnet hadde vært større enn å velge der bort. Stor forståelse for det, står i valget selv og synes det er vanskelig mye fordi jeg synes abort er uproblematisk samtidig som jeg liker barn godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jaja, jeg synes abortloven er strålende og glad den er til fri benyttelse om man ikke vil ha barn. Jeg lurer mer på hva dere hadde valgt i samme situasjon. Om ulempene ved å ta imot barnet hadde vært større enn å velge der bort. Stor forståelse for det, står i valget selv og synes det er vanskelig mye fordi jeg synes abort er uproblematisk samtidig som jeg liker barn godt.

Jeg kan ærlig ikke se for meg at jeg ville tatt abort under omstendighetene nevnt, men SAMTIDIG så har jeg ikke vært i situasjonen. Det blir bare hva jeg tror, ikke sant.

Jeg kommer aldri til å råde noen til å ta abort, men jeg kommer heller aldri i verden til å dømme noen som tar det valget. Jeg har veldig sympati for dere som må ta et slikt valg.. 

• Liker 2
Skrevet

Nei. Har gjort det og angrer hver dag. 
Har to barn og tenker ofte at det mangler en her. Det er snart 4 år siden aborten.

Anonymkode: baaa2...8e0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Uten tvil, holder med en unge. 

Anonymkode: c274b...4be

• Liker 2
Skrevet

Ja. Har tre, synes det er slitsomt.

Anonymkode: c2ead...cc8

• Liker 2
Skrevet

Var så vidt jeg klarte å overtale mannen til å få nr tre, så ja jeg hadde tatt abort. Det hadde nok ødelagt en del å få enda et barn, han hadde ikke taklet det. 

Anonymkode: 0265c...d22

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke taklet et til barn, så for min egen helse og barnet sin del så hadde jeg tatt abort. Viktig å kunne ta vare på barnet og de man har fra før.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mht økonomi, kapasitet, helse, mulighet til egen frihet. Hadde du tatt abort om du var uplanlagt gravid med nr fire? Det eldste barnet er 11år. 

Ja! Jeg har 3 stk og skal nå sterilisere meg. Men hadde jeg uheldigvis blitt gravid så blir det abort.

Anonymkode: bfc7a...d25

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 3 barn der eldste er 8 år nå, og ville aldri tatt abort hvis jeg ble gravid ved et uhell (har hormonspiral, så det skal mye til).

Økonomi/plass: da må vi kjøre 2 biler eller kjøpe større bil hvis vi skal noe sted. Tungvint, men overkommelig. Rom i huset: da må 2 av barna dele - overkommelig. Økonomi ellers: det er ikke SÅ mye dyrere å få et barn til, og vi har alt av babyutstyr stående enda, siden jeg har vært veldig treig med å kvitte meg med det (stort loft..). 

Kapasitet/egen frihet: jeg stortrives som mamma og savner ikke noen "egentid" i grunnen, så at det blir enda litt travlere med et barn til, går helt fint.

Helse: her må man jo bare høre på legen. Min lege har egentlig sagt at jeg ikke bør få flere barn av helsemessige årsaker - men det er i så fall MEG og ikke barnet det går utover, så da ville jeg valgt barnet over min egen helse. 

Anonymkode: 4dbf6...b20

Skrevet

Nei, aldri!

Anonymkode: 0a494...c5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gjort det fordi det hadde vært riktig i vær situasjon.

vi har tre barn fra før, hvorav to av de har diagnoser som krever tett oppfølging av helsevesenet. Jeg har også blitt syk og har dårlig helse. Som et resultat av det er økonomien også begrenset. Vi har heller ikke plass til et barn til, verken i huset eller i bilen. Ett svangerskap ville redusert min helse betraktelig 

Anonymkode: ed181...30c

• Liker 1
Skrevet

Vår uplanlagte nr 4 er helt perfekt! 🥰

Eldste var 6 1/2 år da nr 4 kom.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...