AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Hvert år forventer søsken og tanter/onkler med barn at vi skal gi gaver til hverandre og det har vært hyggelig. Vi har vanligvis gitt innenfor en felles pris. De siste årene har gavene til meg blitt stadig simplere og nå kjenner jeg meg så trist. Jeg tenker alltid på hva personen kan ha nytte av og prøver å finne noe som kan glede. Alltid med mulighet å bytte. Kjøper rundt 12 gaver til 3-500 kroner hver. Selv liker jeg ikke at folk skal bruke masse penger på meg, men håper kanskje jeg kan få noe nyttig, eller noe nytt/spennende jeg ikke visste om, så jeg har gledet meg å åpne gavene. De siste årene har jeg fått julepynt, unyttig utstyr/nips som ikke kan byttes fordi det ikke er i emballasje eller har vært på salg. Reklamering har jeg også fått. Ved en anledning spurte jeg hvor jeg kunne bytte en gave og fikk til svar at det ikke var mulig å bytte. Det virker som det er om å gjøre å gi den billigste gaven som er mulig, bare noe som helst. Som ser stort ut. Jeg føler meg så utakknemlig, men jeg blir så trist når jeg sitter igjen med helt unyttige ting. Og som ikke kan byttes. Det er og kun 3-5 gaver jeg får om julen. Så vandrer tankene på alt det flotte jeg har kjøpt, flotte glass, klær som kan byttes, nattøy, merkeundertøy, leker, parfyme, smykker.. Jeg har da spart penger på egne ting for å kunne gi noe som de andre vil bli glad for om julen. Brukt tid, stått i kø, vært tidlig ute osv. Da er det så leit å sitte igjen med unyttig reklame og juleting fra restesalget på julaften. Noen forslag til neste år? Vil ikke skuffe barna. Anonymkode: 60b63...386
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Ikke kjøp gaver til voksne. Anonymkode: 66143...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Enten sier du at du kutter ut julegaver neste år eller så gir du dem en konkret ønskeliste å forholde seg til. Jeg gir ønskeliste hvert år for å slippe å få masse dritt jeg ikke vil ha, tingene på ønskelista er ting jeg uansett måtte skaffet. Anonymkode: 40969...b2c
Sinte-my Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Jeg satt litt i samme bås som deg et par år på rad. Og samtidig så jeg at andre familiemedlemmer rundt var det lagt betraktelig mer omtanke i gavene til. Så jeg rett og slett slutta å kjøpe flotte gaver. Jeg tråler 50kr-stativ på H&M ei god stund før jul til jeg finner noe som passer. Og kjøper konfekt billigst mulig. Kall det gjerne smålig, men et par med lønninger betraktelig høyere enn mine som gir ræl til meg og sønnen min, men flotte gaver til resten av familien? Da gjør jeg det på samme viset tilbake og sparer de kronene. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke kjøp gaver til voksne. Anonymkode: 66143...7a5 Veldig gøy å være den barnløse tanta som sitter der på julaften og ser på to timer med gaveåpning. Uten å få en eneste gave selv..... Anonymkode: 18bc5...9b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå