Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvilket ville du gått for?

Jeg er dårlig på dette og alt for lat. Får fnatt av å se influencere med liste over deres morgen- og kveldsrituale. Dette må gå fort. Kjøper gjerne en rens på apoteket som jeg bruker om kvelden. Ikke noe fast merke, velger det som er på tilbud. Smører så ansiktet etter behov med en fuktighetskrem beregnet på ungenes sensitive hud.

Huden min er tørr og med mye hudormer og tidvis en del kviser. Rødlig, med synlige blodkar. Ønsker meg en renere hud med jevnere farge. Hva kan dere anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett produkt kommer man ikke langt med. 

Det må være hudrenseprodukt. 

Men man trenger også en dagkrem /fuktighetskrem 

Så minst to produkter! 

Anonymkode: 2828a...a06

• Liker 5
Skrevet

Bruker kun vann for å rense huden. Først varmt vann noen ganger, det åpner og renser i porene, avslutter med kaldt vann som lukker porene. Og en ansiktskrem i ny og ne, ikke daglig. 
Den beste pleien kommer innenfra. 

Anonymkode: 6176a...0d9

• Liker 2
Skrevet

Da hadde jeg gått for disse to, fra COSRX. Jeg har vært innom det meste av hudpleie, og skuffene tyter over av produkter. Men disse to kan jeg nesten ikke leve uten.

Rens: https://www.blivakker.no/product/hudpleie/k-beauty/3202349/cosrx-low-ph-good-morning-gel-cleanser-150ml

Ansiktskrem: https://www.blivakker.no/product/hudpleie/k-beauty/3202348/cosrx-oil-free-ultra-moisturizing-lotion-100ml

De er så bra! Kan evt. prøve denne ansiktskremen om du har tørt ansikt også, bruker den av og til, når jeg har veldig sensitiv hud på vinteren: https://www.blivakker.no/product/3202347/cosrx-advanced-snail-92-all-in-one-cream-100g

Anonymkode: b4d97...5cc

Skrevet

Rens fra sensai og fuktighetskrem fra garnier.

• Liker 2
Skrevet
Fen skrev (6 timer siden):

Jeg er dårlig på dette og alt for lat. Får fnatt av å se influencere med liste over deres morgen- og kveldsrituale. Dette må gå fort. Kjøper gjerne en rens på apoteket som jeg bruker om kvelden. Ikke noe fast merke, velger det som er på tilbud. Smører så ansiktet etter behov med en fuktighetskrem beregnet på ungenes sensitive hud.

Huden min er tørr og med mye hudormer og tidvis en del kviser. Rødlig, med synlige blodkar. Ønsker meg en renere hud med jevnere farge. Hva kan dere anbefale?

Tørr med sprukne blodkar og kviser? Er du sikker på at du ikke har rosascea? Jeg har slitt med huden min hele livet, gikk til privat hudlege fordi jeg ville ha ordentlige svar. Viser seg at jeg har roascea, fikk soolantra på resept og etter 2mnd bruk har det blitt bedre enn noen gang. 

Anonymkode: 43e0d...82b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da hadde jeg gått for disse to, fra COSRX. Jeg har vært innom det meste av hudpleie, og skuffene tyter over av produkter. Men disse to kan jeg nesten ikke leve uten.

Rens: https://www.blivakker.no/product/hudpleie/k-beauty/3202349/cosrx-low-ph-good-morning-gel-cleanser-150ml

Ansiktskrem: https://www.blivakker.no/product/hudpleie/k-beauty/3202348/cosrx-oil-free-ultra-moisturizing-lotion-100ml

De er så bra! Kan evt. prøve denne ansiktskremen om du har tørt ansikt også, bruker den av og til, når jeg har veldig sensitiv hud på vinteren: https://www.blivakker.no/product/3202347/cosrx-advanced-snail-92-all-in-one-cream-100g

flusa skrev (5 minutter siden):

Rens fra sensai og fuktighetskrem fra garnier.

ETT produkt 

Anonymkode: 6f825...985

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ETT produkt 

TS får ikke resultatet hun ønsker med ett produkt. 

Anonymkode: fd0de...986

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker det må gå an å finne en gylden middelvei. Det er også det beste for huden. Da ett produkt ikke vil være til nytte om man først har hudproblemer, og mange produkter nok bare bidrar til å irritere mange hudtyper. 

Personlig trenger jeg både en mild rens (morgen) og en kraftigere rens som tar fett/smuss/sminke (kveld). Jeg trenger en lett dagkrem med solfaktor, og en skikkelig nattkrem. I tillegg, i kampen mot hudormer og sprengte blodkar, har jeg veldig stor nytte av en syrepeeling, og litt retinol om natten. 

Men om måtte valgt ett produkt rettet til huden ville det vært en god fuktighetskrem, som Dermalogica active moist, som kan fungere både dag og natt. Om jeg kunne slengt på ett produkt ville det vært Garnier Micellar water. Men det vil som andre påpeker ikke hjelpe på problemene du har. 

Anonymkode: 75909...d7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for perfekt svar med gode tips! 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tørr med sprukne blodkar og kviser? Er du sikker på at du ikke har rosascea? Jeg har slitt med huden min hele livet, gikk til privat hudlege fordi jeg ville ha ordentlige svar. Viser seg at jeg har roascea, fikk soolantra på resept og etter 2mnd bruk har det blitt bedre enn noen gang. 

Anonymkode: 43e0d...82b

Jo, jeg har en mistanke. Kanskje jeg bare bør komme meg til hudlege, ja... Takk for tips!

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker det må gå an å finne en gylden middelvei. Det er også det beste for huden. Da ett produkt ikke vil være til nytte om man først har hudproblemer, og mange produkter nok bare bidrar til å irritere mange hudtyper. 

Personlig trenger jeg både en mild rens (morgen) og en kraftigere rens som tar fett/smuss/sminke (kveld). Jeg trenger en lett dagkrem med solfaktor, og en skikkelig nattkrem. I tillegg, i kampen mot hudormer og sprengte blodkar, har jeg veldig stor nytte av en syrepeeling, og litt retinol om natten. 

Men om måtte valgt ett produkt rettet til huden ville det vært en god fuktighetskrem, som Dermalogica active moist, som kan fungere både dag og natt. Om jeg kunne slengt på ett produkt ville det vært Garnier Micellar water. Men det vil som andre påpeker ikke hjelpe på problemene du har. 

Takk for godt svar! Skjønner jo at jeg må strekke meg litt hva gjelder handlelista, ja 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forresten, har du noen produktanbefalinger ift syrepeeling og retinol?

Skrevet

Dersom jeg ikke renser huden eller bruker ansiktskrem ser den forferdelig ut (ref. hyttebesøk uten innlagt vann). 

Så dersom jeg var deg ville jeg valgt minimum 2 produkter. Ansiktsrens og -krem. 

Min favorittansiktskrem er filorga hydra filler. Rensen er ikke så farlig bare den er mild og ikke stripper huden for fukt. 

Anonymkode: 6a7c0...d50

Skrevet

Dermalogica ultracalming cleanser.Den renser supergodt og gir mye fuktighet.Og skulle du ha rosacea,er denne den beste til å roe ned huden i tillegg.Jeg har også hatt rosacea i perioder,og har også hatt god effekt av soolantra som ble nevnt her.,

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ETT produkt 

Jeg så det ;)

Men vanskelig å velge ETT...

Da måtte det blitt fuktighetskrem.

Skrevet
Fen skrev (11 timer siden):

Du trenger nok mer enn ett produkt for å balansere og roe ned huden din, men det burde holde med 3-4 produkter. Du har nok litt ubalansert og reaktiv hud etter beskrivelsen, så det er nok en fordel å bruke produkter beregnet på sensitiv hud.

Du nevner ikke noe om hvorvidt du bruker sminke, men en god og mild rens for tørr eller dehydrert hud, er LaRochePosay Tolèriane Dermo Cleanser. Den tar sminke greit (ikke vannfast sminke) og er en av mine personlige favoritter. En annen god og rimelig rens for tørr og sensitiv hud, er Garnier Rose Water Cleansing Milk. Kjøpte den på impuls, men liker den veldig godt.

For å få bukt med hudormene, er det ikke tilstrekkelig med vann og vanlig rens. Du kan forsøke et produkt med BHA (salicylsyre), som virker i dybden og løser opp talgproppene i porene (som jo hudormer faktisk er). Et godt produkt beregnet på sensitiv hud er Paula's Choice Calm 1% BHA Lotion Exfoliant. Du kan kjøpe den lille prøvestørrelsen på 30 ml til å begynne med, så finner du fort ut om produktet passer for deg. Foreslår at du starter med 1-2 ganger i uka (på kveldstid), selv om det står på nettsidene til SkinCity at du kan bruke den hver dag. Det er ikke nødvendig å eksfoliere hver dag. 

Ettersom du har tørr hud, kan det være en fordel å tilføre ekstra fuktighet med et serum eller toner før dagkrem. Her må du kanskje også prøve deg litt fram for å finne noe som funker. Mange liker serum med hyaluronsyre, for min del funker det bedre med serum med collagen. De finnes i ulike prisklasser, men serumet fra danske Pure & Care er faktisk veldig bra, selv om det er rimelig. PUCA får du kjøpt hos Normal. Et annet bra collagenserum er dette.

Til slutt tenker jeg at det ikke er sikkert at ungenes krem er optimal for din tørre, voksne og sensitive hud med tendenser til rødhet ;) Her vil jeg også foreslå et av produktene fra Paula's Choice, f.eks. denne eller denne. Begge fås kjøpt i små prøvestørrelser, slik at du kan teste ut om de funker for deg før du går til anskaffelse av produktet i full størrelse. 

Håper dette kan være til hjelp :)  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...