Gå til innhold

Kan jeg spørre nabo om dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor vegg i vegg. Var aldri noe problem med tidligere eier, men disse leier og er oppe til langt på natt. Det er tydeligvis mer lytt enn jeg har vært klar over, for jeg hører smell fra kjøkkeninnredning om natten på mitt soverom. Kan jeg be de om å sette på knotter på dører som jeg kjøper og forsiktig høre om dører kan lukkes og ikke smelles om natten? Dette blir jo veldig vanskelig all tid man må få bruke kjøkkenet om natten… men det har gått så langt som at jeg sliter skikkelig å få sove. Det er trøblete å bytte soverom. De fleste holder ikke på så mye på kjøkkenet om natten, men det gjør tydeligvis disse. 

Anonymkode: 42652...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med de noen gang? Prøv å ta det opp litt tilfeldig i en samtale og se hva som skjer :) vi fikk nye naboer her og når de skjønte at vi hørte musikken så roet de seg med en gang og var aldri noe problem eller uvennskap :) 

Anonymkode: 9000d...c75

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan du fint ta opp! De vet nok heller ikke hvor lytt det er og blir sikkert bare glad for at du gjør de oppmerksom på det. Ingen ønsker å plage naboene sine med støy med vilje :)

Anonymkode: 9781e...ad3

• Liker 3
Skrevet

De som leier, er ikke mer våkne om nettene enn de som eier da 🙂

men ja, du kan ta en prat med dem. Ikke tropp opp på døra med knotter liksom. Det virker passivt aggressivt kan du si..

Men som andre skriver. Gi beskjed, for de vet nok ikke om det selv. Normalt vil ikke folk være til bry. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøp ørepropper, problem løst. 

Anonymkode: 8afc8...023

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjøp ørepropper, problem løst. 

Anonymkode: 8afc8...023

Har prøvd- høres likevel.

Skrevet

Uff, jeg blir gæren av dette. Nå er kl. 01.00 snart, og jeg hører det romstreres bak veggen med et eller annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff, jeg blir gæren av dette. Nå er kl. 01.00 snart, og jeg hører det romstreres bak veggen med et eller annet. 

Ta en prat med de. Siden du har soverommet mot de så hører de sikkert ikke stort fra deg og vet nok derfor ikke hvor lytt det er. Det går helt sikkert greit.

Skrevet

Folk jobber jo på forskjellige tidspunkt så når man bor tett med fremmede så må man nesten regne med at noen bruker kjøkkenet på nattestid. Uansett så må man tåle lyd så lenge det ikke er skrik og skrål, hvis du fortsatt hører de med ørepropper og de bruker kjøkkenet på en normal måte så tror jeg det er mer du som er problemet.

Anonymkode: 6c7f9...577

• Liker 7
Skrevet

Du kan jo sikkert spørre, men helt ærlig så synes jeg dette er ditt problem. Når man bor i leilighet så må man tåle litt lyder, selv på natten. Romstering og bruk av kjøkken om natten mener jeg er innenfor rimelighetens grenser. Hadde vært annerledes om det var høylytt snakking, skrik, musikk og lignende, men dette virker bare som vanlig bruk av leiligheten.

Anonymkode: 436ac...879

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo spørre selvsagt, det verste du kan få er at de ikke kan gjøre noe med dette. Jeg jobber selv mye der jeg kommer seint hjem og jeg går da aldri rett i seng, det tar litt tid å lande når en kommer fra jobb. Om jeg er sulten lager jeg meg mat, jeg lar vannet renne, jeg åpner kjøkkenskap og jeg romsterer selvsagt litt med normale ting som lager normal "støy". Det er ikke høy musikk, det er ikke tramping eller annet bråk og det er en selvfølge for meg at jeg må da få lov til det som alle andre lager mat når de er ferdig på jobb kl 17. Normal bruk av leilighet bør være ok synes jeg. 

Anonymkode: 18a21...678

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare å si fint fra. Jeg hadde tatt hensyn hvis jeg var naboen din, men jeg vet ikke om jeg hadde tenkt på det av meg selv.

Jeg har rydda ut av oppvaskmaskina kl. 2 på natta og blenda smoothie med masse isbiter kl. 5 på morgenen. Jeg trodde det var en bod på andre siden av kjøkkenveggen min, men da naboen skulle selge oppdaga jeg at det var soverommet hennes 😬. Så nå rydder jeg ikke i kjøkkenskapene etter midnatt lenger. 

Jeg har kjøkkenskapene til den andre naboen på soveromsveggen min, og det er forskjell på lydnivået på folk. Den første som bodde der slamra med skapene så ting datt ned fra hyllene mine, men jeg tenkte det måtte være sånn og sa ikke noe. De neste to hørte jeg bare forsiktige knepp fra. Nå bor det en slamrer der igjen, men han kan ikke måle seg med den første. 

Så det går an å justere bråket, men da må de få beskjed. Og du kan ikke forlange at du skal få bestemme når og hva de skal bruke kjøkkenet sitt til. 

Anonymkode: 89729...cd4

• Liker 1
Skrevet

Takk for refleksjoner! Jeg kommer ikke til å si noe, men planlegger å flytte. Sitter nå i stuen min og hører prat og dunk osv. Det må være en svikt i isoleringen mellom enhetene her, og så var de forrige eierne utrolig stille og forsiktige. Jeg blir bekymret for videre salg. 

Skrevet

Kan du høre når de sitter på toalettet? Eller fiser de litt i alle rom?

Anonymkode: 0c82c...78d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du høre når de sitter på toalettet? Eller fiser de litt i alle rom?

Anonymkode: 0c82c...78d

Eh, nope…

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for refleksjoner! Jeg kommer ikke til å si noe, men planlegger å flytte. Sitter nå i stuen min og hører prat og dunk osv. Det må være en svikt i isoleringen mellom enhetene her, og så var de forrige eierne utrolig stille og forsiktige. Jeg blir bekymret for videre salg. 

Mulig de er på fylla men også mulig de forrige var stillferdige. Jeg fikk ny nabo og DA hørte jeg hvor lytt det var.

Anonymkode: 6e9ef...332

Skrevet

flytt. du kan ikke bestemme hvordan Andre lever I sin bolig. 

Anonymkode: cc66a...bed

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg var til plage på noen måte ville jeg heller hatt en ok henvendelse enn å bli den plagsomme naboen. 

Anonymkode: 6e9ef...332

Skrevet

Bare ta en prat med dem. De er sikkert ikke klar over at du hører dem. Jeg hadde roet meg umiddelbart om jeg fikk tilbakemelding om at jeg plaget naboen.

Anonymkode: e49e5...23b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...