Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom oppstår det situasjoner der mannen f.eks gjør noe uhygiensk, og jeg blir ganske sint. Nå i jula la han pinnekjøttet oppi den skitne kjøkkenvasken mens han puttet pinner i kjelen. Skjer sånt hos dere også? Og hvordan utarter det seg? Godtar du at mannen din har en annen standard enn deg, eller sier du at det han gjorde ikke er ok? 

Anonymkode: ad6c6...930

Videoannonse
Annonse
Gjest Gunn Greta
Skrevet

Jeg blir aldri ganske sint da. Men jeg sier: - kan du la være med det der, fordi ...

Så hører han stort sett etter. 

Det går andre veien også. 

Skrevet

Her er det mannen som er mye nøyere enn meg. Jeg er reinslig med mat, da. Men ellers er han veldig mye mer nøye på det meste. Han har sagt fra et par ganger at rot irriterer ham voldsomt, for eksempel. Jeg tror jeg har blitt ryddigere. 

Anonymkode: 50611...e6c

Skrevet

Når det gjelder slike ting har vi lav terskel for å si fra, og begge lytter på den andre. Ingen kjeft eller glefsing, for vi forstår jo at den andre ikke gjør noe av vond vilje. Nå kan jeg aldri se for meg at han hadde gjort slik du beskriver i HI, men jeg hadde nok bare tatt opp kjøttet igjen med en gang, eller humoristisk sagt "det er nok ikke den beste ideen du har hatt". 

Også er det selvfølgelig raushet. Han har alltid vært en 90% når det gjelder vask av bad og kjøkken. Men jeg aksepterer at det er min standard som er høy, så da går jeg bare over og tar de siste 10%. Vi orker heller ikke kjefte på ting som at man har tatt siste dorullen eller tannkremtuben uten å fylle på fra boden. 

Når det gjelder større ting setter vi oss alltid ned og prater ut, og lytter. 

Anonymkode: 867cd...2a5

• Liker 3
Skrevet

Vi sier ifra på en hyggelig måte. "Jeg så at du glemte å ta ny toalettrull, husker du det neste gang er du grei?". Og så sier man ok, og saken er ute av verden. 

Vi har aldri funnet et problem uten en løsning. Ingen av oss MÅ ha rett, det hjelper nok veldig. Å kunne forstå hva den andre mener. Det er få ting jeg ville ha stilt meg på bakbeina for, og hisset meg opp for.

Anonymkode: 2348d...26a

• Liker 2
Skrevet

Det blir som jeg sier.  Da blir det det.

Anonymkode: ef027...76b

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi sier ifra på en hyggelig måte. "Jeg så at du glemte å ta ny toalettrull, husker du det neste gang er du grei?". Og så sier man ok, og saken er ute av verden. 

Vi har aldri funnet et problem uten en løsning. Ingen av oss MÅ ha rett, det hjelper nok veldig. Å kunne forstå hva den andre mener. Det er få ting jeg ville ha stilt meg på bakbeina for, og hisset meg opp for.

Dette. 

Jeg tror det er viktig for husfreden å ha fokus på å kommunisere misnøye uten å glefse til hverandre, noe jeg ser veldig mange par har for vane til å gjøre. Jeg synes det er trist, for det er som regel en downward spiral som skaper mer og mer misnøye. 

Anonymkode: d6d3a...679

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det får være grenser for hva en skal lage bråk om å da.

Skrevet

Vi spiller sjakk 

Anonymkode: 1aea6...c9d

• Liker 2
Skrevet
Smeltemann skrev (15 timer siden):

Det får være grenser for hva en skal lage bråk om å da.

Ja? Eksempelet var ikke reelt, om du var bekymret for det.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja? Eksempelet var ikke reelt, om du var bekymret for det.

Å det var det beste eksemplet du fant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...