AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Har kuttet ut nesten alle og har det bra, men litt ensomt er det. Men jeg vil ikke videreføre usunne holdninger og mye jeg ikke står får til mine barn. Hvordan gikk det med dere som kuttet ut alle? Anonymkode: 621d3...721
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Du har kuttet ut familien pga usunne holdninger og uenighet? Javel. Jeg vil bare si med en gang, at sånn du behandler dine foreldre, jo mer sannsynlig er det at barna dine vil behandle deg omtrent likedan. Ihvertfall er risikoen stor. Jeg forstår at man må kutte ut familie når de er skadelige. Bare så det er sagt 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Du har kuttet ut familien pga usunne holdninger og uenighet? Javel. Jeg vil bare si med en gang, at sånn du behandler dine foreldre, jo mer sannsynlig er det at barna dine vil behandle deg omtrent likedan. Ihvertfall er risikoen stor. Jeg forstår at man må kutte ut familie når de er skadelige. Bare så det er sagt Herregud… «kloke» ord… så man skal holde på dårlige familierelasjoner pga av at ens egne fremtidige barn vil lære seg å behandle foreldrene dårlige hvis båndene kuttes? 🤣 javel Anonymkode: ade8b...58e 20
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud… «kloke» ord… så man skal holde på dårlige familierelasjoner pga av at ens egne fremtidige barn vil lære seg å behandle foreldrene dårlige hvis båndene kuttes? 🤣 javel Anonymkode: ade8b...58e Bare le. Går helt fint det.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Det er komplisert. Men trenger man pause, da flytter man langt med en hensikt. Anonymkode: 81feb...843
Elhaym Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Jeg lever et veldig godt liv. Jeg har en halvbror som jeg har kontakt med, god. Hele farssiden har jeg kuttet, og på mors side er det bare bror. Det var befriende og deilig å kutte. Man er ikke forpliktet til å ha kontakt med familie om de er skadelig for deg 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Kutta ut foreldrene mine kun en kort periode som et slags opprør. Synes ikke man burde kutte ut familie selv om man ikke er enige om absolutt alt. Anonymkode: 904d5...46a 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har kuttet ut nesten alle og har det bra, men litt ensomt er det. Men jeg vil ikke videreføre usunne holdninger og mye jeg ikke står får til mine barn. Hvordan gikk det med dere som kuttet ut alle? Anonymkode: 621d3...721 Det er ikke så lenge siden jeg selv kuttet kontakt med store deler av familien utenom ved høytider/bursdag, men jeg kan bare si at jeg endelig føler meg fri og har fred i min sjel. Det føles ensomt til tider ja, men mye bedre å ha det bra inni seg enn å holde på dårlige relasjoner selv om det er familie. Etter flere år med dårlig samvittighet, psykisk vold og stor ansvarsfølelse, så har jeg endelig klart å løsrive meg og sette meg selv først. Det som endret alt er at jeg selv ble mor, og fikk en kraft og styrke inne i meg som ikke kan beskrives. Å sette grenser for seg selv er så viktig. Det er ingen som bestemmer hvem du skal ha kontakt med. Du har rett til å leve ditt eget liv og være herre i ditt eget hus. Anonymkode: a5c5f...b43 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Om du har familie som ødelegger deg fysisk eller psykisk og du har prøvd i mange, mange år uten hell, ja, da er det kanskje best å kutte kontakten. Men å kutte kontakten på grunn av andres holdninger? Jeg blir oppriktig talt bekymret for barna dine. Jeg tenker det mest sannsynlig er noe veldig galt med deg. På samme måte som de som "alltid blir sammen med psykopater" eller mener alle er kyniske, manipulerende mennesker. Da er det sannsynligvis noe galt med personen, det er typisk trekk fra blant annet borderline (som man kan leve med, men man må jobbe med det, ikke bare gi etter for hver minste greie). Å lære at man kan være uenige, men fremdeles venner synes jeg er noe av den viktigste verdien man kan gi sine barn. Anonymkode: 6a0e7...604 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 SoWhat? skrev (24 minutter siden): Du har kuttet ut familien pga usunne holdninger og uenighet? Javel. Jeg vil bare si med en gang, at sånn du behandler dine foreldre, jo mer sannsynlig er det at barna dine vil behandle deg omtrent likedan. Ihvertfall er risikoen stor. Jeg forstår at man må kutte ut familie når de er skadelige. Bare så det er sagt Ts her. Forsto ikke så mye av det du skrev🙈 Men det skal sies at det er mye mer enn dette. Det er mye svikt, vold, og rus i bilde. Har også en del mistanker om seksuell mishandling men vedkommende nekter selv om jeg husker en god del.. Men til syvende og sist er holdningene og verdiene deres veldig spesielle og veldig merkelige. Jeg er annerledes enn de! Har prøvd hele livet å ha en sunn relasjon men ble vanskelig da det ble skuffelse på skuffelse hele veien. Ønsker ikke å skrive mer her inne. Anonymkode: 621d3...721 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Om du har familie som ødelegger deg fysisk eller psykisk og du har prøvd i mange, mange år uten hell, ja, da er det kanskje best å kutte kontakten. Men å kutte kontakten på grunn av andres holdninger? Jeg blir oppriktig talt bekymret for barna dine. Jeg tenker det mest sannsynlig er noe veldig galt med deg. På samme måte som de som "alltid blir sammen med psykopater" eller mener alle er kyniske, manipulerende mennesker. Da er det sannsynligvis noe galt med personen, det er typisk trekk fra blant annet borderline (som man kan leve med, men man må jobbe med det, ikke bare gi etter for hver minste greie). Å lære at man kan være uenige, men fremdeles venner synes jeg er noe av den viktigste verdien man kan gi sine barn. Anonymkode: 6a0e7...604 Ts her. Ser at jeg skrev innlegget litt fort uten å gå i bunns og i detalj. Det er årevis med mishandling både psykisk og fysisk samt mistanker om seksuelle overgrep i bunn. Vedkommende nekter men jeg vet at det har skjedd fordi ting har brent seg fast i minnet. Jeg ønsker ikke å gå mer i detalj. Men det store bilde utad er det deres holdninger og verdier som krasjer med våre gang på gang. Vi mener det er viktig å ikke være rasistiske, men slik er ikke de. Vi mener man bør komme i barnebursdag og ta meg gave, men de bryr seg ikke. De mener det er normalt å drikke seg full alle helger men slik er ikke vi.. Så krasjer vi veldig på det meste, både politisk, psykisk og åndelig. Jeg mener at vold ikke løser noe, og spesielt ikke i oppdragelse men der er de helt uenige.. Jeg kunne ha skrevet og holdt på til i morgen. De er veldig usunne og mindre smarte mennesker. Anonymkode: 621d3...721 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Ts her 🙈 Men det skal sies at det er mye mer enn dette. Det er mye svikt, vold, og rus i bilde. Har også en del mistanker om seksuell mishandling men vedkommende nekter selv om jeg husker en god del.. Men til syvende og sist er holdningene og verdiene deres veldig spesielle og veldig merkelige. Jeg er annerledes enn de! jeg vil aldri få en unnskyldning i fra de, fordi de ser ikke deres feil og mangler! Har prøvd hele livet å ha en sunn relasjon men ble vanskelig da det ble skuffelse på skuffelse hele veien. Anonymkode: 621d3...721 1
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Forsto ikke så mye av det du skrev🙈 Men det skal sies at det er mye mer enn dette. Det er mye svikt, vold, og rus i bilde. Har også en del mistanker om seksuell mishandling men vedkommende nekter selv om jeg husker en god del.. Men til syvende og sist er holdningene og verdiene deres veldig spesielle og veldig merkelige. Jeg er annerledes enn de! Har prøvd hele livet å ha en sunn relasjon men ble vanskelig da det ble skuffelse på skuffelse hele veien. Ønsker ikke å skrive mer her inne. Anonymkode: 621d3...721 Det er at ting går rundt. Mange familier er dysfunksjonelle i generasjoner, og det løser ingenting at de "bare" kutter ut resten av familien. Det er bare sånn det er 🙂 Når det er vold osv i bildet, så er de jo skadelige. Det er forståelig at man vil ha folk unna da.. 1
Juniper Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har stor forståelse for å kutte destruktiv familie. Jeg mener da 100% kutte. Null kommunikasjon, null høytider sammen. Men ddt løser bare halve problemet. I tillegg må man jobbe knallhardt med seg selv. Få hjelp til å grave i og bearbeide gammel dritt, slik at «slektsforbannelsen» (dvs det man lærer inn som barn) ikke tar en og man viderefører dritt til egne unger, på automatikk, selv om man vet at man ikke vil det. 5
SnartMammaLykke Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Om du har familie som ødelegger deg fysisk eller psykisk og du har prøvd i mange, mange år uten hell, ja, da er det kanskje best å kutte kontakten. Men å kutte kontakten på grunn av andres holdninger? Jeg blir oppriktig talt bekymret for barna dine. Jeg tenker det mest sannsynlig er noe veldig galt med deg. På samme måte som de som "alltid blir sammen med psykopater" eller mener alle er kyniske, manipulerende mennesker. Da er det sannsynligvis noe galt med personen, det er typisk trekk fra blant annet borderline (som man kan leve med, men man må jobbe med det, ikke bare gi etter for hver minste greie). Å lære at man kan være uenige, men fremdeles venner synes jeg er noe av den viktigste verdien man kan gi sine barn. Anonymkode: 6a0e7...604 Les igjen. SoWhat? skrev (9 minutter siden): Det er at ting går rundt. Mange familier er dysfunksjonelle i generasjoner, og det løser ingenting at de "bare" kutter ut resten av familien. Det er bare sånn det er 🙂 Når det er vold osv i bildet, så er de jo skadelige. Det er forståelig at man vil ha folk unna da.. Ofte er det å kutte ut samtlige eneste løsning til et godt liv. Får man avstand kan man avslutt få et perfekt liv! Det vet jeg alt om og barna mine har det supert❤️ Til oss tok vi avstand fra psykisk syke/alkoholiserte besteforeldre og far som var veldig manipulerende. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Juniper skrev (7 minutter siden): Jeg har stor forståelse for å kutte destruktiv familie. Jeg mener da 100% kutte. Null kommunikasjon, null høytider sammen. Men ddt løser bare halve problemet. I tillegg må man jobbe knallhardt med seg selv. Få hjelp til å grave i og bearbeide gammel dritt, slik at «slektsforbannelsen» (dvs det man lærer inn som barn) ikke tar en og man viderefører dritt til egne unger, på automatikk, selv om man vet at man ikke vil det. Da bør man oppsøke psykolog i barndommen og begynne da😊 Anonymkode: 621d3...721
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 Hadde ei venninne som kuttet kontakten med broren og faren. Hun levde et godt liv med egne barn og samboer. Faren flyttet til utlandet og på denne måten ble det enklere for henne å «leve» normalt i byen igjen fordi hun slapp å møte på han på butikken og overalt hele tiden. Hun kuttet også resten av slekten og tilordnet seg sin «egen» familie som venner og annen famiiie fra samboer osv. Hun hadde mange usunne relasjoner i familien og hun ble holdt veldig tilbake! Anonymkode: 621d3...721 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Ja kuttet ut samtlige etter 25 år uten støtte, respekt, sjikane, umulig kommunikasjon. Føles mega deilig å ha eget liv, egne regler og være meg selv i eget hjem med gode naboer og gode venner. Et helt nytt liv! Anbefales. Du kommer ikke til å savne familien i hele tatt. Lev ditt liv. 😊👍👍👍 Anonymkode: 95145...6df 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Ser at jeg skrev innlegget litt fort uten å gå i bunns og i detalj. Det er årevis med mishandling både psykisk og fysisk samt mistanker om seksuelle overgrep i bunn. Vedkommende nekter men jeg vet at det har skjedd fordi ting har brent seg fast i minnet. Jeg ønsker ikke å gå mer i detalj. Men det store bilde utad er det deres holdninger og verdier som krasjer med våre gang på gang. Vi mener det er viktig å ikke være rasistiske, men slik er ikke de. Vi mener man bør komme i barnebursdag og ta meg gave, men de bryr seg ikke. De mener det er normalt å drikke seg full alle helger men slik er ikke vi.. Så krasjer vi veldig på det meste, både politisk, psykisk og åndelig. Jeg mener at vold ikke løser noe, og spesielt ikke i oppdragelse men der er de helt uenige.. Jeg kunne ha skrevet og holdt på til i morgen. De er veldig usunne og mindre smarte mennesker. Anonymkode: 621d3...721 Beklager, da misforsto jeg. Jeg synes det virker lurt at du har kuttet kontakten. For noen år siden leste jeg statestikk som sa at de som kuttet kontakt med familie på slikt grunnlag du beskriver opplevde å bli lykkligere etter bruddet. Men synes det å ikke gi gave virkelig er en sær ting å kutte kontakt for. Det opplever jeg som et faresignal. Ja, man burde ha med gave, men å kutte kontakt på slikt grunnlag er hårreisende. Jeg ville heller ikke kuttet kontakt med rasistiske eller homofobe slektninger heller. Jeg er selv homofil. Det gjør jo at disse slektningene vil jeg omgås lite, men å kutte 100% tror jeg bare gjør vondt verre. At de er mindre smarte mennesker synes jeg bare sier negative ting om deg. Det å kutte ut noen på grunn av mentale evner er like ille som å være rasistisk og homofob i mine øyne. Anonymkode: 6a0e7...604 3
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 SnartMammaLykke skrev (8 minutter siden): Les igjen. Ofte er det å kutte ut samtlige eneste løsning til et godt liv. Får man avstand kan man avslutt få et perfekt liv! Det vet jeg alt om og barna mine har det supert❤️ Til oss tok vi avstand fra psykisk syke/alkoholiserte besteforeldre og far som var veldig manipulerende. For å si det sånn Jupiter 👆 forklarte bra hva jeg mener 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå