AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Mor har slitt voldsomt og tatt nye sterke medisiner i graviditeten og overdose. Baby ble født med abstinser. Far forlot hun og baby nå etter fødsel. Og hun har innrømmet hun er hekta på cannabis og oxynorm. Jeg meldte fra til BV. Og hun ble informert av meg. Tok hun inn i noen dager for å hjelpe og hun varmet kun vann i mikroen og blandet ut litt morsmelkerstatning. Sov for det meste og jeg måtte sterilisere flaskene for hun for de var full av møkk.. Meldte fra til BV igjen. De gjorde ikke mer etter hun fikk psykologisk hjelp. Nå er baby innlagt, dehydrert og mangel på salt. Etter hun har vært "borte" i flere dager på strekk. Jeg er usikker om jeg denne gangen bør ringe opp igjen en siste gang? Babyen ser så syk ut... Jeg er sikker på det er sammenheng med hennes psysiske helse... Anonymkode: ddee1...7f6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Send nok en bekymringsmelding, tipper sykehuset også gjør det. Jo flere, jo bedre Høres ut som ikke bv gjør jobben sin her. Jeg ville nok ordnet med baby om de bodde hos meg Anonymkode: 6e754...e00 38
Flamme Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Høres så absolutt ut som du burde ringe igjen, ja 😔🥺 15
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Kontakt fylkesbarnevernet hvis ikke det kommunale barnevernet gjør noe nå. Anonymkode: 0f050...9a2 19
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Send nok en bekymringsmelding, tipper sykehuset også gjør det. Jo flere, jo bedre Høres ut som ikke bv gjør jobben sin her. Jeg ville nok ordnet med baby om de bodde hos meg Anonymkode: 6e754...e00 Bor ikke hos meg nå. Men hun skryter over hvor sykehuset sier hun er god mor Anonymkode: ddee1...7f6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Meld igjen og igjen så lenge barnet ikke ivaretas. Anonymkode: 6610f...93f 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Meld igjen og igjen så lenge barnet ikke ivaretas. Anonymkode: 6610f...93f Kan man være anonym? Anonymkode: ddee1...7f6
boblevann Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Meld igjen, igjen og igjen. Og håp at sykehuset gjør det samme, uavhengig av hva hun sier. 15
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Er dette en liten kommune? Dersom du bor et større sted vil ofte barnevernvakten være organisert separat og kunne handle, i noen grad, selv om barneverntjenesten ikke gjør det. Du kan kontakte dem utenfor kontortid. Ut over det, meld igjen. Anonymkode: 2979c...31f 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Hvordan vet du at barnet ser sykt ut? Hvordan vet du at barnet mangler salt? Har du kontakt med mor? hva t Anonymkode: 9dc8a...a15 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du at barnet ser sykt ut? Hvordan vet du at barnet mangler salt? Har du kontakt med mor? hva t Anonymkode: 9dc8a...a15 Fikk ikke skrevet ferdig.. hva tenker mot at du har kontaktet barnevernet? kontakter hun deg for å gi informasjon om barnets helsetilstand? hun skryter om at hun blir fortalt at hun er ei god mor? Det er ikke lenge siden du skrev om denne saken her inne. da vurderte du å ringe bv. Nå sier bv at det går greit så lenge mor får psykologisk hjelp? hvor får du all denne infoen fra? har hun fikset psykolog så fort? føler bare at det er noe som skurrer her.. sist du skrev skrev du at du ikke hadde mulighet til at hun var over hos deg. Hvis du er alvorlig bekymret for babyen og mor er helt døsig.. hvorfor kastet du henne ut med barnet? Det er opp til bv å vurdere om mor har god omsorg for barnet, og når de har vært inne i saken som du har skrevet har de nok tatt en vurdering. men det var kjapp vurdering, for det er ikke lenge siden du skrev om dette. Små babyer kan fort bli dehydrert om de f eks kaster opp, det skal ikke mye til. Du får snakke med bv igjen om det bekymrer deg, så får de undersøke saken. Anonymkode: 9dc8a...a15 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og hun har innrømmet hun er hekta på cannabis og oxynorm. Jeg meldte fra til BV. Og hun ble informert av meg. Anonymkode: ddee1...7f6 Den som sa at «Ærlighet varer lengst» løy. Anonymkode: 665d8...8b5
SoWhat? Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan man være anonym? Anonymkode: ddee1...7f6 Hvorfor skal du være anonym når "venninnen" din er "informert" av deg om at du har ringt BV. Ser ut som om venninnen din har hatt det veldig tøft veldig lenge. Hun trenger nok noen som bryr seg om og støtter her, og du seiler under falske flagg, etter alt jeg kan bedømme her. Gi beskjed til bv, og så bør du holde deg unna henne i fremtiden. Håper hun får hjelp, og at hun og knøttet får det godt. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 SoWhat? skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal du være anonym når "venninnen" din er "informert" av deg om at du har ringt BV. Ser ut som om venninnen din har hatt det veldig tøft veldig lenge. Hun trenger nok noen som bryr seg om og støtter her, og du seiler under falske flagg, etter alt jeg kan bedømme her. Gi beskjed til bv, og så bør du holde deg unna henne i fremtiden. Håper hun får hjelp, og at hun og knøttet får det godt. Hæ? Hun som har meldt til bv har jo vært en god venninne. Informert, latt dem bo hos henne. Hun bryr seg. hva mer skal hun gjøre?! Helt rett av henne, selvfølgelig, å melde til bv når barnet er preget av at mor ruser seg! Seile under falskt flagg, gjør hun jo åpenbart ikke. KG slutter aldri å overraske 🤦♀️ Anonymkode: ee859...94e 14
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 SoWhat? skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal du være anonym når "venninnen" din er "informert" av deg om at du har ringt BV. Ser ut som om venninnen din har hatt det veldig tøft veldig lenge. Hun trenger nok noen som bryr seg om og støtter her, og du seiler under falske flagg, etter alt jeg kan bedømme her. Gi beskjed til bv, og så bør du holde deg unna henne i fremtiden. Håper hun får hjelp, og at hun og knøttet får det godt. Det samme tenker jeg. Hvorfor er det viktig å være anonym? når hun allerede har informert henne en gang om at hun har meldt fra til bv? tipper hun har prøvd hasj noen ganger, og at hun har hatt smerter som har gjort at hun er er satt på oxinorm. Dette er sterke saker som lege skriver ut. Hvordan vet du at babyen har hatt abstinenser ved fødsel? Sier hun det selv? hvis det stemmer har nok sykehuset satt i gang ett apparat rundt mor/ barn. Du virker veldig opphengt i den «venninnen» utifra hvordan du beskriver henne.. hvilke venner omgås du? Anonymkode: 9dc8a...a15 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Hun som har meldt til bv har jo vært en god venninne. Informert, latt dem bo hos henne. Hun bryr seg. hva mer skal hun gjøre?! Helt rett av henne, selvfølgelig, å melde til bv når barnet er preget av at mor ruser seg! Seile under falskt flagg, gjør hun jo åpenbart ikke. KG slutter aldri å overraske 🤦♀️ Anonymkode: ee859...94e Det jeg undrer meg over her er.. barnet ble født med abstinenser, legen skriver ut oxynorm til ei ei gravid dame, bv har fått inn bekymringsmelding fra deg. Hvis alt dette stemmer har nok sykehuset tatt affære hvis et barn blir født med abstinenser, en lege ville aldri skrevet ut oxynorm til ei gravid Anonymkode: 9dc8a...a15 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 Kontakt barneverns vakta rett og slett. Barnevernet forstår alvoret når barnevernsvakta har vært involvert og kontaktet. Hvis barnet er født med abstinenser så kan det også ha andre underliggende sykdommer som nå blir sjekket opp hos sykehus heldigvis? Denne venninna di viser jo null omsorgs evner eller har innsikt i sine feil. Og sykehuset menet hun er en god mor tror jeg ikke noe på. Hun her er jo dysfunksjonell så det holder og bør bli fratatt omsorgen. Mulig sykehuset gjør noe, det er de plikta til i slike situasjoner - men igjen, ring barneverns vakta. Ikke gl deg. Kjemp for barnet, ikke for din venninne. Barnets beste. HVs hun gjør videre skal du ikke bry deg med, men hva som skjer med barnet om barnet fortsatt blir hos mor skal du bry deg med. For jeg orker ikke lese mer nyheter om dødsfall hos spedbarn. Anonymkode: 4b6f6...5aa 4
SoWhat? Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hæ? Hun som har meldt til bv har jo vært en god venninne. Informert, latt dem bo hos henne. Hun bryr seg. hva mer skal hun gjøre?! Helt rett av henne, selvfølgelig, å melde til bv når barnet er preget av at mor ruser seg! Seile under falskt flagg, gjør hun jo åpenbart ikke. KG slutter aldri å overraske 🤦♀️ Anonymkode: ee859...94e Det har vi veldig ulikt syn på. Det eneste rette TS hadde gjort her, var å være dønn ærlig med venninnen. Hadde dette vært tilfelle, at venninnen sov pga rus, og at tåteflasker var skitne, så hadde hun kort og godt sagt at hun kom til å ringe bv og forklart situasjonen. Dette går under nødsituasjoner for en baby. 3
Gjest Lija Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Synes det er bra det du har gjort til nå og jeg håper du ikke gir deg. Du har mulighet til å redde et lite barn og en mor som åpenbart trenger hjelp.💕 Jeg ville kontaktet barnevernvakta for råd.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 Hvis alt du sier stemmer er det riktig av deg å kontakte barnevernet, selvfølgelig skal du det. men siden barn og mor er på sykehuset vil jeg tro de ser hva som foregår om det er så ille som du beskriver. Så er det også veldig sjokkerende at en lege skrivet ut «dop» til gravide. Men det er lite som sjokkerer meg når det kommer til leger. Mange leger som er meldt til fylkeslegen etter å ha overmedisinert folk Anonymkode: 9dc8a...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå