Gå til innhold

Vil holde ham hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil holde mitt barn(10år) hjemme fra skolen når den starter opp igjen pågrunn av Coronaen. Er personlig i risikogruppe.

Har jeg ‘lov’ til det?

Anonymkode: dc9a9...da5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor er risikoen for deg, om du skulle få korona? Kan du ikke ta vaksine? Hva sier legen din? 

Barnet har det som oftest best på skolen, der det har sitt sosiale nettverk og lærer best. For de aller fleste av oss vil det nå være liten risiko for alvorlig sykdom om vi får korona, og risikoen for at barnet ditt vil få vansker som følge av å måtte holde seg hjemme på ubestemt tid vil i praksis være større. 

Og må du ikke på jobb (om du ikke har hjemmekontor) eller på butikken? Det er like fort gjort å bli smittet der. 

Om du har lov? Ja, du kan sette i gang med hjemmeundervisning. Er det lurt? På generell basis, for barnet: som oftest ikke. 

Anonymkode: 37c6f...df1

• Liker 7
Skrevet

Hvor mye risiko har du? Hvis du ikke har immunforsvar kan jeg tildels forstå deg, men ellers ikke. Det er en stor belastning for barnet ditt å bli isolert fra venner og det vanlige livet sitt. Og det er urimelig om det blir barnet sitt ansvar at du ikke skal bli syk.

Anonymkode: 72db8...378

• Liker 4
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Dere får bare være ekstremt nøye på å forebygge smitte. Rett og slett. Hand skole og sosiale liv skal ikke gå utover han fordi du er i risiko gruppe. Beskytt deg selv på andre måter. Dessuten, et godt tips - kjøp inn noen hurtigtester og test med jevne mellom rom. Bedre det enn å nekte han skole. Å holde han hjemme pga smitte kan også bli en bekymring hos skolene. Selv er jeg uvaksinert, frivillig/ufrivillig i påvente av å slippe angsten og frykten og skal vaksinere meg over nyttår. Men har aldri tenkt i baner at ungene her skal holdes hjemme eller i isolasjon pga det. Det har vært vanvittig smittutbrudd på barneskolen her, men heldigvis sluppet unna hittil. Men flinke med smittevern uansett. Lever som normalt, bare med noen enkle forbehold. Har til og med vennene på besøk her, men de er stort sett i kjellerstua. Når de ikke spiser middag sammen med oss. Så take it easy ! Man trenger ikke bli helt overhysterisk så lenge man tar forbehold. Skulle vært ute på reise før jul, men droppet det da destinasjonen hadde såpass stort trykk at det var i risiko sonen for mørke rødt. Hadde jeg reist hadde jeg blitt smitta og smitta de jeg bor med og mine egne biologiske barn. Så tenk deg godt om. 

Anonymkode: 8c985...929

• Liker 3
Skrevet

Det er vel ikke plikt å sende barn på skole i Norge? Er det ikke bare et tilbud til alle?

Men at man selvfølgelig må fikse godkjent hjemmeundervisning? 

• Liker 4
Skrevet

Ja det kan du. Ikke la noen fortelle deg noe annet. Men du er ansvarlig for å undervise han. Dette fins det mange opplegg for om skolen ikke vil samarbeide om det. 

Anonymkode: 599ff...145

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det kan du ikke. Dere får bare være ekstremt nøye på å forebygge smitte. Rett og slett. Hand skole og sosiale liv skal ikke gå utover han fordi du er i risiko gruppe. Beskytt deg selv på andre måter. Dessuten, et godt tips - kjøp inn noen hurtigtester og test med jevne mellom rom. Bedre det enn å nekte han skole. Å holde han hjemme pga smitte kan også bli en bekymring hos skolene. Selv er jeg uvaksinert, frivillig/ufrivillig i påvente av å slippe angsten og frykten og skal vaksinere meg over nyttår. Men har aldri tenkt i baner at ungene her skal holdes hjemme eller i isolasjon pga det. Det har vært vanvittig smittutbrudd på barneskolen her, men heldigvis sluppet unna hittil. Men flinke med smittevern uansett. Lever som normalt, bare med noen enkle forbehold. Har til og med vennene på besøk her, men de er stort sett i kjellerstua. Når de ikke spiser middag sammen med oss. Så take it easy ! Man trenger ikke bli helt overhysterisk så lenge man tar forbehold. Skulle vært ute på reise før jul, men droppet det da destinasjonen hadde såpass stort trykk at det var i risiko sonen for mørke rødt. Hadde jeg reist hadde jeg blitt smitta og smitta de jeg bor med og mine egne biologiske barn. Så tenk deg godt om. 

Anonymkode: 8c985...929

Tull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor stor er risikoen for deg, om du skulle få korona? Kan du ikke ta vaksine? Hva sier legen din? 

Barnet har det som oftest best på skolen, der det har sitt sosiale nettverk og lærer best. For de aller fleste av oss vil det nå være liten risiko for alvorlig sykdom om vi får korona, og risikoen for at barnet ditt vil få vansker som følge av å måtte holde seg hjemme på ubestemt tid vil i praksis være større. 

Og må du ikke på jobb (om du ikke har hjemmekontor) eller på butikken? Det er like fort gjort å bli smittet der. 

Om du har lov? Ja, du kan sette i gang med hjemmeundervisning. Er det lurt? På generell basis, for barnet: som oftest ikke. 

Anonymkode: 37c6f...df1

Hvor har du dette fra? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vil holde mitt barn(10år) hjemme fra skolen når den starter opp igjen pågrunn av Coronaen. Er personlig i risikogruppe.

Har jeg ‘lov’ til det?

Nei... jeg er i den høyeste risiko gruppen, ungene skal på skolen

Anonymkode: 17f3d...fb3

Skrevet

Hvor lenge sjal du holde barnet hjemme da? 
Til pandemien er over om 2 år? 

Anonymkode: 2d73a...3b5

Skrevet
SoWhat? skrev (6 timer siden):

Det er vel ikke plikt å sende barn på skole i Norge? Er det ikke bare et tilbud til alle?

Men at man selvfølgelig må fikse godkjent hjemmeundervisning? 

Selvfølgelig er det en plikt! Det er etter norsk lov! Bare et tilbud du liksom…

Anonymkode: 142a8...6d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lær deg betydning av spørsmålstegn please.

Dessuten må ikke barn i Norge gå på skole, så lenge de får riktig undervisning  

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hun mener er nok at det ikke er skoleplikt men opplæringsplikt. 

Anonymkode: 7e9f4...5de

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei du tar feil. Skole er frivillig 

Anonymkode: b6111...af7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 22.31):

Har jeg ‘lov’ til det?

Hvis du er villig til å lage undervisningsopplegg etter kompetansemålene med tilsyn av kommunen, så må du jo bare det. Du kan ikke forvente at skolen skal ha hjemmeskole for ditt barn. 

Anonymkode: 3232e...a0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her tar du feil. I Norge er det undervisningsplikt ikke skoleplikt. Educate yourself 

Anonymkode: 3232e...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...