Gå til innhold

Hvorfor er det bare tanter og onkler i Donald

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Ole Dole og Doffen sprengte vel en kinaputt så faren måtte på sykehus men hvorfor bor Tipp og Topp hos Mikke Hetti Netti og Letti hos Dolly Ferdinand hos Langbein og Newton hos Petter Smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker at det ikke er stereotypiske familier i Andeby. Da føler jeg at alle de som ikke har foreldre kan føle en tilhørighet, og at det åpner opp for at det finnes mange forskjellige måter å leve sammen på. 

Jeg tenker at foreldrene til alle disse barna har blitt syke eller dødd eller har ikke orket ansvaret, så da har tantene og onkelene grepet inn. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (7 timer siden):

Jeg tenker at foreldrene til alle disse barna har blitt syke eller dødd eller har ikke orket ansvaret, så da har tantene og onkelene grepet inn. 

Det var ganske vanlig på den tiden (20-30-tallet) at familie overtok om foreldrene døde eller ikke kunne ta seg av dem

Anonymkode: aff96...30c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tviler egentlig på at Newton bor hos Petter Smart og at Ferdinand bor hos Langbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mulig at Hetti Netti og Letti ikke bor hos Dolly og at Tipp og Topp ikke bor hos Mikke. Så det er kanskje bare Donald som bor med nevøene sine på heltid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (14 minutter siden):

«Donaldismen»-boka har et artig, overraskende og litt sjokkerende svar 😂

Det har du rett i ifølge han er det så stor skam å få barn i Andeby at foreldrene blir forvist fra byen og barna må overdrar til onkel/tante.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BobbySocks said:

Det er kun Donald som har barna på heltid. De andre er kun på besøk.

Nettopp. Det er jo helt normalt å ha nieser/nevøer på besøk med jevne mellomrom!

Ellers er jo Bestemor Duck faktisk bestemor til Donald, så der har du iallefall en karakter som må ha hatt sex.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggdyret skrev (1 time siden):

Nettopp. Det er jo helt normalt å ha nieser/nevøer på besøk med jevne mellomrom!

Ellers er jo Bestemor Duck faktisk bestemor til Donald, så der har du iallefall en karakter som må ha hatt sex.

Langt flere enn en som må hat sex basert på det treet.

Anonymkode: c7f81...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Langt flere enn en som må hat sex basert på det treet.

De andre karakterene som må ha hatt sex er ikke gjengangere i tegneseriene, så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi ingen i Andeby har hatt sex. 

Anonymkode: fc9f5...4a3

Det er den faktiske forklaringen. Den gang Andeby ble presentert, var ideen trygg lesing for barn, og dermed ikke pinlige ting som sex inkludert. 

Jeg tenker at det er noe godt i denne uskylden i vår altfor SoMe fokuserte hverdag i dag.

Anonymkode: aad96...c1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veggdyret skrev (3 minutter siden):

De andre karakterene som må ha hatt sex er ikke gjengangere i tegneseriene, så vidt jeg kan huske.

Det er sant.

De fleste av dem dukker vel bare opp i boken om Skrue sitt liv som Don Rosa skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes nå vi bør se foreldrene til de viktige karakterene og ikke bare bestemoren til Donald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (2 timer siden):

Det er kun Donald som har barna på heltid. De andre er kun på besøk.

Merkelig at nevøene ble plassert hos Donald. De er tar i mange tilfeller ansvar for egen omsorgsperson. De kunne vært hos sin rike men eldre onkel som sikkert kunne betalt noen ansvarlige for å passe på den daglige omsorgen eller hos den heldige onkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kvinneguide skrev (2 minutter siden):

Merkelig at nevøene ble plassert hos Donald. De er tar i mange tilfeller ansvar for egen omsorgsperson. De kunne vært hos sin rike men eldre onkel som sikkert kunne betalt noen ansvarlige for å passe på den daglige omsorgen eller hos den heldige onkelen. 

Så gjerrig som Onkel Skrue var hele tiden, så tviler jeg kraftig på at han faktisk ville betalt noen for å gjøre noe som helst. 

:hakeslepp:

Anonymkode: f8eab...054

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (22 minutter siden):

Men jeg synes nå vi bør se foreldrene til de viktige karakterene og ikke bare bestemoren til Donald.

Du får se mora til Ole, Dole og Doffen i sesong 2 og 3 av Ducktales (2017-2021) hvor de også kommer med en forklaring hvor hun har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så gjerrig som Onkel Skrue var hele tiden, så tviler jeg kraftig på at han faktisk ville betalt noen for å gjøre noe som helst. 

:hakeslepp:

Anonymkode: f8eab...054

Sant nok. Og det er nok foreldrene til guttene som sender penger for speiderkontigenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...