Gå til innhold

Hvor ofte kan man klage på huseieren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier en sokkel-leilighet. Skal være sagt vi har endelig funnet oss noe annet!! 

Det er bråk konstant. Nå i jula er det ekstremt. Vet ikke om det er pga dem er fra en annen kultur, men det er hyling, tramping, høy musikk til langt på natt. Det er helt ekstremt nå i juleferien. Til tross for at mine barn får rangle litt i ferien, så har det nå blitt ufrivillig rangling for at dem får ikke sove pga bråket. Har sendt melding noen ganger, da har det blitt stille i 15-20 min før det er påann igjen. Nå i jula er det gjerne bråk frem til 01.30 🙄 

I morgen må barna i barnehage for jeg skal på jobb, men dem sliter med å sove. Det er slik tramping det rister i veggene.. Vi har også oppsigelsestid på 3 mndr. Avtalen var at vi skulle ta over den nye boligen når oppsigelsen var ferdig her, for å unngå å betale dobbelt opp i 3 mndr. Skal være sagt at vi får ta over den nye boligen i morgen om vi vil. Er det her grunnlag for å ikke betale ut oppsigelses-tiden? Det går på helsa løs!!! Om barna sovner i rimelig tid, så våkner dem alt fra 2-5 ganger fra 19.30 til 00.00 pga det smeller i gulvet. 

Anonymkode: 2d1ce...8c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at de over brde virkelig ta hensyn til de under og omvendt når en bor oppå og under, btåk forplanter seg VELDIG lett. De må jo kunne leve, men det må dere også. Om jeg var deres utleier hadde jeg aldri i verden holdt på sånn om jeg visste det var lytt, og dere har jo allerede sagt fra. Hold ut og kom dere vekk, men mellom 23 og 7 SKAL det være nattero. Tvn deres skal på goodnight mode lydmessig og ikke noe overdreven musikk osv. 

Anonymkode: d524a...063

Skrevet

Herregud, er det mulig.  Å holde på halve natta.  Lurer på hva slike folk driver med.  Er det ikke noe sted du kan klage?  Det skal etter loven være stille kl 23.

Skrevet

Ja. Dem har 4 barn. Mistenker at barna er mye hjemme alene, barna mine hadde ikke fått holdt på slik iallefall. Vi holder på å klikke bananas. 

Ts

Skrevet

Ring politiet?

Det burde jo være en klageinstans som kunne ta seg av saker der det er husverten som ikke følger lover og regler, slik at man kunne bli fridd fra avtalen om oppsigelsestid leiekontrakten i slike tilfeller.

Anonymkode: 88fee...fc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ring politiet?

Det burde jo være en klageinstans som kunne ta seg av saker der det er husverten som ikke følger lover og regler, slik at man kunne bli fridd fra avtalen om oppsigelsestid i leiekontrakten i slike tilfeller.

Manglet en bokstav.

Skrevet

Du må nok betale dobbelt om du tar over den nye leiligheten tidligere. En kontrakt er en kontrakt, og du kommer dessverre ikke unna den selv om de bråker. 

Anonymkode: 1cf38...34f

Skrevet

Utleier har en plikt til å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen. Dette gjelder selvfølgelig også den uro og uorden utleier selv forårsaker.

Det betyr at utleier har en plikt til å sørge for at det er stille innenfor det tidsrommet man med rimelighet kan forvente at det er stille, og dersom utleier har angitt tidsrom for dette i husordensregler du har fått, vil disse være retningsgivende. Dersom utleier nekter å endre sine vaner, vil det utgjøre en husleierettslig mangel, som kan gi deg krav på retting og prisavslag. 

https://www.ung.no/oss/411625

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Leier en sokkel-leilighet. Skal være sagt vi har endelig funnet oss noe annet!! 

Det er bråk konstant. Nå i jula er det ekstremt. Vet ikke om det er pga dem er fra en annen kultur, men det er hyling, tramping, høy musikk til langt på natt. Det er helt ekstremt nå i juleferien. Til tross for at mine barn får rangle litt i ferien, så har det nå blitt ufrivillig rangling for at dem får ikke sove pga bråket. Har sendt melding noen ganger, da har det blitt stille i 15-20 min før det er påann igjen. Nå i jula er det gjerne bråk frem til 01.30 🙄 

I morgen må barna i barnehage for jeg skal på jobb, men dem sliter med å sove. Det er slik tramping det rister i veggene.. Vi har også oppsigelsestid på 3 mndr. Avtalen var at vi skulle ta over den nye boligen når oppsigelsen var ferdig her, for å unngå å betale dobbelt opp i 3 mndr. Skal være sagt at vi får ta over den nye boligen i morgen om vi vil. Er det her grunnlag for å ikke betale ut oppsigelses-tiden? Det går på helsa løs!!! Om barna sovner i rimelig tid, så våkner dem alt fra 2-5 ganger fra 19.30 til 00.00 pga det smeller i gulvet. 

Ta en prat med dem igjen og si at du ønsker å flytte ut om dette fortsetter. Dem kan ikke forvente det 3 måneders oppsigelse når dem holder på sånt. Jeg hadde litt problemer med min leilighet og det luktet ille, sendte melding 5 dager før til hus eier og sa at jeg ikke finner meg i dette for at dem ikke gjorde noe med det heller. 

Anonymkode: 47856...f17

Skrevet

Ta lydopptak i et par timer hver gang de bråker så har du noe å slå i bordet med så du slipper å betale dobbel husleie i 3 mnd. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...