AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Et par har vært på tur før familieselskap. Det skal serveres kalkun og begge vet at når man kommer hjem skal kalkunen i ovnen (skal stå ca 2 timer) og det skal støvsuges. Den ene går på kjøkken og begynner med maten, mens den andre tar seg av støvsugingen. Når støvsugingen er unnagjort går vedkommende inn på kjøkken for å hjelpe til med maten. Da klikker det for den som er på kjøkkenet fordi den andre hadde prioritert å støvsuge i stedet for å hjelpe til med maten. Støvsugingen burde blitt gjort mens kalkunen stod i ovnen. Burde den som støvsugde ha skjønt dette? Burde den som stod på kjøkken ha sagt fra dersom vedkommende hadde behov for noe hjelp før støvsugingen var unnagjort? Andre som opplever slike krangler i dagliglivet? Anonymkode: d8ef7...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Nei det har jeg heldigvis aldri opplevd. Er ikke sammen med en gærning. Anonymkode: 77782...709 24
Juniper Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Min første tanke var at 2 timer er alt for kort på kalkun! De bør langtidsstekes! Utover det, jobb med kommunikasjon. Snakk sammen. Planlegg sammen. Telepati er forøvrig ikke å anbefale som kommunikasjonsform. 35
Silva Pluvialis Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 (endret) Her tenker jeg automatisk dårlig kommunikasjon mellom paret. Unødvendig å fly i taket for noe sånt. Da burde personen heller bedt om at støvsugingen ble utsatt til maten var i ovnen, ikke klikke fordi partneren ikke er tankeleser. Endret 27. desember 2021 av Gjenferdet 14
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Regner med at den som sto på kjøkkenet hørte når støvsugeren starta, og hadde mulighet for å si 'Hei du, kan vi bare få fuglen inn i ovnen så støvsuger vi etterpå?'. Å vente til støvsuginga er ferdig for så å klikke er snodig. Det tar som regel ikke SÅ lang tid å støvsuge. Å måtte være to om å få klar den kalkuna er også litt snodig. Anonymkode: bc873...e1d 28
Jadzia Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Her er det jeg som er sjefen på kjøkkenet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg til tider kan være litt nazi på hvordan ting skal gjøres. Trenger jeg hjelp, så ber jeg om det. Hadde han gått og støvsuget, og jeg trengte han, så hadde jeg hentet han. Ikke gått og gnaget på det og bjeffa i vei når han kom tilbake. 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Høres ut som min søster og svoger. Hun forventer at han skal være tankeleser, og han tør ikke gjøre noe før hun har gitt beskjed, ellers er det feil uansett hva han gjør. Mitt råd til trådstarter er at de skaffer seg robotstøvsuger. Anonymkode: eb81f...d90 4
SoWhat? Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Kanskje det var det tiende upraktiske valget "støvsugeren" tok i jula? Litt rart å bli så fornærmet for å få "kjeft" at en må skrive innlegg om det timer eller døgn senere? Det er tross alt ikke så sjelden normale mennesker kan oppføre seg litt irrasjonelt i ei stressa tid. 1
ProudFeminist Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Et par har vært på tur før familieselskap. Det skal serveres kalkun og begge vet at når man kommer hjem skal kalkunen i ovnen (skal stå ca 2 timer) og det skal støvsuges. Den ene går på kjøkken og begynner med maten, mens den andre tar seg av støvsugingen. Når støvsugingen er unnagjort går vedkommende inn på kjøkken for å hjelpe til med maten. Da klikker det for den som er på kjøkkenet fordi den andre hadde prioritert å støvsuge i stedet for å hjelpe til med maten. Støvsugingen burde blitt gjort mens kalkunen stod i ovnen. Burde den som støvsugde ha skjønt dette? Burde den som stod på kjøkken ha sagt fra dersom vedkommende hadde behov for noe hjelp før støvsugingen var unnagjort? Andre som opplever slike krangler i dagliglivet? Anonymkode: d8ef7...a3a Den personen som støvsugde må ha gjort det for å provosere. Den personen skulle ha hjulpet til på kjøkkenet og ikke forlatt personen. Selv om kalkunen stod i ovnen så betyr ikke det at arbeidet på kjøkkenet magisk forsvinner. Hvis mannen din støvsuger i en slik situasjon forstår jeg at du blir sint.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Den som var på kjøkkenet kunne sagt i fra med en gang og ikke vente til den som støvsugde var ferdig. Uansett, de minuttene som støvsugingen tok er ikke avgjørende for å få en god kalkun. Anonymkode: af2a2...264 4
Heisenberg Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 ProudFeminist skrev (4 minutter siden): Den personen som støvsugde må ha gjort det for å provosere. Den personen skulle ha hjulpet til på kjøkkenet og ikke forlatt personen. Selv om kalkunen stod i ovnen så betyr ikke det at arbeidet på kjøkkenet magisk forsvinner. Hvis mannen din støvsuger i en slik situasjon forstår jeg at du blir sint. Jeg håper du er ironisk om du mener at det har blitt støvsugd for å provosere🙄 Det er seriøst ikke en jobb som krever to å få en kalkun i ovnen med mindre dyret veier over 20 kg. 15
ProudFeminist Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den som var på kjøkkenet kunne sagt i fra med en gang og ikke vente til den som støvsugde var ferdig. Uansett, de minuttene som støvsugingen tok er ikke avgjørende for å få en god kalkun. Anonymkode: af2a2...264 Det har ikke noe med hvor lang tid det tok, men at han forlot deg alene på kjøkkenet med en kalkun. Det var jo ikke snakk om vanlige kjøttkaker.
ProudFeminist Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Heisenberg skrev (Akkurat nå): Jeg håper du er ironisk om du mener at det har blitt støvsugd for å provosere🙄 Det er seriøst ikke en jobb som krever to å få en kalkun i ovnen med mindre dyret veier over 20 kg. Når kalkunen er i ovnen så er det masse på kjøkkenet som skal ordnes. Hvorfor var personen på kjøkkenet?
Gjest theTitanic Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et par har vært på tur før familieselskap. Det skal serveres kalkun og begge vet at når man kommer hjem skal kalkunen i ovnen (skal stå ca 2 timer) og det skal støvsuges. Den ene går på kjøkken og begynner med maten, mens den andre tar seg av støvsugingen. Når støvsugingen er unnagjort går vedkommende inn på kjøkken for å hjelpe til med maten. Da klikker det for den som er på kjøkkenet fordi den andre hadde prioritert å støvsuge i stedet for å hjelpe til med maten. Støvsugingen burde blitt gjort mens kalkunen stod i ovnen. Burde den som støvsugde ha skjønt dette? Burde den som stod på kjøkken ha sagt fra dersom vedkommende hadde behov for noe hjelp før støvsugingen var unnagjort? Andre som opplever slike krangler i dagliglivet? Anonymkode: d8ef7...a3a Må man virkelig være to for å stuffe en kalkun og rubbe den med smør,salt og pepper...? (Før den allikevel skal ødelegges med bråsteking...) Den klokeste i huset er nok kalkunen. Dernest syntes jeg synd på stakkaren som støvsuget og med det bidro. Fjolset på kjøkkenet burde kunnet hamle opp med en kalkun uten ledsager.
Heisenberg Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 ProudFeminist skrev (5 minutter siden): Når kalkunen er i ovnen så er det masse på kjøkkenet som skal ordnes. Hvorfor var personen på kjøkkenet? Men da kom jo støvsugerpersonen inn på kjøkkenet når hen var ferdig med å støvsuge! Som også var en oppgave som skulle gjøres. Om den på kjøkkenet syntes det var et problem at den som støvsugde ikke hjalp til på kjøkkenet først så burde hen ha sagt i fra. Jæsus altså… 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Det er jo ikke støvesuginga som er problemet. Ser for meg at h*n som lagde mat var stressa over jula eller at et eller annet gnurer. Vi mennesker krangler om doruller og pasta og sko, men det er ikke det som er kjernen i kranglene. Anonymkode: a907a...b6d 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 2 minutter siden, Heisenberg said: Men da kom jo støvsugerpersonen inn på kjøkkenet når hen var ferdig med å støvsuge! Som også var en oppgave som skulle gjøres. Om den på kjøkkenet syntes det var et problem at den som støvsugde ikke hjalp til på kjøkkenet først så burde hen ha sagt i fra. Jæsus altså… ProudFeminist er en troll-bruker, det er ikke noe vits å engasjere seg i postene med mindre du vil ha en god latter. Anonymkode: b4c71...818 5
Heisenberg Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ProudFeminist er en troll-bruker, det er ikke noe vits å engasjere seg i postene med mindre du vil ha en god latter. Anonymkode: b4c71...818 Takk for at du minnet meg på hvorfor jeg tok en pause fra KG. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har dessverre ett familie-medlemmer som også holder på sånn. Uansett hva man gjør, så kan du banne på at noen garantert kommer til å klage og sutre i all evighet. For eksempel dersom noen forsøker å se på TV, som blir det evig klaging fordi hele TV-programmet viss nok er noe "forbanna søppel" og noe "dritt for snørrunger" og det er visst bare "hjernedøde idioter" som gidder å følge med på slikt piss. Og så videre, og så videre, og så videre, og så videre. Hele forbanna kvelden. De kunne jo selvfølgelig bare gått sin vei. Overhodet ingen som "tvinger" sånne folk til å glo på TV, liksom. Men de sitter der, bare for å ha noe piss som de kan klage over. Men dersom noen går sin vei (og skrur av TV-apparatet) så begynner de garantert å sutre over at alle andre er så "vanvittig slemme" mot "stakkarslige" lille dem, liksom. Eller dersom noen forsøker å hjelpe til med middagen: Hvis noen for eksempel kutter opp grønnsaker, men tømmer alle grønnsakene oppi en kjele med vann rett før vannet har kokt ordentlig opp. Da flyr de fullstendig i flint, og kommer med en LAAAANG tirade om hvor stor "idiot" man viss nok er. Fordi man selvfølgelig burde ha ventet til vannet var kokt helt opp FØR noen faktisk tok grønnsakene oppi der. Men en annen gang, velger noen andre å vente helt til vannet faktisk har kokt opp (før de tar grønnsakene oppi vannet) så begynner de umiddelbart å klage over hvor forferdelig dum man viss nok er. Da spiller det plutselig ingen rolle om man venter til vannet er kokt opp, eller ikke. Det er bare tåpelig å stå der og vente til vannet faktisk er ferdig. Så lenge grønnsakene får en viss tid med kokt vann, så blir jo grønnsakene selvfølgelig kokt uansett. Alt sånne folk finner på, er bare noe forbanna piss for å ha noe å klage over. I tillegg kan de baksnakke folk til Gud og hvermann, om hvor "giddalause" alle andre er hele tiden. I tillegg er de selv selvfølgelig helt ufattelig flinke mennesker. De er utrolig fantastiske, nærmest en slags "helgen" for i deres skrudde hjerne er de veldig "hjelpsomme" når de skal fortelle alle andre hvordan folk burde oppføre seg hele tiden. Anonymkode: 22c49...1b5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 ProudFeminist skrev (17 minutter siden): Det har ikke noe med hvor lang tid det tok, men at han forlot deg alene på kjøkkenet med en kalkun. Det var jo ikke snakk om vanlige kjøttkaker. Så hvorfor ikke si i fra med en gang? Ser ikke problemet. Anonymkode: af2a2...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå