Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som fikk dette i svangerskapet? Hva fikk dere som hjalp og hvor ille ble det for dere før dere fikk ordentlig hjelp ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke hjelp. Kjøpte selv en skinne på apoteket slik at jeg fikk sove litt bedre. Men ellers måtte mannen smøre mat til meg, dele opp middagen for meg så jeg kunne spise enten ved å bøye ansiktet ned i tallerken eller pine hendene til å plukke opp maten. Gråt hver gang jeg tørket meg på do. Sov minimalt. Og klarte ikke å holde en penn på 3 mnd. 

Legen sa det gikk over etter fødsel, og at jeg bare måtte holde ut

Anonymkode: e1f5c...b5e

Skrevet

Jeg måtte operere begge hendene, men har enda dårlig følelse i fingrene. Det er ti år siden. 

Skrevet

Fikk heller ingen hjelp. Kjøpte skinner til begge hendene. Sov med dem, og brukte dem så mye som mulig. For meg gikk det heldigvis gradvis over etter fødsel og var helt borte etter noen uker/litt over én måneds tid.

Anonymkode: b29ec...52e

Skrevet

Jeg har det nå og det er virkelig ikke noe ålreit! Svekket muskelkraft, følelsen av at hånda sover konstant, prikking og stikking, vondt i fingerleddene… Har lest, og for så vidt fått høre av JM at det er veldig vanlig. Hun sier at så fremt det ikke blir helt ekstreme tilstander, gjør de ikke noe med det i svangerskapet fordi det som regel går raskt over etter fødsel. Jeg har kjøpt skinne på apoteket som jeg bruker døgnet rundt på den ene hånda, synes faktisk det hjelper ganske mye. For meg er det høyre hånda som er den verste, men bruker skinne også på den venstre om natta siden det er da det er verst. 

Anbefaler virkelig å kjøpe en skinne, eller to om det er begge sider! Ellers synes jeg selv det hjelper å få væske ut av hendene og fingrene. Hold hånda høyt, rør mye på fingrene for å stimulere sirkulasjonen, drikk mye vann og spis lite salt og veldig fet mat. Vanskelig nå i jula, men jeg opplever at det hjelper godt! Lykke til 💖

Anonymkode: 6f902...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...