AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #61 Skrevet 28. desember 2021 Butter skrev (15 minutter siden): Men har mannen overført sine dager til deg? Om han ikke har mulighet til å ta ut sine kan dere søke om overføring slik at du får både hans og dine. Eller har dere allerede gjort det og du har brukt opp alle 40 dagene?? Hvorfor skal arbeidsgiver til ts belastes av at mannen til ts ikke klarer å prioritere eget barn? Klart man kkke kan eller skal overføre omsorgsdager om man er to personer som har ansvar for barnet og begge er fullt oppegående og friske. Og omsorgsdagene er ikke brukt opp om ikke mannen har vært hjemme. Dette er ikke et nav-problem, men kanskje ts må gå ned i stilling, bruke ferien sin eller finne en barnevakt i stedet om mannen ikke vil være hjemme når barnet er syk? Alternativet er fri uten lønn, men det kan man ikke kreve - håper jeg. Ved juks med egenmeldinger eller at bare man uteblir kan man få sparken. Anonymkode: c2b67...4b4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #62 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei jeg tror heller ikke man har det, men mange mener bastant motsatt så jeg vil gjerne se link til kilde på det. Mye som er logisk og som hadde vært naturlig og bra som likevel ikke er en rett man har. Har dere kilde på at man har rett til det om arbeidsgiver sier nei til ulønnet fri? Kynisk nok er det nok ikke arbeidsgivers ansvar at man har barn som ingen andre kan passe. Man har en arbeidskontrakt med arbeidsgiveren sin og de har vel det meste av rettighetene på sin side når det gjelder å styre ulønnet fri/ferie osv. At de fleste vil si ja er en annen sak, og at noen kanskje har dette i sin individuelle arbeidskontrakt eller personalhåndbok, men det gjør det ikke til en rettighet. Anonymkode: 5f54d...edf Arbeidsgiveren min sier hverfall vi har rett på det sp da forholder jeg meg til det Anonymkode: bcb90...573
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #63 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dobbelt antall i 2022 også? Helt sykt for oss som ikke har barn. Dere med barn får betalt fri så mange dager. Så urettferdig. Anonymkode: 925e2...1fa Å være hjemme med ett sykt barn er ikke det samme som å ha fri… Jeg hadde heller gått på jobb om det var mulig… 🤬 Anonymkode: 0e329...b57
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #64 Skrevet 28. desember 2021 Butter skrev (1 time siden): Men har mannen overført sine dager til deg? Om han ikke har mulighet til å ta ut sine kan dere søke om overføring slik at du får både hans og dine. Eller har dere allerede gjort det og du har brukt opp alle 40 dagene?? Nei, jeg har bare brukt opp mine egne. Jeg trodde ikke det var mulig å overføre dem med mindre det var visse unntak. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal arbeidsgiver til ts belastes av at mannen til ts ikke klarer å prioritere eget barn? Klart man kkke kan eller skal overføre omsorgsdager om man er to personer som har ansvar for barnet og begge er fullt oppegående og friske. Og omsorgsdagene er ikke brukt opp om ikke mannen har vært hjemme. Dette er ikke et nav-problem, men kanskje ts må gå ned i stilling, bruke ferien sin eller finne en barnevakt i stedet om mannen ikke vil være hjemme når barnet er syk? Alternativet er fri uten lønn, men det kan man ikke kreve - håper jeg. Ved juks med egenmeldinger eller at bare man uteblir kan man få sparken. Anonymkode: c2b67...4b4 Jeg har allerede gått ned i stilling på grunn av dette. Jeg tjener ikke mye, men det gjør mannen min. Han er hele grunnen til at vi har det huset vi har, og at økonomien er grei osv. men jeg vil veldig gjerne ha en egen inntekt selv om den er liten. Og det er også ikke det at mannen ikke vil være hjemme, men at det er vanskelig når han befinner seg langt unna og barnet plutselig blir dårlig. Er han hjemme når det skjer så tar selvsagt han omsorgen for han. Når han kjører så har han med seg masse transport varer som skal leveres til andre land, og han kan faktisk ikke bare «ta bilen og snu» som enkelte her skriver, han er ikke en taxisjåfør. Da ville han fått sparken. ts Anonymkode: be1db...e73 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå