AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Vi har fire barn. Jeg er like glad i og elsker alle barna like høyt, men om jeg skal være helt ærlig så har jeg et jeg er mer stolt av enn de tre andre. Dette barnet er mer evnerikt, høflig, empatisk, pliktoppfyllende og skoleflink enn de tre andre. Det gjør meg ikke noe mindre glad i de tre andre, men jeg kjenner jeg er mer stolt av dette barnet. Viser akkurat like mye kjærlighet og omsorg for alle barna, og uttrykker dette naturligvis ikke for noen. Aldri nevnt det for så mye som mannen min engang. Lurer bare på om flere har det slik. Anonymkode: 41b01...aae 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Nei kan ikke si jeg er mer stolt av den ene over den andre. Hva med å se barna dine som forskjellige individer med forskjellige egenskaper? De har vel alle noe man kan være stolt av? Anonymkode: aa509...7e9 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har fire barn. Jeg er like glad i og elsker alle barna like høyt, men om jeg skal være helt ærlig så har jeg et jeg er mer stolt av enn de tre andre. Dette barnet er mer evnerikt, høflig, empatisk, pliktoppfyllende og skoleflink enn de tre andre. Det gjør meg ikke noe mindre glad i de tre andre, men jeg kjenner jeg er mer stolt av dette barnet. Viser akkurat like mye kjærlighet og omsorg for alle barna, og uttrykker dette naturligvis ikke for noen. Aldri nevnt det for så mye som mannen min engang. Lurer bare på om flere har det slik. Anonymkode: 41b01...aae Som en som var det sorte såret i familien tro meg barna dine skjønner at du har en favoritt ikke tro noe annet. Jeg sleit på skolen kranglet og sloss mye mens storesøstra mi var gullungen som lyktes med alt hun gjorde. Tro meg de veit og det kommer til å skjønne det enda mere når de blir tenåringer. Anonymkode: 0939d...29e 32
Tone83 Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Nei, stolt på ulike tider😅 noen ganger blir jeg flau også😬 20
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er akkurat like stolt og like glad i alle 3. Jeg har ingen hemmelig favoritt som jeg ikke snakker høyt om. Jeg klarer faktisk ikke å forstå hvordan man kan ha en favoritt. Anonymkode: 103a9...05f 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som en som var det sorte såret i familien tro meg barna dine skjønner at du har en favoritt ikke tro noe annet. Jeg sleit på skolen kranglet og sloss mye mens storesøstra mi var gullungen som lyktes med alt hun gjorde. Tro meg de veit og det kommer til å skjønne det enda mere når de blir tenåringer. Anonymkode: 0939d...29e Har samme erfaring. Så lenge en mamma har en favoritt så merker barna det. Og dessverre er det en ond spiral. Gullebarnet får nok kjærlighet ved å være gullebarnet, mens de andre må kjempe om oppmerksomheten på andre måter og det er ofte på negative måter. Eller de blir flink pike på tross av egne evner og sliter seg halvt ihjel fordi de har skjønt at det perfekte er det mamma liker alle best. Anonymkode: 34280...94c 12
Furstina Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Nej jag är inte LIKA stolt över dem, jag är OLIKA stolt över dem. De är olika individer med olika talang och intressen. Jag är stolt över dem på lika många olika sätt som de är olika. 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Nei, jeg har 5 og er like stolt over dem alle sammen av forskjellige grunner. ( Jeg har også revet meg i håret over dem alle sammen, av forskjellige grunner 😅) Jeg har heldigvis klart å fordele egenskapene litt utover, slik at den som er spesielt evnerik, ikke er den mest pliktoppfyllende, de som fremstår som mest empatiske, er ikke nødvendigvis de som er de høfligste, de skoleflinke er ikke den som er mest evnerik osv.. Sånn generelt sett er jeg stolt over at de har forskjellige sider og noen som er like. En fin gjeng, som er morsomme å være sammen med! Anonymkode: c505f...ee3 9
Antiviruset Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Tone83 skrev (31 minutter siden): Nei, stolt på ulike tider😅 noen ganger blir jeg flau også😬 Helt klart dette! Glad i dem forblir man livet ut. I perioder tar "barna" dårlige valg som er vanskelig å være stolt av! Noe de fleste foreldre med barn kan oppleve. Si noe annet så er man bare uærlig og ikke noe annet. Lykken er når man ser de justerer inn sine dårlige valg og løser de selv. Klarer de dette så er det virkelig grunn til å være stolt uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Har aldri følt meg STOLT over andre. Kun veldig glad i. Anonymkode: 2a577...e50 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Å være mer stolt av et av barna er ikke det samme som å ha en favoritt da, jfr. de som (ikke overraskende) måtte sable ned TS i de første innlegga. Jeg er på en måte mer stolt av det ene barnet mitt enn av det andre. Det har ingenting med hans evner eller flinkhet å gjøre, men med at han ligner veldig på meg, både av utseende og personlighet. Den andre ligner veldig på far og hans familie (som også er flotte folk, for all del). Det handler vel litt om å kjenne seg igjen i, mange foreldre (og andre slektninger) synes det er stas. Anonymkode: 8d5a6...708 7
Elysion Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å være mer stolt av et av barna er ikke det samme som å ha en favoritt da, jfr. de som (ikke overraskende) måtte sable ned TS i de første innlegga. Tror du det oppleves noe annerledes for barnet, da? Som den i søskenflokken min mor var minst stolt av, så kjennes det absolutt som at hun hadde sin klare favoritt. 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er like stolt over alle 5 barna mine❤️ Min mor derimot har alltid forskjellbehandlet min søster! Anonymkode: cb9e9...ec9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Wednesday Addams skrev (8 minutter siden): Tror du det oppleves noe annerledes for barnet, da? Som den i søskenflokken min mor var minst stolt av, så kjennes det absolutt som at hun hadde sin klare favoritt. Det kommer jo an på hvordan (eller om) det blir uttrykt. Ingen foreldre føler nøyaktig det samme for alle barna sine, det er ikke mulig, siden alle er forskjellige. Anonymkode: 8d5a6...708 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Litt merkelig at så mange mener at deres mor hadde en favoritt, men at ingen har det selv. Ts skriver jo at hun er like glad i barna sine, men er mer stolt av det ene. Hun skriver ikke at hun elsker dette barnet høyere. Det er klart det er noen barn/voksne det er lettere å være stolt av enn andre? Jeg er stolt av mine barn på veldig ulike måter. De er flotte barn alle sammen. Jeg elsker dem like høyt, og jeg ville gjort hva som helst for dem alle. Likevel ser jeg jo at ett av dem er mer empatisk, mindre egoistisk og gjør mer for andre uten å tenke på seg selv. Dette gjør meg jo ekstra stolt. Det betyr jo ikke at jeg ikke er stolt av de andre også eller at dette barnet er min favoritt? Anonymkode: 50f11...3eb 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er ikke like stolt av mine. Anonymkode: 8d826...b31
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 Mine foreldre har min søster som favoritt, og det gjør litt vondt inni meg å tenke på det, selv om jeg i dag er voksen. Anonymkode: 96313...1a8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Nei, jeg tror ikke det. Mine er ganske små enda da. Den ene var veldig tidlig ute med språk, den andre ikke. Og det er mulig hun som har vært tidligst ute ligger an til å være mer evnerik/smart enn den andre, hun får i hvert fall betydelig mer skryt for disse tingene enn søsteren fra folk rundt. Men jeg vet ikke, man liker jo at barna får skryt, men jeg syns ikke jeg kjenner meg stolt av den grunn. Jeg kjenner heller litt på at det er vondt at den ene skal bli sett mer fordi hun får til mer. Jeg er like glad i dem, og syns de er like bra selv om de er ulike. Det kjennes ikke ut som at jeg har en egen følelse av stolthet som kan skilles ut fra at jeg er glad i dem. Jeg blir stolt når jeg har fått til noe jeg syns ble bra selv, men jeg kjenner faktisk ikke akkurat den følelsen på vegne av barna. Anonymkode: 2e594...179 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har 3 stk som er svært forskjellige men alle gjør meg stolte. Ene er vanvittig flink å spille piano. Dette gjør meg veldig stolt! Spesielt når hun får stående applaus etter konserter. Da blir jeg stolt og rørt. Nr 2 er utrolig flink å male. Dette gjør meg veldig stolt av henne. Hun har solgt flere malerier til flere 1000 kroner og tanken på at fremmede folk har mitt barns malerier i sitt hus er helt utrolig å tenke på. Yngste er vanvittig vakker og er veldig skoleflink. Dette gjør meg veldig stolt av han. Han har ikke sine søstres kunstneriske og musikalske talent, men han er utrolig flink på skolen og får så og si kun 6'ere😊 Anonymkode: 6d3ee...57c 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt merkelig at så mange mener at deres mor hadde en favoritt, men at ingen har det selv. Ts skriver jo at hun er like glad i barna sine, men er mer stolt av det ene. Hun skriver ikke at hun elsker dette barnet høyere. Det er klart det er noen barn/voksne det er lettere å være stolt av enn andre? Jeg er stolt av mine barn på veldig ulike måter. De er flotte barn alle sammen. Jeg elsker dem like høyt, og jeg ville gjort hva som helst for dem alle. Likevel ser jeg jo at ett av dem er mer empatisk, mindre egoistisk og gjør mer for andre uten å tenke på seg selv. Dette gjør meg jo ekstra stolt. Det betyr jo ikke at jeg ikke er stolt av de andre også eller at dette barnet er min favoritt? Anonymkode: 50f11...3eb Til den første setningen din, så tror jeg det er fordi ingen selv vil anerkjenne at de favoritiserer. Mine foreldre hadde (og har) en absolutt favoritt, men mener selv de ikke hadde/har det. Vi er tre søsken, og jeg og det andre søskenet som ikke var favoritt har helt lik opplevelse, mens søskenet som var favoritt mener mor og far behandlet oss likt. Jeg har snakket med slekt og familievenner som kjente familien vår godt da jeg vokste opp, og de har bekreftet at de opplevde at én av tre søsken var favoritten til mor og far. (søskenet som er favoritten er flink i ting våre foreldre verdsetter, som idrett. Mitt andre søsken og jeg hadde interesser som ikke hadde samme "kapital". Vi var alle skoleflinke, men ikke i de samme fagene). Anonymkode: 498df...799 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå