AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Festet ditt hode seg andre svangerskap? er 34 uker nå, og hodet har ikke festet seg helt.. det er veldig langt nede, men ikke helt festet. Kjenner dette uroer meg da hodet festet seg så tidlig som i uke 30 sist svangerskap… Anonymkode: 6c818...744
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Ja. Festet seg tre uker før termin. På kontroll en uke før termin lå babyen langt nede i bekkenet. Fødselen startet 3 dager før termin og gikk veldig fort. Med nr tre festet ikke hodet seg. Og det var min eneste fødsel som startet med vannavgang. Jeg hadde mye fostervann og de mistenkte stor baby, så jeg skulle settes i gang 5 dager over termin om ikke fødselen startet av seg selv før det. Det gjorde den, dagen før jeg skulle settes i gang. Denne fødselen gikk også raskt og babyen var normalt stor. Anonymkode: 1b4b5...8d0
Kakaoen Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Nei. Festet seg ikke med nr to før under fødselen. Hadde faktisk mye mindre bekkenproblemer med nr 2 fordi han lå høyere. Nr 1 festet seg tidlig, vondt bekken og skikkelig vagge-stil da jeg gikk 🙈
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Hvorfor er dette så viktig uansett? Jeg har jo lest at før så fikk man beskjed om å legge seg ned hvis vannet gikk før hodet var festet som førstegangsfødende, men nå skjer jo det ofte aldri med andregangsfødende at hodet fester seg - så hva er egentlig greia? Selv om man ikke lengre anbefales å legge seg flatt, så er det jo fortsatt en ting det fokuseres på (obvious, tråden f.eks), men hvorfor? 🤷🏼♀️ Anonymkode: b02ca...dfc
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er dette så viktig uansett? Jeg har jo lest at før så fikk man beskjed om å legge seg ned hvis vannet gikk før hodet var festet som førstegangsfødende, men nå skjer jo det ofte aldri med andregangsfødende at hodet fester seg - så hva er egentlig greia? Selv om man ikke lengre anbefales å legge seg flatt, så er det jo fortsatt en ting det fokuseres på (obvious, tråden f.eks), men hvorfor? 🤷🏼♀️ Anonymkode: b02ca...dfc Svigerinnen min mistet barnet sitt av navlestrengsbrokk under fødselen fordi hodet ikke var festet og fødselen startet med vannavgang. Derfor er dette litt vesentlig for min del, når dette er en reel stressfaktor jeg har. TS. Anonymkode: 6c818...744
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Nei, var ikke festet dagen babyen ble født heller🤷🏻♀️ Anonymkode: 56ede...776
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Festet seg ikke her heller. Anonymkode: f26db...61d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Svigerinnen min mistet barnet sitt av navlestrengsbrokk under fødselen fordi hodet ikke var festet og fødselen startet med vannavgang. Derfor er dette litt vesentlig for min del, når dette er en reel stressfaktor jeg har. TS. Anonymkode: 6c818...744 Nå tenkte jeg hvorfor det er viktig generelt, ikke for hver enkelt person. Jeg googla det dog, og ser at navlesnoren kan komme i klem og at det fortsatt er mulig for babyen å sku seg etc. Jeg trodde også at det var vanlig at babyen ikke festet seg i det hele tatt hos flergangsfødende, men jeg tok feil - det er bare at det sjeldent skjer før fødsel. Jeg leste også at det ikke har noe å om det fester seg tidligere eller senere, det er vanlig for førstegangsfødende at hodet fester seg først 2-3 uker før termin, så at du opplevde det i uke 30 er ikke så nøye. Det kan fortsatt skje, men statistikken sier at det ikke skjer før fødsel. Anonymkode: b02ca...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå