Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått beskjed om et kjønn på tidlig ultralyd (uke 12-18) og et annet på ordinær ultralyd? 

Jeg har vært hos en dyktig gynekolog i uke 13, og kjønnet jeg fikk beskjed var det motsatte av det jeg trodde. Spent på om jeg kan få beskjed om det motsatte på ordinær ultralyd på nyåret :)

Anonymkode: 8ff5a...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ingen garanti heller under ordinær ultralyd, selvom det nok oftest stemmer det kjønnet man får beskjed om der. 
Jeg fikk beskjed om jente (gynekologen var veldig sikker og) på ultralyd i uke 13 men det viste seg å være en gutt gitt 😊

Anonymkode: 0bcec...5d8

Skrevet

Å være såkalt "dyktig gynekolog" innebærer forhåpentligvis flere og viktigere kvalifikasjoner enn å være ekspert på tidlig kjønnsbestemmelse av foster. 😉

Kjønnsbestemmelse ved ultralyd har alltid en viss usikkerhet ved seg, og jo tidligere jo mer usikkert. Sånn er det bare. Det er ganske mange som får annen beskjed ved OUL enn ved tidlig UL. 

Anonymkode: 32985...8e6

• Liker 3
Skrevet

Kjønn kan man aldri bite helt sikkert. Kjenner en som fikk beskjed både på tidlig og ordinær ultralyd at hun ventet ei jente. Nå har hun loftet fullt av jenteklær, for ut kom det en gutt. 

Anonymkode: 834ce...473

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å være såkalt "dyktig gynekolog" innebærer forhåpentligvis flere og viktigere kvalifikasjoner enn å være ekspert på tidlig kjønnsbestemmelse av foster. 😉

Kjønnsbestemmelse ved ultralyd har alltid en viss usikkerhet ved seg, og jo tidligere jo mer usikkert. Sånn er det bare. Det er ganske mange som får annen beskjed ved OUL enn ved tidlig UL. 

Anonymkode: 32985...8e6

Joda, men denne mannen er kjent for å være mester i kjønnsbestemmelse. Han kan nok likevel ta feil såpass tidlig, ja :) Spennende å høre erfaringer.

Skrevet

Hei! Jeg var også hos en dreven gynekolog, min faste. Var der i uke 13. Han sa at han trodde jeg fikk en gutt, og at han nesten var helt sikker på det. 80% sikker sa han til og med. Jeg som da hadde to gutter fra før, ble jo litt skuffet for hadde håpet på jente denne gangen. Men da jeg vendte meg til tanken, gledet jeg meg veldig til lillegutt skulle komme. Vi hadde ordinær ul i uke 21, og den viste jente. Veldig rar følelse. Jeg var på trist og glad på en måte. trist for at gutten jeg trodde jeg begynte å kjenne ikke var der, men lykkelig for at det var en jente endelig. Ut kom lille dokka vår, og sirkelen be sluttet. ❤️ 

Anonymkode: 63386...1ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg var også hos en dreven gynekolog, min faste. Var der i uke 13. Han sa at han trodde jeg fikk en gutt, og at han nesten var helt sikker på det. 80% sikker sa han til og med. Jeg som da hadde to gutter fra før, ble jo litt skuffet for hadde håpet på jente denne gangen. Men da jeg vendte meg til tanken, gledet jeg meg veldig til lillegutt skulle komme. Vi hadde ordinær ul i uke 21, og den viste jente. Veldig rar følelse. Jeg var på trist og glad på en måte. trist for at gutten jeg trodde jeg begynte å kjenne ikke var der, men lykkelig for at det var en jente endelig. Ut kom lille dokka vår, og sirkelen be sluttet. ❤️ 

Anonymkode: 63386...1ad

Oi, det hørtes ut som et sjokk da ja. Så han tydelige guttedeler, eller lå fosteret litt vanskelig til? Godt å høre at sirkelen ble sluttet ❤️

Skrevet

Fikk også vite at nr 3 var en gutt  - da i uke 15. Ble også litt skuffet da hadde ønske om en jente som nr tre med to sønner fra før. Var på OUL i uke 20, og det ble helt tydelig konstatert at det var ei jente i magen. Ut kom ei jente og det ble akkurat så fint som jeg håpet 🥰

Anonymkode: 9ec76...835

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk også vite at nr 3 var en gutt  - da i uke 15. Ble også litt skuffet da hadde ønske om en jente som nr tre med to sønner fra før. Var på OUL i uke 20, og det ble helt tydelig konstatert at det var ei jente i magen. Ut kom ei jente og det ble akkurat så fint som jeg håpet 🥰

Anonymkode: 

Endret av lillemy100
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så koselig 🥰 Var det tydelig gutt i uke 15? Rart at det kan endre seg den veien egentlig 😅

Skrevet

I følge gyn var han sikker på at det var en gutt. Jeg hadde ikke sjans til å tolke UL-bildene verken til gutt eller jente. Men happy for at han tok feil da 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...