Gå til innhold

Hvor ofte er det normalt å ha sex ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor  ofte er det egentlig  normalt å ha sex ? ? ?     

Meg meg bekjent finnes det  ingen skreven  paragraf  nedskrevet som fortel  hvor ofte ein bør har sex.  

Er det noen HER som har  undret seg over hvorfor mange  (inkl.  par) idag sliter med  tidsklemma, arbeidsfordeling, stress,  og kroppsfiksering /fokus  m.m fører til   psykisk / fysisk press øker  i omfang,  og følgen  blir  samlivsbrudd  etc. ?

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skybe skrev (Akkurat nå):

Hvor  ofte er det egentlig  normalt å ha sex ? ? ?     

Meg meg bekjent finnes det  ingen skreven  paragraf  nedskrevet som fortel  hvor ofte ein bør har sex.  

Er det noen HER som har  undret seg over hvorfor mange  (inkl.  par) idag  klager over tidsklemma, arbeidsfordeling, stress,  og  psykisk / fysisk press øker  i omfang,  og følgen  blir  samlivsbrudd  etc. ?

Min eks syntest vi hadde for sjelden sex, kanskje en gang hver andre eller tredje uke. Det var nok et resultat fra min side av at følelsene var borte og jeg likte ikke sexen (wham - bam- thank you mam) Han hadde lest at man burde ha sex til faste tider og jeg gikk med på det, tenkte man må jo prøve alt. Hver fjerde dag kl 17 med alarm på mobilen hadde vi sex.
Jeg er skilt nå!

Anonymkode: 5eb44...d26

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min eks syntest vi hadde for sjelden sex, kanskje en gang hver andre eller tredje uke. Det var nok et resultat fra min side av at følelsene var borte og jeg likte ikke sexen (wham - bam- thank you mam) Han hadde lest at man burde ha sex til faste tider og jeg gikk med på det, tenkte man må jo prøve alt. Hver fjerde dag kl 17 med alarm på mobilen hadde vi sex.
Jeg er skilt nå!

Anonymkode: 5eb44...d26

Smiler, det virket merkelig. Normale et vel 1-2 ganger i uka. 

Nyforelsket så blir det oftere, kanskje flere ganger pr dag. Persen min er 4 ganger på en dag. Sikkert mange som slår meg😚😚

Anonymkode: ebc90...b77

• Liker 2
Skrevet

Sexualforumet her KG har kanskje bidratt til å endre mange sine holdninger i forhold  til  sex, og dannet seg  noen "vrangforstilling".

Det er  heilt "idiostisk<" å ha forstillinger om hvor ofte ein skal /bør ha sex, og det  er en forstillinger som mange danner seg "oppi hode" av impulser de gjerne leser om her på KG eller i  andre fora. 

Skrevet

Det er så individuelt så det er ikke et riktig svar her. 

Man kan ha sex så ofte man har lyst og mulighet og man bør ikke ha sex når man ikke har lyst eller har energi til det. Alt dette varierer fra person til person 

Anonymkode: 56217...f68

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nyforelsket så blir det oftere, kanskje flere ganger pr dag. Persen min er 4 ganger på en dag. Sikkert mange som slår meg😚😚

Hvor har du det ifra at det er normalt å ha sex 1-2 g i uken ? ? ? ?   Har du foretatt en rundspørring i ditt nabolag ?  Blandt venner, og familie ?

4 ganger for dag ?   Dersom du har krevende jobb så skjønner eg ikkje hvordan du har tid, og overskudd til sex 4 g. pr. dag.   Kanskje har du ikkje annet å gjøre en ligger hjemme å knuller hele dagen ?

Endret av Skybe
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slår deg! Vi har hatt sex 7ganger (foreløpig) i dag😉😎 i går var det bare 5 ganger. Nyforelsket i 2 år. 

Anonymkode: 8010c...8ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i mange år og har hatt et labert sexliv. Samtidig har vi hatt 3 små barn.

Nå er alle ungene begynt på skola og hormonspiralen er historie. Plutselig har vi sex hver eneste dag! 

Anonymkode: e75a4...1b9

• Liker 2
Skrevet

Normalt er vel så ofte som føles riktig for deg og din partner. Vi har vært sammen i 21 år og har alltid hatt jevnlig sex, og prioritert tid sammen, selv i småbarnstida. En kvikk i dusjen eller under barne-TV er ofte «godt nok» i perioder:) Fortsatt er det 5-6 ganger i uka, en kjapp om morran, en ettermiddags»hvil» , litt kos før vi sovner.. Aldri opplevd sextørke😉Tror det er viktig å tilbringe TID sammen og prioritere hverandre. 

Anonymkode: f1c79...f6e

• Liker 4
Skrevet
Skybe skrev (15 minutter siden):

Hvor har du det ifra at det er normalt å ha sex 1-2 g i uken ? ? ? ?   Har du foretatt en rundspørring i ditt nabolag ?  Blandt venner, og familie ?

4 ganger for dag ?   Dersom du har krevende jobb så skjønner eg ikkje hvordan du har tid, og overskudd til sex 4 g. pr. dag.   Kanskje har du ikkje annet å gjøre en ligger hjemme å knuller hele dagen ?

Har lest det. Det varierte fra 10-12 ganger i året til 3-400 ganger. Kom an på alder osv.

Har hatt sex 4 g.på en dag. Tro hva du vil. 😊😊

Har en krevende jobb, men vi har da fri og ferie. Da har en mere overskudd.

Så jeg ligger ikke på" ræva" å drar meg

Skrevet

Hvor ofte det er normalt å ha sex? Så ofte, eller sjeldent, som passer for hvert enkelt forhold tenker jeg. 

Men, jeg tenker at om hvis sexlivet svinner hen i et forhold så er nok sjansene større for at forholdet ryker. Med unntak om når begge er aseksuelle og fornøyde med lite eller ingen sex.  

Anonymkode: 8791e...25d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har lest det. Det varierte fra 10-12 ganger i året til 3-400 ganger. Kom an på alder osv.

Har hatt sex 4 g.på en dag. Tro hva du vil. 😊😊

Har en krevende jobb, men vi har da fri og ferie. Da har en mere overskudd.

Så jeg ligger ikke på" ræva" å drar meg

OK !  Det er dine / deres  sexvaner som av  mange oppfattes mer som unormale en normale. !

Skrevet

single på 12 året og var så heldig å få heldig 2 ganger med sex i 2021... ha ha ha..ønsker uansett ikke tilfeldig sex så da blir det sånn. Og en fwb som mista sexlysten så er man like langt. Er jo litt komisk da jeg kan le av det... hvem vet hva som skjer i 2022..håper på litt mer moro og at jeg møter en spennende mann. 

Anonymkode: ad61e...a08

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

single på 12 året og var så heldig å få heldig 2 ganger med sex i 2021... ha ha ha..ønsker uansett ikke tilfeldig sex så da blir det sånn. Og en fwb som mista sexlysten så er man like langt. Er jo litt komisk da jeg kan le av det... hvem vet hva som skjer i 2022..håper på litt mer moro og at jeg møter en spennende mann. 

Anonymkode: ad61e...a08

Blir vel knappt mindre spennende enn en fwb som ikke ønsker benytte seg av benefiten lenger...😂😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Normalt er vel så ofte som føles riktig for deg og din partner. Vi har vært sammen i 21 år og har alltid hatt jevnlig sex, og prioritert tid sammen, selv i småbarnstida. En kvikk i dusjen eller under barne-TV er ofte «godt nok» i perioder:) Fortsatt er det 5-6 ganger i uka, en kjapp om morran, en ettermiddags»hvil» , litt kos før vi sovner.. Aldri opplevd sextørke😉Tror det er viktig å tilbringe TID sammen og prioritere hverandre. 

Anonymkode: f1c79...f6e

Fantastisk at dere har funnet fremtil  en priorteringskjema for sex som dere begge er fornøyd med.  Sex er noe av det helligst, og noe ein ikkje deler med alle og enhver.  Mange har nok forestillinger  om  at naboen, venner etc har både bedre sex, og oftere sex en ein sjølve.  Utfordringer i forhold til sex er noe dei aller fleste par opplever i løpet av samlivet,og de fleste opplever oppturer/ nedturer som ein må lære seg å leve med. 

Eit langt samliv handler om langt mer en bare sex, og kjønnsdrift.    

Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år og har et barn på 5 mnd. Det er veldig varierende hvor mye sex vi har. Noen perioder kan vi ha det 4 ganger om dagen og plutselig kan det gå to-tre uker imellom. Vi har ingen fast ordning, men gjør det når vi har tid og lyst. For oss funker det veldig fint sålangt. Hender også jeg hjelper mannen hvis han er gira men ikke jeg- og motsatt. 

Anonymkode: d23f4...2cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har vært sammen i 5 år og har et barn på 5 mnd. Det er veldig varierende hvor mye sex vi har. Noen perioder kan vi ha det 4 ganger om dagen og plutselig kan det gå to-tre uker imellom. Vi har ingen fast ordning, men gjør det når vi har tid og lyst. For oss funker det veldig fint sålangt. Hender også jeg hjelper mannen hvis han er gira men ikke jeg- og motsatt. 

Anonymkode: d23f4...2cc

Gir han ett deilig sug da

Skrevet
Skybe skrev (1 time siden):

Vi har sex flere ganger pr dag,men Kanskje du har et poeng. Vi er begge trygdet.

Anonymkode: 67ff7...1d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt hormonspiral i mange år og har hatt et labert sexliv. Samtidig har vi hatt 3 små barn.

Nå er alle ungene begynt på skola og hormonspiralen er historie. Plutselig har vi sex hver eneste dag! 

Samme her! Og da var det 3 år med 1-4 ganger per mnd, nå er det 1-2 ganger om dagen 😊 Deilig å være ferdig med småbarn og hormonprevensjon. 

Har vært sammen i 17 år.

Anonymkode: 8a2be...0e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken prevensjon bruker dere nå da? :) 

Anonymkode: 8c925...138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...