Gå til innhold

Tenåring og kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan tenåringer og voksne få kolikk?

Har en gutt på 13 år som plutselig får smerter i magen. Smertene kommer taktisk og kan vare i 1 time til flere timer. Han har sånne anfall 1-3 ganger pr måned. 

Anonymkode: fa6fd...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men dette er jo noe som bør utredes. 

Anonymkode: 96cf1...057

• Liker 3
Skrevet

Da er det lurt å tenke etter hva han har spist, drukket eller gjort når han har fått anfall så legene lettere kan stille diagnose.  Er mye som kan gi magesmerter og umulig å si hva over nettet.

Anonymkode: 08ec1...f23

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er det lurt å tenke etter hva han har spist, drukket eller gjort når han har fått anfall så legene lettere kan stille diagnose.  Er mye som kan gi magesmerter og umulig å si hva over nettet.

Anonymkode: 08ec1...f23

Det kommer som regel etter ett måltid ja. Så skal skrive opp hva han spiser og få en legetime 

Anonymkode: fa6fd...981

• Liker 1
Skrevet

Gallestein?

Anonymkode: 3fd8e...9a0

Skrevet

Jeg har det relativt ofte, sliter med mage og tarm plager. Syrenøytraliserende hjelper meg.

Men du bør jo ta han med til legen, og få det utredet.

Anonymkode: 5c72d...0f9

Skrevet

Det ville jeg fått utredet. Flere mage og tarmsykdommer som gir kolikklignende symptomer. 

Skrevet

Jeg gikk sammen med en på VGS, som fikk påvist Crohns som 20 åring. han slet mye med intense magesmerter mens vi gikk på skolen.

Han fikk beskjed om at det bare var luftsmerter, dårlig kosthold... Var ikke før han raste ned i vekt, og foreldrene krevde utredning, at det ble oppdaget hva som var galt med ham🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...