Gå til innhold

Overgangsstønad og studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få overgangsstønad når man tar påbygg til generell studiekompetanse? Har hatt overgangsstønad i ca. 1,5år

Har 1 barn,  og ønsker å studere videre etterpå til enten vernepleier eller sykepleier.

Anonymkode: 1ca1e...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan man få overgangsstønad når man tar påbygg til generell studiekompetanse? Har hatt overgangsstønad i ca. 1,5år

Har 1 barn,  og ønsker å studere videre etterpå til enten vernepleier eller sykepleier.

Du må høre med nav om de godkjenner det. Ta en prat med saksbehandleren din.

Anonymkode: 9df47...55f

• Liker 1
Skrevet

Spør nav. Men du bør også ta en runde med deg selv på hvordan du skal få hverdagen til å gå opp med et yrke der det er turnusarbeid og du er alene med barn. Med mindre du har mange barnevakter som vil stille mye opp, så bør du vurdere et annet yrke.

Anonymkode: c5b4a...072

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spør nav. Men du bør også ta en runde med deg selv på hvordan du skal få hverdagen til å gå opp med et yrke der det er turnusarbeid og du er alene med barn. Med mindre du har mange barnevakter som vil stille mye opp, så bør du vurdere et annet yrke.

Anonymkode: c5b4a...072

Ja det er sant. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg kunne tenkt meg å studere, men har alltid jobbet med mennesker, så tror det er den retningen jeg ønsker å gå. Eventuelt barnevern.

Barnet er hos far avogtil, og har familie som kan hjelpe.

Skrevet

Ts. Noen som har erfaring med at nav henger seg opp i at jeg har fagbrev fra før? Og at de derfor ikke ser på det som nødvendig utdanning..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts. Noen som har erfaring med at nav henger seg opp i at jeg har fagbrev fra før? Og at de derfor ikke ser på det som nødvendig utdanning..

Det kommet an på om du kan nyttiggjøre det av fagbrevet. Om du har fagbrev innen ett yrke som ikke er forenelig med aleneomsorgen (turnus el skiftarbeid), kan en ny utdanning være nødvendig. 

Anonymkode: e0759...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...