*A* Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Dere som har tatt første vaksinedose under graviditeten; hvilke uke tok dere den i? Fikk dere anbefalt noe spesielt fra lege/jordmor?
mingus Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Uke 33, fikk anbefalt av jordmor at det kunne være lurt nå pga alle innleggelsene av uvaksinerte gravide, og at jeg ville få god beskyttelse av første dosen nå enn ingen i det hele tatt. Ca halvparten som går til henne hadde siden august vært like bekymret som meg pga helsemyndighetene vaklet sånn, men nå hadde ca alle snudd og vaksinert seg likevel. Jeg følte jeg hadde mer å tape på å unngå og ta den og isolere meg helt, enn å bare få tatt den og stole på at det går greit. Du hører jo mer gale ting om uvaksinerte (respirator, dødsødsler osv) enn de som har tatt vaksine. Synes dose 2 blir litt for tett på mtp bivirkninger om jeg skal ta den innen terminen i begynnelsen av februar. Både jordmor, lege og vaksinasjonskontoret var enig i det.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Tok dose 1 når jeg var 34 uker på vei. Anonymkode: cc120...76f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Fikk dose 1 før jeg visste jeg var gravid (2-3 uker på vei). Tok andre dose når jeg var noen uker ut i andre trimester, etter anbefaling fra legen (tror det var rundt 18 uker på vei). Hadde jeg visst jeg var gravid hadde jeg vel tatt dose 1 rundt det tidspunktet hvor jeg fikk dose nr. 2. 😅 Anonymkode: a1299...79c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Jeg følger rådene til FHI, og stoler ikke på helsepersonell som ikke følger de samme rådene, men gir egne basert på egne følelser og meninger. Så jeg forhørte meg ikke med noen. Tok første dose i starten av andre trimester (uke 16?) og andre dose i slutten av andre trimester. Anonymkode: eb156...d0d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg følger rådene til FHI, og stoler ikke på helsepersonell som ikke følger de samme rådene, men gir egne basert på egne følelser og meninger. Så jeg forhørte meg ikke med noen. Tok første dose i starten av andre trimester (uke 16?) og andre dose i slutten av andre trimester. Anonymkode: eb156...d0d I høst, for øvrig, etter det ble anbefalt gravide å ta vaksinen. Bestilte time til første dose dagen anbefalingen kom. Anonymkode: eb156...d0d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Dose 1 i uke 14. Er ferdigvaksinert nå. Anonymkode: 06ea4...716
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Tok første dose (Pfizer) uke 13+2, og andre dose uke 18+2 (Moderna). Da jeg skulle få første dose, var det fortsatt slik at man skulle ta den i samråd med lege. Jeg leste meg godt opp på vaksinering av gravide før møtet med legen, og visste at jeg villr vaksineres når jeg kom i andre trimester. Jobber i skolen, og visste at det kom til å bli smitte i løpet av høsten. Legen var enig. Dagen før jeg blr vaksinert, ble rådene endret og alle gravide ble anbefalt å ta vaksinen. Jeg fikk vondt i armen etter første dose, og hadde ingen bivirkninger etter andre dose, og tar gjerne dose 3 før termim om jeg får mulighet. Anonymkode: ce222...900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå