Gå til innhold

Rense sluket på badet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere for å rense selve sluket på badet. Synes det lukter litt rart på badet vårt innimellom, har tenkt at det kanskje kan være noe fuktighet, men så var det en som sa at det kanskje kan komme fra sluket. Det er ikke så lenge siden vi flyttet inn her, så jeg vet ikke hvor lenge siden det er siden det ble rengjort der. Så, hva skal jeg bruke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Holder akurat på med storrengjøring på badet.

Jeg har tatt av slukristen (hvit plast-ting) og lagt den i varmt vann. Vasker nedi sluket med en svamp. Var mye såperester på slukristen og nedi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Hadde storrengjøring nedi der i går. Vi har nettopp flyttet hit, og merket at det begynnte å gå tett. Prøvde først å bare ta av rista og fjerne litt hår, men det hjalp ingenting. Måtte skru opp hele greia, og nedi røret lå det en halvkilos klup med.... GUFFE!!! Holdt på å brekke meg, men fikk det vekk. Rensa men Plumbo etterpå, og nå renner det som et helt lite fossefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple- ikke innlogget
Vi bruker plumbo...

Klor er foresten en uting(MTP naturen).. Bruk heller salmiak :)

Plumbo er nok ikke noe særlig bedre...

Det finnes miljøvennlige alternativer, bl a noe som heter 'resolut' (jeg kjøper den på Jernia).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, her var det mange fine svar. Tror jeg kanskje skal dra å kjøpe plumbo i morgen. Men ang salmiakk; skal jeg bare helle dette direkte nedi i sluket? og skylle med vann da, eller..? Ligger skikkert mye møkk nedi der..huff..men salmiakk løser jo jo opp en del det også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer bruker Zalo, fett-oppløselig....Ja, jeg orker ikke den jobben, og heldigvis synes han det er 'gøy' å rense sluket, så flax for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumbo er nok ikke noe særlig bedre...

Det finnes miljøvennlige alternativer, bl a noe som heter 'resolut' (jeg kjøper den på Jernia).

Tusen takk for tipset.

Stusset litt på det med plumbo selv :ler:

Men det jeg skulle frem til, var at klor er generelt veldig fy mtp miljøet(Dvs. det på andre siden av sluket ditt ;) og det resistente bakterier genereltsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...