Gå til innhold

Å være «tungpult»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at dette er et begrep som går igjen her inne. Hva legger dere i det? Er det hva man kommer av eller hvor lenge? Jeg tenker ellers at det er problematisk når mange jenter stresser med å komme, og at sånne uttrykk kan føre til at det blir vanskeligere å komme for mange.

Anonymkode: a6915...08d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare enda en nedlatende holdning ovenfor kvinner fra sex fikserte menn. Hadde jeg fått det stemplet så hadde jeg gitt opp sex for godt. Noe så stygt og si... nevnes aldri hvorfor det blir sånn?? Mannfolk har lissom ingen skyld???

Anonymkode: c725a...739

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Tungpult" kommer fra menn som mener det burde holde med penetrering, og som ikke forstår hvor mange som har faka med de.

Anonymkode: 7e918...897

😂😂

Anonymkode: 5dad9...a8e

• Liker 9
Skrevet

Jeg visste ikke at det var et problem? Jeg betegner meg selv som tungpult. Det er kun drevne menn som får meg til å komme, og det tar tid. 

Jeg synes uttrykket er helt greit. Ikke noe poeng å pynte kaka med kakepynt for å gjøre den finere. 

Anonymkode: 88928...b15

• Liker 16
Skrevet

Jeg har hørt ordet bli brukt på to måter. Både som at kvinnen er vanskelig å få sex med (ikke i forhold, men å forføre til sex), og som at det kreves mye innsats for at hun skal få orgasme. 

Jeg tror siste betydningen av det er mest vanlig. 

Må si meg enig med tidligere svar. Hadde min mann kalt meg tungpult hadde jeg på ingen måte reagert positivt. Jeg har inntrykket at det er kjipe menn som synes enhver innsats for at kvinnen også skal få orgasme er urimelig stress som bruker utrykket. Menn som selv nyter at kvinnen nyter synes ikke at innsatsen for at hun skal komme er et så ork at de kaller noen tungpult. 

• Liker 26
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare enda en nedlatende holdning ovenfor kvinner fra sex fikserte menn. Hadde jeg fått det stemplet så hadde jeg gitt opp sex for godt. Noe så stygt og si... nevnes aldri hvorfor det blir sånn?? Mannfolk har lissom ingen skyld???

Det er menn sin skyld hvis kvinner ikke får orgasme, og menns ansvar å sørge for at kvinner får orgasme.

Er det virkelig så rart å foretrekke damer som er lette å få til å komme? Og er det for mye forlangt at dama jobber med seg selv og øver på å komme lettere? Menn må jo jobbe med å holde lenger

Anonymkode: 22ba0...a08

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er menn sin skyld hvis kvinner ikke får orgasme, og menns ansvar å sørge for at kvinner får orgasme.

Er det virkelig så rart å foretrekke damer som er lette å få til å komme? Og er det for mye forlangt at dama jobber med seg selv og øver på å komme lettere? Menn må jo jobbe med å holde lenger

Det er menns ansvar å tilrettelegge for at kvinnen får mulighet til å kunne få en orgasme. Det er de som ikke gidder det som er problematiske. Å pumpe på og kalle en dame tungpult er ikke å tilrettelegge for en orgasme. 

Anonymkode: 0323f...730

• Liker 42
Skrevet
Trolltunge skrev (36 minutter siden):

Jeg har hørt ordet bli brukt på to måter. Både som at kvinnen er vanskelig å få sex med (ikke i forhold, men å forføre til sex), og som at det kreves mye innsats for at hun skal få orgasme. 

Jeg tror siste betydningen av det er mest vanlig. 

Må si meg enig med tidligere svar. Hadde min mann kalt meg tungpult hadde jeg på ingen måte reagert positivt. Jeg har inntrykket at det er kjipe menn som synes enhver innsats for at kvinnen også skal få orgasme er urimelig stress som bruker utrykket. Menn som selv nyter at kvinnen nyter synes ikke at innsatsen for at hun skal komme er et så ork at de kaller noen tungpult. 

Jeg som mann har aldri hørt at noen menn har brukt dette uttrykket fordi en kvinne er vanskelig å få til sengs. 

En annen ting som er ikke nødvendigvis ikke stemmer 100%, men som er en god tommelfingerregel er at de kvinnene som krever uforholdsmessig mye innsats for å få til å oppnå klimaks også er de kvinnene som er minst opptatt av menns seksualitet. De har dannet seg et bilde at hennes seksuelle gleder er det som betyr noe, mens mannens nytelse er underordnet. 

J

Anonymkode: 8613a...e41

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er menns ansvar å tilrettelegge for at kvinnen får mulighet til å kunne få en orgasme. Det er de som ikke gidder det som er problematiske. Å pumpe på og kalle en dame tungpult er ikke å tilrettelegge for en orgasme. 

Det er jo ikke dette som er lagt i begrepet heller. Det er vel mer at dette brukes som begrep for mange kvinner som er veldig vanskelig å få til å komme uansett hva man gjør, og de bidrar selv veldig lite med kommunikasjon for å få det til. Når en slik kvinne gang på gang sliter med dette uansett hva mannen gjør? Da går hun lei, og mister litt interessen for sex i et fast forhold. I korte ONS er jo ikke dette noe problem, det skjer en gang og mannen er fornøyd, problemer kommer jo når man skal inn i et forhold der man er avhengig av at begge nyter sexen for at den skal vedvare. Ja mange menn tenker bare på seg selv, men det er også mange kvinner som ikke bid

Anonymkode: bb6ba...2b2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg som mann har aldri hørt at noen menn har brukt dette uttrykket fordi en kvinne er vanskelig å få til sengs. 

En annen ting som er ikke nødvendigvis ikke stemmer 100%, men som er en god tommelfingerregel er at de kvinnene som krever uforholdsmessig mye innsats for å få til å oppnå klimaks også er de kvinnene som er minst opptatt av menns seksualitet. De har dannet seg et bilde at hennes seksuelle gleder er det som betyr noe, mens mannens nytelse er underordnet. 

J

Anonymkode: 8613a...e41

Har aldri møtt en kvinne som tenker at hennes glede er hva som betyr noe. Derimot har jeg vært selv og truffet mange kvinner som måtte modnes inn i forståelse av at vår nytelse ikke er underordnet mannens, men også viktig og vesentlig. 

Har til gode å treffe en kvinne som tippet over til å anse sin nytelse som overordnet mannens. 

Er dette noe du har snakket med de kvinnene om, og vet de mener, eller er det noe du antar ut fra opplevelsen din med å ha sex med dem? Tolkning ut av hvordan man opplever ting er nemlig veldig ofte feil. Ut fra mine opplevelser fra ulike menn kunne jeg tolke det som at menn anser sin nytelse som mest viktig, totalt overordnede min, men sannheten er vel snarere at usikkerhet er hva som fort fremstår som egoisme, og at det er få som virkelig går inn for å være egoistisk seksuelt. 

• Liker 17
Skrevet

...brukes ikke dette uttrykket om menn? Mannen min er tungpult , bruker tusen år på å komme nesten uansett  hvor kåt han er, og er også tidvis avhengig av kilometer per sekund for å komme i mål. Har prøvd mye forskjellig for å endre på dette, men har ikke gjort noe forskjell. Litt kjedelig, egentlig. Savner en kjappis i ny og ne. Kan jeg bare glemme, ihvertfall for hans del om målet er orgasme. Hvilket han sier det er. Kan liksom ikke bare knulle - MÅ også komme...zzzzzzzzzzzzzz

Anonymkode: cbb7e...63b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du tror alle damer må få orgasme for å ha bra sex?? Orgasme ordner jeg selv da jeg er single... forventer ikke å få til det med en ny mann og spiller ingen rolle om det aldri skjer heller. Vil nyte sex'en og ikke stresse med den forbanna orgasmen bestandig... den får jeg til uansett ellers i livet. Er det noe jeg har hatt masse av som langtidssingle så er det orgasmer så dermed så betyr ikke det alt for min del. Men samspill og nærhet og kroppskontakt og lek og moro det er spennende. Orgasmen kommer i annen rekke for min del. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser at dette er et begrep som går igjen her inne. Hva legger dere i det? Er det hva man kommer av eller hvor lenge? Jeg tenker ellers at det er problematisk når mange jenter stresser med å komme, og at sånne uttrykk kan føre til at det blir vanskeligere å komme for mange.

Anonymkode: a6915...08d

Teit uttrykk spør du meg...og sier mest om de som bruker ordet..

Skrevet
ABM skrev (50 minutter siden):

Teit uttrykk spør du meg...og sier mest om de som bruker ordet..

De som ligger rundt mest som bruker dette uttrykket tror jeg...noen som er i forhold ville aldri si dette der så høyt om sin partner ..de kunne fort få tilbakeslag på størrelsen på penisen .. ha ha ha...

Skrevet

De som er tung pulte har veldig lav markedsverdi..

Anonymkode: 534bf...679

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De som ligger rundt mest som bruker dette uttrykket tror jeg...noen som er i forhold ville aldri si dette der så høyt om sin partner ..de kunne fort få tilbakeslag på størrelsen på penisen .. ha ha ha...

Og tilbakeslag fordi de var egoistiske neandertalere uten noe ønske om å tilfredstille kvinnen..

Skrevet

Trodde tungpult var et uttrykk for at man knulle feite damer jeg?

Anonymkode: 4afcb...63b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Really? Jeg er mann, men er per definisjon «tungpult». Er det kjæresten min sitt ansvar at jeg ikke alltid kommer når vi har sex? Selv om jeg gjerne skulle sett at jeg var mer «lettpult», så nyter jeg sex likevel. Det kunne uansett ikke falt meg inn å gi kjæresten min skylda for at jeg er som jeg er.

• Liker 9
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så ingen kvinner mener sin egen orgasme er mannens ansvar liksom... Det tror du ikke på selv engang, det har i allefall ingenting med virkeligheten å gjøre.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...