AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Vil der funke? Langsiktig, med ekteskap og barn osv. eller er det ønsketenkning? Anonymkode: 34685...d72
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Enten må man respektere hverandre eller så må vel den ene konvertere.. Hvis det hele tiden er et irritasjonsmoment så er det jo kjedelig.. Anonymkode: ab1f7...6fa 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Tror ikke det vil funke for et ungt par som ønsker "hele pakken" med barn, tradisjonelt samliv, osv. For noen som blir sammen senere i livet: Kanskje. Det går greit for Lars Monsen og Trine Rein, for eksempel. Anonymkode: fdebc...5fa 1
Katten.2.0 Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Så lenge begge kan leve ut sine matønsker i hjemmet, så er det gjørbart. 2
tangent Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Ja det går fint så lenge man finner gode løsninger og ikke ser ned på hverandres valg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Samboeren min elsket kjøtt før, nå er han fullblods veganer Anonymkode: c843a...9d9 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 tangent skrev (1 time siden): Ja det går fint så lenge man finner gode løsninger og ikke ser ned på hverandres valg. Dette. Så lenge man klarer å respektere hverandre og ikke bare tenke "jeg får nok omvendt deg til slutt!". Anonymkode: f4816...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil der funke? Langsiktig, med ekteskap og barn osv. eller er det ønsketenkning? Anonymkode: 34685...d72 Nei. Veganisme handler jo om så mye mer enn kosthold. Maten er jo kun en liten bit Anonymkode: 30acb...7b4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samboeren min elsket kjøtt før, nå er han fullblods veganer Anonymkode: c843a...9d9 Så lenge man ikke ,som mange veganere innbiller seg, tror at dette blir utfallet bare man prøver hardt nok å "informere". Anonymkode: 878e2...cb4 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samboeren min elsket kjøtt før, nå er han fullblods veganer Anonymkode: c843a...9d9 Fullblods Prøvde du å påvirke han til å bli veganer? Respekterte du hvordan han likte å spise? __ Jeg tror det kan gå fint, men da skal man respektere hverandres valg og aldri komme med stikk eller prøve å påvirke den andre. Anonymkode: 931df...a12 1
Silla123 Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er vegetarianer, gift med en som helst skal ha kjøtt til alle måltider. Jeg ble vegetarianer i forholdet, og vil aldri kreve noe sånt av ham, det er mitt eget valg og man må respektere hverandre. Vi har også et barn sammen, han spiser kjøtt. Om han vil bli vegetarianer får være noe han bestemmer selv når han er gammel nok ☺️ Fungerer veldig fint, vi respekterer hverandres valg. Når det gjelder matlaging så tar jeg enten vekk litt til meg selv før kjøttet tilsettes, eller lager kjøttet for seg selv, det lager ikke noe ekstra stress for meg ☺️ Eneste utfordringen jeg kan tenke meg er om du ikke ønsker å tilberede kjøtt, men da får vedkommende heller gjøre det selv 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Silla123 skrev (15 minutter siden): Jeg er vegetarianer, gift med en som helst skal ha kjøtt til alle måltider. Jeg ble vegetarianer i forholdet, og vil aldri kreve noe sånt av ham, det er mitt eget valg og man må respektere hverandre. Vi har også et barn sammen, han spiser kjøtt. Om han vil bli vegetarianer får være noe han bestemmer selv når han er gammel nok ☺️ Fungerer veldig fint, vi respekterer hverandres valg. Når det gjelder matlaging så tar jeg enten vekk litt til meg selv før kjøttet tilsettes, eller lager kjøttet for seg selv, det lager ikke noe ekstra stress for meg ☺️ Eneste utfordringen jeg kan tenke meg er om du ikke ønsker å tilberede kjøtt, men da får vedkommende heller gjøre det selv Men det er stooor forskjell på mentaliteten til en vegetarianer vs en veganer. Anonymkode: 878e2...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Det er vel ikke noe problem med mindre man lager et problem ut av det? 🤷♀️ Her spiser ikke jeg kjøtt, men mannen og barna gjør det. Null problem. Anonymkode: a5b41...ea0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Har ei venninne som er vegetarianer og gift med en mann som nærmest lager et poeng ut av at han skal spise kjøtt. Hun var vegetarianer da de møttes, vært det siden ungdommen. Det går fint dem i mellom. Men klart, hun er jo ikke veganer. Anonymkode: a1077...b7d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har utallige eksempler i omgangskretsen hvor en er veggis (vegetarianer eller veganer) og en ikke. Men dogmatikere på den ene eller andre siden (feks en veganer som ikke vil ha animalske produkter på kjøkkenet eller en kjøttspiser som ikke klarer seg uten kjøtt en dag) kan selvfølgelig skape problemer. Men disse er så lite kompatibile at de ikke kommer til forholdsstadiet en gang. Anonymkode: 8c34a...088 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Er langt mellom veganer og "alt" etende. Har større tro på en vegeterianer og altetende person i samliv. Anonymkode: b9e31...c43
Gjest Gunn Greta Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Det går helt fint. Men han kan bli litt oppgitt når jeg trøster maten hans da😅
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Det kommer an på. Som veganer så hadde jeg aldri klart å være sammen med en som ikke var det. Vi hadde hatt altfor forskjellig syn på ting. For meg hadde å være sammen med en kjøttspisere vært det samme som å være sammen med en rasist eller nazist. Hadde aldri klart det. Heldigvis har samboeren min konvertert, det måtte han for å bli sammen med meg. Det var jeg veldig klar på. Anonymkode: 44354...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Det funker ikke i lengden. Anonymkode: 55a0f...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå