Gå til innhold

Enebolig, rekkehus, tomannsbolig eller leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker du best? 

Anonymkode: 1cdbc...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enebolig langt fra folk eller leilighet. Jeg liker å ikke måtte forholde meg til naboer. 

Anonymkode: 740e8...8ee

• Liker 10
Skrevet

Vi bodde i tomanns-bolig i flere år, men etterhvert synest vi det ble lytt og naboene kom veldig nærme innpå, lite privatliv.

Vi bodde i tomanns-bolig, og delte overbygg med tomanns-boligen ved siden av. Så husene var veldig tett. 

Kjøpte enebolig etterpå, og det er helt supert. 

Anonymkode: 9af17...d8c

Skrevet

Kunne aldri bodd i noe annet enn enebolig, med hage, stor veranda og dobbel garasje.

• Liker 3
Skrevet

Elsker leiligheten min med stor balkong og ikke noe hagearbeid eller større vedlikeholdsoppgaver. Leiligheten er lite lytt, så hører så og si ingenting til naboer 

• Liker 6
Gjest Chiroptera.
Skrevet

Har bodd i rekkehus, firemannsbolig, tomannsbolig, blokkleilighet og enebolig. Og ingenting slår enebolig. 

Skrevet

Vi eide enebolig på 200 kvm. Bodde der på fjerde året da vi bestemte oss for å ta tilbake økonomien og fritiden vår. Vi solgte og kjøpte oss leilighet i stedet. Den er litt i minste laget når vi er 2 voksne og 2 barn men hadde jeg fått tak i det så hadde jeg mye heller bodd i en stor nok leilighet. Det er dessverre vanskelig å finne, så vi venter på å finne et rekkehus 😊 

Vi har derimot ingenting imot folk, vi liker å bo mer sentralt og med lyd og liv rundt oss. Trives med å møte andre foreldre på lekeplassen og å høre folk som griller og koser seg på sommeren. Når vi i tillegg har absolutt ingen uforutsette utgifter mtp bolig og ingen vedlikeholdsarbeid eller måking eller strøing eller stabling av ved ect ect ect så har vi også mye mer tid og overskudd og økonomi til hverandre og barna 🥰 Veldig glad for at vi tok det valget, enebolig er ikke for oss 😊

Anonymkode: 9da92...264

• Liker 6
Skrevet

Rekkehus, i enden. Har bodd i leilighet, det ble for trangt og intimt. Enebolig ble alt for mye vedlikehold og gressklipping. Rekkehus er midt imellom og akkurat passe for meg 😊

Anonymkode: e464d...61e

Skrevet

Enebolig. Har bodd i leiligheter og to enderekkehus. Kommer ikke til å kjøpe noe annet enn enebolig igjen. Gjerne enda lengre unna naboer enn vi er nå.

Ser flere nevne vedlikehold. Vi har bare en husvegg mer på eneboligen, og vi har faktisk mindre å måke her og å klippe på sommeren enn i rekkehuset. Liten forskjell der, men stor forskjell i livskvalitet uten å dele vegger med andre.

Anonymkode: b1f81...a40

• Liker 3
Skrevet

Enebolig 😊 Vi trives hjemme så det er godt å ha god plass å boltre seg på. Stor nok plass til å ha venner og familie på besøk uten at man sitter oppå hverandre.

Akkurat nå er vi småbarnsforeldre, men jeg ser for meg at når barna forlater redet, så flytter vi til en leilighet med mindre vedlikehold. 

Anonymkode: 2fa50...249

Gjest rampenissen72
Skrevet

Ende rekkehus med liten hageflekk, eller leilighet. Må bo sentralt. 

Skrevet

For oss er horisontaldelt tomannsbolig eller enderekkehus optimalt. Liten hageflekk, lite vedlikehold, kjapt noe snømåking, veldrevet borettslag.

Anonymkode: 0cb01...c88

Skrevet

Har bodd i leilighet, tomannsbolig og de siste årene enebolig. Foretrekker enebolig, mer privatliv og egen hage og garasje.

Anonymkode: 90f46...673

• Liker 1
Skrevet

Her savner jeg min første leilighet. Var i 4-mannsbolig. Var ikke lytt mellom leilighetene og naboene var trivelige. Hadde en stor veranda og en liten hageflekk. 

Kjøpte etterhvert enebolig pga familieforøkelse. Det var bare stress. Mye mer vedlikehold, mer utgifter ++ Solgte å kjøpte oss tomannsbolig med plass til barna 🙂 

Anonymkode: 9ed97...684

Skrevet

Rekkehus liker jeg godt. Bra nabolag her. Kunne også hatt vertikaldelt tomannsbolig, ikke horisontal. Vil ikke å folk over eller under meg. 

For mye jobb enebolig meg alene. 

Anonymkode: 196a1...7c7

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Sentral enebolig med stor og usjenert hage er det opplagte valg , gitt at ingen andre parametre spiller inn.

Skrevet

Har bodd i både hus og leilighet, bor nå i enderekkehus. Har aldri trivdes så godt som nå. Hage vi kan sitte usjenert i, garasje og lite vedlikehold. 

Anonymkode: c47bf...bc3

Skrevet

Solgte eneboligen og flyttet i leilighet i tomanns-bolig. Beste beslutning. Deler om utgifter på selve huset, forsikring, tv og internett. Har felles hage og noenlunde samme mening om hva som skal gjøres der. Kjekt at høre ungenes deres om morgenen samtidig med at naboene synes det er fint at høre meg spille piano eller hundene holde på. Vi ordner med deres planter og post når de er på hytten og omvendt….elsker leiligheten med alt på to plan ift til eneboligen med flere etasjer, gamle utette vindu og ansvar….

Skrevet

Enebolig eller rekkehus av typen "kjedet enebolig". Mye plass er viktig for oss, 2 voksne og 2 barn.

Anonymkode: f9bec...9c4

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har prøvd alt utenom tomannsbolig. Det er fordeler og ulemper med alle, men jeg foretrekker enebolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...