zemer Skrevet 29. desember 2021 #141 Del Skrevet 29. desember 2021 Example skrev (36 minutter siden): Absolutt. Flere av mine kolleger er aleneforeldre og i denne skvisen. Igjen innfører man slike ting før alle får tilbud om vaksine. Det er til å bli matt av. Karantene krever mye selvdisiplin. Det er ingen som følger dette opp uansett. Når man da utvanner begrepet, og setter folk, potensielt, i karantene i ukesvis uten noen reell mulighet til å komme ut, da vil folk slutte å bry seg. Man vil redusere skole- og barnehageansatte til kun arbeidstagere. Ikke foreldre, venner eller familiemedlemmer. Da bør dette kompenseres eller kuttes ut. Dette er lite gjennomtenkt. Enten en karantene 24/7 eller ingen karantene!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fungerende Skrevet 29. desember 2021 #142 Del Skrevet 29. desember 2021 Example skrev (1 time siden): Karantene krever mye selvdisiplin. Det er ingen som følger dette opp uansett. Når man da utvanner begrepet, og setter folk, potensielt, i karantene i ukesvis uten noen reell mulighet til å komme ut, da vil folk slutte å bry seg. Når man blir straffet for å ikke ha tatt en 3. dose som verken er tilbudt eller anbefalt for min aldersgruppe - da slutter i hvert fall jeg å bry meg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søss Skrevet 29. desember 2021 #143 Del Skrevet 29. desember 2021 cppdude skrev (14 timer siden): Skal man sette folk i fritidskarantene, ja da må de som absolutt minimum få betalt for dette. Da foreslår jeg 100% overtidsbetaling, i all den tid de må sitte i fritidskarantene. Så får bare regjeringen ta denne regningen - det skal jo uansett ikke være noen permanent greie. 100% overtidsbetaling for alle yrkesgrupper i fritidskarantene? Eller kun lærere og bhg-ansatte? Det er jo mange andre i fritidskarantene også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cppdude Skrevet 29. desember 2021 #144 Del Skrevet 29. desember 2021 10 minutter siden, Søss said: 100% overtidsbetaling for alle yrkesgrupper i fritidskarantene? Eller kun lærere og bhg-ansatte? Det er jo mange andre i fritidskarantene også. For min del skal alle som sitter i fritidskarantene få slik betaling. Dette er en ordning som har blitt implementert ene og alene for at samfunnet skal gå rundt - da er det bare rett og rimelig at disse ansatte blir kompensert for risikoen de tar, samt all den fritiden som må ofres for å nå dette målet. Fritiden får du aldri tilbake, og den er verdt langt mer enn arbeidstiden din. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 30. desember 2021 #145 Del Skrevet 30. desember 2021 J.E skrev (På 27.12.2021 den 18.49): Dette er kun bestemt for at man skal få hjulene til å gå rundt, og får at barna skal få være på skole og i barnehage. Men dette unntaket kommer til å virke mot sin hensikt. Lærere skal ikke bare risikere smitte fra barna men også nå fra kollegaer. Sammen med gult nivå kommer smitten til å eksplodere etter nyttår. Det blir nok som før jul, skoler kommer til å bli «stengt ned å seg selv» for smitten for gode vilkår, og det blir store utbrudd. Forundrer meg ikke om mange kommer til å søke seg bort fra yrket og man får nok heller ikke tak i vikarer. Ja, det er nok bare for at hjulene skal gå rundt. Også er det jo selvsagt bra for myndighetene at alle er i jobb, og NAV slipper å utbetale sykepenger. Det gjelder jo det samme for helsevesenet. Men i helsevesenet blir det jo brukt munnbind, men man er jo ikke garantert å ikke smitte videre fordi om. Og tenk hvor forferdelig det vil være for en ansatt i skole/barnehage/helsevesen å vite at man er smittekilde til andre. Og kanskje noen blir alvorlig syke, også får man skyldfølelse pga. det også. Hvorfor finnes det ikke et alternativ? Hva med heldekkende visir? Da kan jo elevene se gjennom. Vet ikke om det fungerer like bra som maske, men jeg tipper det vil redusere smitte betraktelig enn om det ikke blir brukt noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg