Gjest Warrior Skrevet 27. desember 2021 #61 Del Skrevet 27. desember 2021 Helt idiotisk. Så da kan de bare gå på jobb å smitte barna? Nå er jeg glad jeg ikke har barn i barnehager og skoler. Det kommer til å ende i enda kraftigere tiltak og nedstengninger, så lykke til med det sier nå jeg. tom1986 skrev (1 time siden): Jeg tror du har misforstått. Smitteverntiltakene har ikke som mål å hindre at folk blir smittet. Alle skal smittes ila nær fremtid. Målet er kun å redusere smittetempoet noe så ikke helsevesenet overbelastes. Alle skal smittes? Så folk skal tvinges til å bli smittet? Aldri i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. desember 2021 #62 Del Skrevet 27. desember 2021 tom1986 skrev (4 minutter siden): Fritidskarantene reduserer smittetrykket mer enn ingen karantene, og det gjør det mulig å holde skolene åpne. Vanlig karantene reduserer smittetrykket mer, men gjør det svært vanskelig å holde skolene åpne. Kommer til å stenges av seg selv etterhvert når smitten spres ukontrollert. Og alle de «sårbare barna» må være hjemme i isolasjon 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 27. desember 2021 #63 Del Skrevet 27. desember 2021 (endret) Det morsomme er at de skole og barnehage- ansatte kommer til å gå med på dette nesten uten å protestere 🤣😂😅 Endret 27. desember 2021 av prt90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 27. desember 2021 #64 Del Skrevet 27. desember 2021 Karantene på fritiden og ikke i arbeidstiden er rett og slett frihetsberøvelse. Vi lever snart i Nord-Korea..🤣 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ak90 Skrevet 27. desember 2021 #65 Del Skrevet 27. desember 2021 (endret) prt90 skrev (11 minutter siden): Det morsomme er at de skole og barnehage- ansatte kommer til å gå med på dette nesten uten å protestere 🤣😂😅 Og vet du hvorfor ? Fordi Utdanningsforbundet gjør en forferdelig jobb! Det vi sier/klager på blir ALDRI tatt seriøst! Skolelederne over rektor gir oss konstant dårlig samvittighet! Vi må tenke på de sårbare barna! De barna vi helst ville skulle vært på skolen er de første foreldrene tar ut fra skolen! De som var igjen før jul var barn med ressurssterke foreldre som måtte på jobb.. Endret 27. desember 2021 av Ak90 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 27. desember 2021 #66 Del Skrevet 27. desember 2021 Lothlorien- skrev (17 minutter siden): I helsevesenet får de ansatte bedre muligheter til å beskytte seg mot smitte. Lærere får ikke engang lov til å bruke munnbind i klasserommet..... Og helsevesenet har vært prioritert for vaksiner hele veien. Masser av lærere som fortsatt må vente, selv om vi nå er prioritert pga tidligere "prioritering". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 27. desember 2021 #67 Del Skrevet 27. desember 2021 Så hvis alle vil bli smittet av omikron uansett, og like mange bli alvorlig syke, så er det jo sykehuskapasiteten og intensivplassene som er problemet. Noe som ikke er blitt gjort noe med de snart to årene vi har hatt pandemi.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. desember 2021 #68 Del Skrevet 27. desember 2021 Ak90 skrev (3 minutter siden): Og vet du hvorfor ? Fordi Utdanningsforbundet gjør en forferdelig jobb! Det vi sier/klager på blir ALDRI tatt seriøst! Skolelederne over rektor gir oss konstant dårlig samvittighet! Vi må tenke på de sårbare barna! De barna vi helst ville skulle vært på skolen er de første foreldrene tar ut fra skolen! De som var igjen før jul var med ressurssterke foreldre som måtte på jobb.. https://www.utdanningsnytt.no/barnehage-bemanning-budsjett/hoye-rop-om-sarbare-barn/307484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 27. desember 2021 #69 Del Skrevet 27. desember 2021 Anonymburker skrev (5 minutter siden): Karantene på fritiden og ikke i arbeidstiden er rett og slett frihetsberøvelse. Vi lever snart i Nord-Korea..🤣 AUSWITCH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 27. desember 2021 #70 Del Skrevet 27. desember 2021 loveli skrev (3 minutter siden): AUSWITCH Ja, blir nesten det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embryo Skrevet 27. desember 2021 #71 Del Skrevet 27. desember 2021 Anonymburker skrev (1 minutt siden): Så hvis alle vil bli smittet av omikron uansett, og like mange bli alvorlig syke, så er det jo sykehuskapasiteten og intensivplassene som er problemet. Noe som ikke er blitt gjort noe med de snart to årene vi har hatt pandemi.. Eh ja? Det har jo regjeringen(e) vært helt åpne om. «For å unngå overbelastning av helsevesenet», har de sagt flere hundre ganger. Tiltakene er ikke for å redde deg og meg fra viruset men for å redde det underbemanna helsevesenet i verdens rikeste land fra å kollapse. Regjeringen Solberg var forberedt på en pandemi, men ikke akkurat denne pandemien som hun sa. De var åpenbart ikke forberedt på en hvilken som helst annen pandemi som hadde ført til økt trykk på helsevesenet heller. Vi har spart oss til fant, rett og slett. 255 mrd på bok og en hel befolkning i husarrest fordi nevnte befolkning ikke ville prioritere å ha et godt rusta helsevesen. Et slags moderne tragedy of commons, det er kjempeflaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 27. desember 2021 #72 Del Skrevet 27. desember 2021 Tiltakene fremstår bare mer og mer meningsløse og inkonsekvente. Er dette virkelig lovlig? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 27. desember 2021 #73 Del Skrevet 27. desember 2021 Marimba skrev (7 minutter siden): Og helsevesenet har vært prioritert for vaksiner hele veien. Masser av lærere som fortsatt må vente, selv om vi nå er prioritert pga tidligere "prioritering". Ja. For de av oss som fikk dose to i september er det lite "prioritering" å spore. Må vente i evigheter uansett. Ser frem til "fritidskarantene" (husarrest). Hvordan få lovlydige borgere til å ikke bry seg lenger. Her har man en situasjon der lærere kan være på jobb med flere hundre barn, men ikke får lov til å hente eget barn i barnehagen. Det er så latterlig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. desember 2021 #74 Del Skrevet 27. desember 2021 Skulle ønske noen stilte de spørsmålet om hvordan de tenker at dette skal redusere smittetrykket slik at ikke helsevesenet blir overbelastet. Hvordan de ser for seg at fri smitte i skoler og bhg skal hjelpe på en generell kontroll? Det har jo et meget stort potensiale til å spre seg stort og raskt utover mange arenaer på denne måten 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sleeping_beauty Skrevet 27. desember 2021 #75 Del Skrevet 27. desember 2021 Hva skjer med for eksempel en avdeling i barnehage hvis alle eller flere av de ansatte smittes på likt da? Hvis at det skal spres ukontrollert så er det plutselig ikke mange som kan gå på jobb. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 27. desember 2021 #76 Del Skrevet 27. desember 2021 Sleeping_beauty skrev (Akkurat nå): Hva skjer med for eksempel en avdeling i barnehage hvis alle eller flere av de ansatte smittes på likt da? Hvis at det skal spres ukontrollert så er det plutselig ikke mange som kan gå på jobb. Er jo større mulighet for at alle de ansatte på 1 avdeling blir smittet med denne type karantene- og kanskje får symptomer som gjør at de alle er syke nok til å måtte holde seg hjemme samtidig. Da stenger avdelingen og 12-24 barn vil da ikke ha et tilbud 1 uke eller 2. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 27. desember 2021 #77 Del Skrevet 27. desember 2021 Nå får jeg dose 3 på torsdag og er derfor untatt karantene både på jobb og fritid, ikke søren om jeg hadde godtatt noen «fritidskarantene», de må velge enten eller tenker jeg. Men magefølelsen blir ikke god dersom jeg som nærkontakt bidrar til å spre smitte til kollegaer og elever i klasserommet, og evt hjem til egen familie. Tenker det beste er å bli smittet i januar jeg nå og være ferdig. Trippel vaksinert og gjennomgått covid må gi god beskyttelse!? ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 27. desember 2021 #78 Del Skrevet 27. desember 2021 De tror nok dette skal holde smittetrykket passe nede og skoler åpne. Men det fører jo bare til Rødt, oransj, grønt, rødt, fraværsgrensen gjelder, men ikke i neste uke, der var den på igjen, ops ikke nå lenger.. Kan de ikke bare holde det strengt men stabilt, så ungene får stabile læringsforhold. Vi mister så mange elever nå. Det er for mye å følge med på, og mange vgs-elever får ikke karanterer dette halvåret. Eller de får, men de er ikke reelle og går videre uten forutsetninger for å klare neste nivå. Dette kommer til å koste samfunnet, Bupa og Nav så mye framover. Kollegaer i alle etater er overarbeidet og likevel fortsetter de med berg-og dalbanen. Unge får for lite stabilitet til å lære det de skal. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. desember 2021 #79 Del Skrevet 27. desember 2021 Lothlorien- skrev (54 minutter siden): I helsevesenet får de ansatte bedre muligheter til å beskytte seg mot smitte. Lærere får ikke engang lov til å bruke munnbind i klasserommet..... Hva med å beskytte pasienter? De med smitte i husstanden kan gå på jobb med neg test etter 3 stikk i helsevesenet. Fritidskarantene er bare tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. desember 2021 #80 Del Skrevet 27. desember 2021 mammams skrev (8 minutter siden): Nå får jeg dose 3 på torsdag og er derfor untatt karantene både på jobb og fritid, ikke søren om jeg hadde godtatt noen «fritidskarantene», de må velge enten eller tenker jeg. Men magefølelsen blir ikke god dersom jeg som nærkontakt bidrar til å spre smitte til kollegaer og elever i klasserommet, og evt hjem til egen familie. Tenker det beste er å bli smittet i januar jeg nå og være ferdig. Trippel vaksinert og gjennomgått covid må gi god beskyttelse!? ☺️ Sikkert mot delta, men omikron? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg