tom1986 Skrevet 27. desember 2021 #21 Del Skrevet 27. desember 2021 rosemarin skrev (9 minutter siden): Okei, men det er jo nettopp en grunn til å stusse litt, ved å droppe karantene i klasser/avdelinger så vil jo smitten potensielt spre seg videre konstant. og det er vel heller ikke noe mål at alle skal bli smittet. Det er ikke mulig å stoppe omicron. For smittsomt. Alle kommer til å bli smittet i nærmeste fremtid. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 27. desember 2021 Det er jo i praksis nesten ikke noe smittevern i skoler/barnehager. Man må ikke glemme at det er mange flere barn som legges inn på sykhus rundt om i verden nå med Covid-19. Feks i New York: https://www.nbcnewyork.com/news/coronavirus/striking-increase-ny-urgent-advisory-to-pediatricians-as-child-covid-hospitalizations-quadruple/3467510/ Det er også rekord mange barn i Storbritannia som blir innlagt med Covid-19 . Sjekk denne grafen: 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 27. desember 2021 #23 Del Skrevet 27. desember 2021 Lana01 skrev (35 minutter siden): Ja vet, men tenker det er spesielt viktig om man har vært nærkontakt. Det fungerer ikke med munnbind når man jobber med de minste. Eller hva mente du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 27. desember 2021 #24 Del Skrevet 27. desember 2021 Fine greier dette, så i stedet for å holde seg hjemme i karantene så får altså nå både vikarer, barnehageansatte og skoleansatte goooooode muligheter til å spre smitte på kollektivtrafikken - for i de store byene hvor smitten er størst så er det veldig mange som ikke har bil og som må ta buss, trikk, bane for å komme til og fra jobben. Kjempelurt! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 27. desember 2021 #25 Del Skrevet 27. desember 2021 Dette er kun bestemt for at man skal få hjulene til å gå rundt, og får at barna skal få være på skole og i barnehage. Men dette unntaket kommer til å virke mot sin hensikt. Lærere skal ikke bare risikere smitte fra barna men også nå fra kollegaer. Sammen med gult nivå kommer smitten til å eksplodere etter nyttår. Det blir nok som før jul, skoler kommer til å bli «stengt ned å seg selv» for smitten for gode vilkår, og det blir store utbrudd. Forundrer meg ikke om mange kommer til å søke seg bort fra yrket og man får nok heller ikke tak i vikarer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 27. desember 2021 #26 Del Skrevet 27. desember 2021 Ab_naturals skrev (9 minutter siden): Hva innebærer det at man kan gå på jobb men ellers ha fritidskarantene? Kan man også ta kollektivtransport til og fra jobb? Gå innom butikken på veien f.eks? Jeg kan uansett ikke tenke meg at dette er noe lærerne selv ønsker seg. Dette! Barnehagen til barna mine er i nabohuset til skolen jeg jobber på. Og pga mannens arbeidstider som ikke passer til barnehagens åpningstider, tar jeg 90% henting og levering. Kan jeg det om jeg sitter i fritidskarantene? Ser for meg husarrest og jobb hele denne våren jeg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 27. desember 2021 #27 Del Skrevet 27. desember 2021 (endret) Det er lett å sparke de som allerede ligger nede, det er det jeg tenker når jeg leser dette. Skulle likt å se dette tiltaket blant politikerne. Men det ønsker de vel ikke, vi så hvor lite viktig det var for dem å holde avstand på valgnatten. "Vi måtte feire seieren". Og Erna måtte feire bursdagen sin. Så bygger de garasje for milliarder til seg selv samtidig som de fjerner muligheten for parkering for privatpersoner i samme område... Man kan fortsette å nevne slike eksempler i fleng. Jeg har en begynnende politikerforakt når jeg ser hvordan de holder på og bare meler son egen kake. Hadde lærere og sykepleiere hatt gode arbeidsforhold så hadde dette vært lettere å svelge, det hadde blitt en del av denne såkalte dugnaden. Men når vi vet at både undervisnings- og helsesektoren har blitt kuttet ned til beinet over mange år og at de ansatte jobber seg syke pga arbeidsmengde, så kan du faen ikke være seriøs når du tror at de vil godta å være slaver i praksis. Endret 27. desember 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. desember 2021 #28 Del Skrevet 27. desember 2021 tom1986 skrev (2 minutter siden): Det er ikke mulig å stoppe omicron. For smittsomt. Alle kommer til å bli smittet i nærmeste fremtid. Ja men da får de droppe all karantene da. Dette tiltaket med at ansatte og barn skal slippe karantene i skole/arbeidstid men ikke på fritiden har ingenting for seg 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 27. desember 2021 #29 Del Skrevet 27. desember 2021 rosemarin skrev (3 minutter siden): ..og de som bor sammen med folk? Skal de holde konstant avstand til egne barn/samboer?😂 Man har ikke konstant fritidskarantene da, er jo bare om det er smitte i klasse/avdeling, men er jo ille nok det. Ja blir spennnende og se hvordan dette skal gjennomføres. Må opprette egne hotel for skole/barnehage ansatte da, der vi kan være på fritid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 27. desember 2021 #30 Del Skrevet 27. desember 2021 loveli skrev (Akkurat nå): Det er lett å sparke de som allerede ligger nede, det er det jeg tenker når jeg leser dette. Skulle likt å se dette tiltaket blant politikerne. Men det ønsker de vel ikke, vi så hvor lite viktig det var for dem å holde avstand på valgnatten. "Vi måtte feire seieren". Eller vi fikk se hvor viktig det var for Erna å feire bursdagen sin. Så bygger de garasje for milliarder til seg selv samtidig som de fjerner muligheten for parkering for privatpersoner i samme område... Jeg har en begynnende politikerforakt når jeg ser hvordan de holder på og bare meler son egen kake. Hadde lærere og sykepleiere hatt gode arbeidsforhold så hadde dette vært lettere å svelge, det hadde blitt en del av denne dugnadstullet. Men når vi vet at både undervisnings- og helsesektoren har blitt kuttet ned til beinet over mange år og at de ansatte jobber seg syke pga arbeidsmengde, så kan du faen ikke være seriøs når du tror at de vil godta å være slaver i praksis. Det kan du si. Og de lurer på hvorfor så mange førskolelærere og lærere flykter fra yrkene sine. (Vet ikke hvordan det er med sykepleiere, antar det er likt?) Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da Tonje Brenna sa at hun så oss på pressekonferansen i desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 27. desember 2021 #31 Del Skrevet 27. desember 2021 Krokanrullene skrev (2 minutter siden): Det fungerer ikke med munnbind når man jobber med de minste. Eller hva mente du? I skolen burde det ikke være noe problem, kan se at det blir utfordrende med barnehagebarn, og det da kan virke mot sin hensikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 27. desember 2021 #32 Del Skrevet 27. desember 2021 Lana01 skrev (Akkurat nå): I skolen burde det ikke være noe problem, kan se at det blir utfordrende med barnehagebarn, og det da kan virke mot sin hensikt Skolen kan jeg være enig i. I barnehagen virker det mot sin hensikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 27. desember 2021 #33 Del Skrevet 27. desember 2021 De får betale oss da, for å gi vekk vår fritid!!!! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. desember 2021 #34 Del Skrevet 27. desember 2021 rorodinbåt skrev (2 minutter siden): Man har ikke konstant fritidskarantene da, er jo bare om det er smitte i klasse/avdeling, men er jo ille nok det. Ja blir spennnende og se hvordan dette skal gjennomføres. Må opprette egne hotel for skole/barnehage ansatte da, der vi kan være på fritid. Men se for deg det som kommer til å skje- at når man dropper å sette klassen/avdelingen i karantene så er det potensiale for at det ikke stopper etter ett tilfelle, så en uke senere er det en til med påvist-dette utløser enda en uke med fritidskarantene osv osv. Så lenge man fortsetter å henge sammen i den avdelingen med smitte. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 27. desember 2021 #35 Del Skrevet 27. desember 2021 (endret) Krokanrullene skrev (5 minutter siden): Det kan du si. Og de lurer på hvorfor så mange førskolelærere og lærere flykter fra yrkene sine. (Vet ikke hvordan det er med sykepleiere, antar det er likt?) Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da Tonje Brenna sa at hun så oss på pressekonferansen i desember. Uttrykket "å se" noen har isåfall blitt sterkt misbrukt. Akkurat som at barnehageansatte og lærere ble "prioritert" i vaksinekøen -å bli prioritert sist er også en prioritering! 😉 Det hun mente med "å se" dere barnehageansatte var vel egentlig "jeg ser ned på dere". Det står mer i stil til tiltakene som innføres. Endret 27. desember 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 27. desember 2021 #36 Del Skrevet 27. desember 2021 Må jo også bli gøy for å foreldre rundt omkring, å vite at de leverer barnet sitt i en smittepøl uten like - og kanskje møter på ansatte som er smittet i garderoben ... småbarnsfamiliene har noen tøffe mnd foran seg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 27. desember 2021 #37 Del Skrevet 27. desember 2021 Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Må jo også bli gøy for å foreldre rundt omkring, å vite at de leverer barnet sitt i en smittepøl uten like - og kanskje møter på ansatte som er smittet i garderoben ... småbarnsfamiliene har noen tøffe mnd foran seg. Nei nei man får bare på seg fullt smittervernutsyr, ikke noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. desember 2021 #38 Del Skrevet 27. desember 2021 (endret) Hatsumomo skrev (4 minutter siden): Må jo også bli gøy for å foreldre rundt omkring, å vite at de leverer barnet sitt i en smittepøl uten like - og kanskje møter på ansatte som er smittet i garderoben ... småbarnsfamiliene har noen tøffe mnd foran seg. Skjønner ikke hvordan dette skal fungere i praksis, tenk på alle de barna som er nærkontakter men som skal ferdes fritt og smitte familiemedlemmer søsken og andre barn og da har du oppskriften på ukontrollert spredning potensielt over på mange andre arenaer/andre klasser i samfunnet. Jeg skjønner ikke logikken- man kunne jo likegjerne latt alt skure og gå. Endret 27. desember 2021 av rosemarin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 27. desember 2021 #39 Del Skrevet 27. desember 2021 loveli skrev (7 minutter siden): Uttrykket "å se" noen har isåfall blitt sterkt misbrukt. Akkurat som at barnehageansatte og lærere ble "prioritert" i vaksinekøen -å bli prioritert sist er også en prioritering! 😉 Det hun mente med "å se" dere barnehageansatte var vel egentlig "jeg ser ned på dere". Det står mer i stil til tiltakene som innføres. Alt hun stod for i opposisjon var ikke så viktig lenger. Trodde hun skulle være bedre enn Guri Melby, men nei. Vaksine.. Jeg koker. Å si at vi skal prioriteres til vaksine er så frekt at jeg blir kvalm. Jeg får ikke tredje dose før langt ut i februar, fordi jeg måtte vente både på første og andre dose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 27. desember 2021 #40 Del Skrevet 27. desember 2021 rosemarin skrev (17 minutter siden): Ja men da får de droppe all karantene da. Dette tiltaket med at ansatte og barn skal slippe karantene i skole/arbeidstid men ikke på fritiden har ingenting for seg Nei, for de har også et mål om å redusere antallet som er smittet samtidig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg