AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Her bruker man flere millioner for å sette opp el-billadere rundt i landet, det er greit, men flere er jo helt ubrukelige. Feil ditt, feil datt, hvorfor er det sånn? Er jo helt idiotisk. Anonymkode: 7d3c8...410
sicario Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her bruker man flere millioner for å sette opp el-billadere rundt i landet, det er greit, men flere er jo helt ubrukelige. Feil ditt, feil datt, hvorfor er det sånn? Er jo helt idiotisk. Anonymkode: 7d3c8...410 Fortsatt veldig umodent. Både EL-bilene og ladestasjoner. Sett noen helt hinsidige køer ved ladestasjoner der flere av stolpene er ute av drift. Fortsatt mye å gå på før EL-bil er et kurant alternativ for alle for å si det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Jeg driver ikke egen bedrift, men skjønner såpass at for å tjene penger må man bruke penger. Og ingen bortsett fra ett av selskapene som bygger har turt å satse skikkelig. Til dels forståelig da det lenge var usikkert hvilken standard på ladere det ville bli kjedelig å være tidlig ute for å måtte oppgradere etter kort tid. Om en enkelt lader er ute av drift et sted, betyr det kanskje at 25% av kapasiteten er borte. Tesla skjønte jo dette i 2014 og har bygget massivt ut. Der andre leverandører har 6 ladere, har tesla 40. Bare mellom Telemark og Oslo er det vel ni stasjonener og det kommer 2-3 til innen sommeren. Kjører tesla og har gjort det i snart fire år. Kjører ca 20k km i året og superladere kanskje 2 ganger i måneden i snitt. Aldri opplevd kø eller feil ved lader, selv på utfartsdagene. Så tesla har bygget noe helt unikt der. Anonymkode: 54e68...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Støtter utsagnet om Tesla, aldri opplevd feil der Anonymkode: ea3bf...878 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Aldri noe tull med Tesla sine ladestasjoner. Anonymkode: c44f0...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Så lading av "vanlige" elbiler på nebbenes, kø og helt kaos. Noen ladere funker andre ikke. Tesla har mange flere ladere og alt funker som regel 100% Anonymkode: 6898c...05a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Leste at Tesla snart skal åpne for at en del andre bilmerker/biler kan lade hos dem. De andre firmaene har ikke sjans, jeg tror og håper de går konkurs. De har typisk 4 ræva stolper, kjempedårlig svensk kundeservice på telefonen, noe er alltid ute av drift og ingenting fikses før om noen uker. Så står man der med tomt batteri. Tenk deg hvor glad du blir hvis du må fylle tanken også er den eneste bensinstasjonen i mils omkrets tomme for bensin. Etterhvert blir det til at du stopper på hver eneste bensinstasjon for å toppe tanken så du aldri aldri aldri går tom. Sist det skjedde måtte du nemlig sove i ytre gokk og ta toget hjem dagen etter + betale noen for å hente bilen hjem. Mmm. Tror at akkurat min bilmodell ikke får lade hos Tesla (😩) men hvis jeg får kommer jeg aldri mer til å bruke Fortum, Mer eller noen av de andre upålitelige leverandørene. Mulig jeg bytter bil faktisk. Elsker den men hater-hater-hater ødelagte og upålitelige ladestasjoner. Anonymkode: 0958a...b22 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Kjøp ordentlig bil. Det er alltid bensin/diesel å få tak i. Tar bare et par minutter å fylle tanken. Anonymkode: 8fa0b...1ba 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 Tesla eller bensibil er mitt forslag. Leste akkurat om en som hadde gått tilbake til bensin-hybrid etter å ha ventet i 16 år på elbil-revolusjonen. Ladestasjoner finnes ikke. Anonymkode: 6898c...05a
Pennant Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg driver ikke egen bedrift, men skjønner såpass at for å tjene penger må man bruke penger. Og ingen bortsett fra ett av selskapene som bygger har turt å satse skikkelig. Til dels forståelig da det lenge var usikkert hvilken standard på ladere det ville bli kjedelig å være tidlig ute for å måtte oppgradere etter kort tid. Om en enkelt lader er ute av drift et sted, betyr det kanskje at 25% av kapasiteten er borte. Tesla skjønte jo dette i 2014 og har bygget massivt ut. Der andre leverandører har 6 ladere, har tesla 40. Bare mellom Telemark og Oslo er det vel ni stasjonener og det kommer 2-3 til innen sommeren. Kjører tesla og har gjort det i snart fire år. Kjører ca 20k km i året og superladere kanskje 2 ganger i måneden i snitt. Aldri opplevd kø eller feil ved lader, selv på utfartsdagene. Så tesla har bygget noe helt unikt der. Anonymkode: 54e68...0fd Det er mye jeg synes er oppskrytt med Tesla, men ladenettverket er virkelig overlegent. Hadde jeg vært avhengig av å hurtiglade ofte, så hadde jeg kjøpt meg Tesla. "Heldigvis" så er jeg ikke det, så jeg kan kjøpe meg en annen, bedre bil 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjøp ordentlig bil. Det er alltid bensin/diesel å få tak i. Tar bare et par minutter å fylle tanken. Anonymkode: 8fa0b...1ba Ja det er det klokeste. Bare dritt med elbil. Anonymkode: 09b61...77f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er det klokeste. Bare dritt med elbil. Anonymkode: 09b61...77f Uenig. Noe ditt med elbil, men mer dritt med bensin/diesel. Anonymkode: 8ea9e...6f2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Så et det jo spørsmålet hvor mye man trenger å superlade fremover. Min første elbil gikk 30 mil og jeg superladet 1-2 ganger på min regelmessige tur til familiehytta som er 36 mil unna. Nå har jeg en bil som klarer 60 mil som blir ca 50 om jeg kjører i 120km/t i snø / slaps. Dvs, jeg kommer lett frem samme distanse uten å lade underveis. Men jeg kan finne på å lade noen minutter mens jeg strekker på beina. Så nå som elbilen er i ferd med å klare de fleste distanser uten å lade, blir det mindre trykk på ladestasjonene. For de som mener elbil er noe dritt, kostet denne turen meg ca 1800,- med fossilbilen. Nå koster den ca 200,-. Bilen er bedre og mer stillegående. Kommer aldri til å kjøre fossil igjen 🤩 Anonymkode: 54e68...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Elbil er for doldiser Anonymkode: f05bb...4f1
jabx Skrevet 29. desember 2021 #15 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 6.00): Kjøp ordentlig bil. Det er alltid bensin/diesel å få tak i. Tar bare et par minutter å fylle tanken. Anonymkode: 8fa0b...1ba Men 1. er ekstremt dyrt, og 2. forgifter deg og påfører deg helseskade. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #16 Skrevet 29. desember 2021 Er så glad jeg kjører dieselbil. Anonymkode: c3ddb...331
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #17 Skrevet 29. desember 2021 Har en Tesla og en annen elbil - enorm forskjell! Teslaen er det ikke kø og sjelden noe galt med lader. Den andre er det alltid kø, gjerne lang kø, og ofte feil på laderne så de ikke virker eller bare en av kontaktene virker. Anonymkode: 41d26...c95
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #18 Skrevet 29. desember 2021 Fordi elbil er svindel. Anonymkode: 0d9ec...358
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå