Gå til innhold

Stemmer det at når en skal kjøpe strømpebukser så må en å opp i en str? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var noen på Lindex som fortalt me dette. Så da måtte jeg spørre...

Stemmer det at når en skal kjøpe strømpebukser så må en å opp i en str? Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør jeg. Det blir mer komfortabelt sånn. 

Anonymkode: 6df3d...f0d

• Liker 6
Skrevet

da slipper du at strømpebuksen siger. 

Anonymkode: 3ef3a...856

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr en å opp i en størrelse? Jeg bruker min vanlige størrelse i strømpebukse.

Anonymkode: 65584...cdd

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker min vanlige størrelse.

Anonymkode: 3679e...7bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever bare at den ruller seg og siger når den er litt for ledig 

Anonymkode: 1a7f8...bfb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr en å opp i en størrelse? Jeg bruker min vanlige størrelse i strømpebukse.

Anonymkode: 65584...cdd

… Å gå en størrelse over din vanlige størrelse. 

Anonymkode: d7d37...484

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte nettopp "L" i Pierre Robert sin merino whool strømper. Den sitter kjempe godt på, jeg brukte en tynn strømpebukse i min egentlig str nå i jul - og syntes det kan bli for stramt her og der, og den ruller seg litt nedover. Jeg bruker egentlig str S/M i alt :) vet ikke hvorfor strømper er litt rare, men anbefaler ikke å kjøpe strømper fra Pierre Robert, og ordentlig kvalitet istedenfor h&m og lindex.. 

Anonymkode: ed22a...d45

• Liker 1
Skrevet

Mente selvfølgelig at jeg ANBEFALER å kjøpe fra Pierre Robert... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mente selvfølgelig at jeg ANBEFALER å kjøpe fra Pierre Robert... 

Hehe :)

Men dersom en skulle gode og varme strømper fra H&M eller Lindex hva vil du/dere anbefale da?

Gjest laPistola
Skrevet

Det varier jo fra merke til merke som med alt annet, men med strømpebukse må en også ta høyden med i betraktning. De fleste har et skjema bak der en ser høyden og vekten, der disse krysses er str du skal ha.

Skrevet
laPistola skrev (1 minutt siden):

Det varier jo fra merke til merke som med alt annet, men med strømpebukse må en også ta høyden med i betraktning. De fleste har et skjema bak der en ser høyden og vekten, der disse krysses er str du skal ha.

Er 185 i høyde og 95 kg. Hvilke str. ville dere kjøpt da?

Anonymkode: c0b43...c7d

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Xxl. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høyde og vekt har ikke sånn alt for mye å si for størrelse. Jeg er 7 cm lavere enn deg og veide 10 kg mindre da jeg brukte størrelse M/L, 40/42. Nå veier jeg noen kg mer, men bruker 42/44 (la meg ut etter graviditet) Se på hvilken størrelse du har nå, så går du en størrelse opp. 

Anonymkode: a31fd...2ff

Skrevet

Jeg kjøper mine tykke strømpebukser på Lindex, og bruker str L der, samme som jeg bruker ellers. Så går ikke opp i størrelse der. Kjøpte en i str XL, og den sklir bare av meg.

Anonymkode: 91bca...89b

• Liker 2
Skrevet
sigrid106 skrev (35 minutter siden):

Hehe :)

Men dersom en skulle gode og varme strømper fra H&M eller Lindex hva vil du/dere anbefale da?

Har til gode å funne gode på HM, men Lindex generelt er ok. 

Cubus sine i ull er og greie, men mine raknet fort - så ta dem på litt forsiktig.

Jeg går opp både 2 og 3 størrelser for å få lange nok ben. Er 1.74, har litt lange ben. 

Skrevet

Jeg går 2 størrelser opp, bruker XS vanligvis, men i strømpebukser kjøper jeg alltid M. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høyde og vekt har ikke sånn alt for mye å si for størrelse. Jeg er 7 cm lavere enn deg og veide 10 kg mindre da jeg brukte størrelse M/L, 40/42. Nå veier jeg noen kg mer, men bruker 42/44 (la meg ut etter graviditet) Se på hvilken størrelse du har nå, så går du en størrelse opp. 

Anonymkode: a31fd...2ff

Høyde og vekt har ikke mye og si for størrelse? Hva beregner du størrelse ut i fra da? 

Skrevet

Jeg går en eller to størrelser opp. Erfaring tilsier at det passer for meg.

Skrevet

Selvsagt har høyde og vekt mye å si på størrelse av klær, strømpebukse som med alt annet. Jeg er veldig lav og kan ikke gå opp en eneste str, da blir jo beina så lange at det blir mer som en sjiraf strømpebukse i en chiwawa kropp. Nei jeg går ikke opp i str, jeg bruker xs som vanlig og de sitter bra på meg, kjøper helst på Lindex og strømpebutikken (en egen spesial butikk for strømpebukser

Anonymkode: 76803...286

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...