Nathea Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 (endret) Er det flere her som har hatt venner gjennom 13 år før dere da finner ut at de dere trodde var venner ikke var venner alikevell. At dere har blitt lurt av at de lovte at vi alltid skulle være venner? Vi var en gjeng for fire år siden før alle bare vente meg ryggen samtidig alle sammen utan at jeg visste noe om det. Jeg ble lurt. Endret 27. desember 2021 av Nathea 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Ja! Kutt de ut Anonymkode: 0e231...a4e 4
Nathea Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2021 (endret) Jeg er altfor naiv og trodde vi skulle være venner lengre. Jeg er så dum og går rett på fordi jeg trodde på bestevenninna mi. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja! Kutt de ut Anonymkode: 0e231...a4e Det er de som har kuttet ut meg. Endret 27. desember 2021 av Nathea 2
Gjest Chiroptera. Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Folk forandrer seg og vokser fra hverandre. Helt normalt. Helt ok. Man kan ikke love noen å ha et forhold for alltid, og man kan ikke stole på at for alltid faktisk er for alltid.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Nathea skrev (27 minutter siden): Jeg er altfor naiv og trodde vi skulle være venner lengre. Jeg er så dum og går rett på fordi jeg trodde på bestevenninna mi. Det er de som har kuttet ut meg. Gå videre. Du har laget fler tråder om dette, noen ganger må man bare innse at ingenting er for evig. Livet skjer og man kan vokse fra hverandre. Når du sitter og dveler så mye på det som du gjør så kommer du aldri til å få det bedre. Du fikk masse tips om hva du kunne gjøre i siste tråden for å finne nye venner. Har du gjort noe av det? Anonymkode: 17e94...6dd 14
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Nathea skrev (2 timer siden): Er det flere her som har hatt venner gjennom 13 år før dere da finner ut at de dere trodde var venner ikke var venner alikevell. At dere har blitt lurt av at de lovte at vi alltid skulle være venner? Vi var en gjeng for fire år siden før alle bare vente meg ryggen samtidig alle sammen utan at jeg visste noe om det. Jeg ble lurt. Hatt venner i 1, 7 og 20 år som har forsvunnet. Lykke til videre, tenker jeg? 🥰 Anonymkode: 10ef9...b8f 1
Gjest Ghostface Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Det har skjedd meg. Med venner fra barneskolen og ungdomsskolen. Den ene hadde jeg kjent siden barnehagen. Jeg var nok ikke med i den innerste sirkelen, tydeligvis ... Skjønner at det ikke er noen vits i å ta kontakt siden ingen av dem har prøvd.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Det er jo helt vanlig at man vokser i fra hverandre? Selv om man sier at man alltid skal holde sammen, er ikke det alltid tilfelle. Du unormaliserer noe som er helt vanlig. Jeg har ikke kontakt med noen fra verken barnehagen, grunnskolen og vgs. De vennene jeg har nå ble jeg kjent med på fhs og uni. Anonymkode: 0e090...f59 6
Stoltskeiv Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Dette er jo helt vanlig. Man vokser fra hverandre og kontakten sklir ut. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Nathea skrev (2 timer siden): Er det flere her som har hatt venner gjennom 13 år før dere da finner ut at de dere trodde var venner ikke var venner alikevell. At dere har blitt lurt av at de lovte at vi alltid skulle være venner? Vi var en gjeng for fire år siden før alle bare vente meg ryggen samtidig alle sammen utan at jeg visste noe om det. Jeg ble lurt. Men ts, da. Det er ingen som kan love noen at man er venner, kjærester eller annet «livet ut». Folk endrer seg. Det skal og må være slik at et vennskap er som et forhold - noe som eksisterer inntil det ikke lengre gir mening. I gamle dager var det slik at forhold mennesker mellom varme livet ut. Men det var ikke fordi folk var glade i hverandre. Det var fordi venner, ektefeller, slektninger og naboer var det eneste som stod mellom deg og en sikker, grufull død skulle noe skje deg. De var ditt politi, helsevesen og sosialkontor. Så man bet tenna sammen og holdt ut med dem. Nå slipper vi det. Vi kan unne oss å kun beholde i livet vårt de som gir oss glede. At dette - det at venner og slekt og kjærester i 2021 er kun til glede - for noen ytterst få skal være så sårt er meg en gåte. Vil du, helt oppriktig, heller ha hatt det som før i tiden? Der folk rundt deg var byrder du bar av nød? Anonymkode: 3d494...56b 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Ja, gamle gode vennskap holdt ikke. Det er mange år siden, men det gav selvtilliten min en ordentlig knekk og jeg tenker på det fortsatt. Det at jeg ikke var verdt å beholde som venn. Anonymkode: 3a12d...619 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men ts, da. Det er ingen som kan love noen at man er venner, kjærester eller annet «livet ut». Folk endrer seg. Det skal og må være slik at et vennskap er som et forhold - noe som eksisterer inntil det ikke lengre gir mening. I gamle dager var det slik at forhold mennesker mellom varme livet ut. Men det var ikke fordi folk var glade i hverandre. Det var fordi venner, ektefeller, slektninger og naboer var det eneste som stod mellom deg og en sikker, grufull død skulle noe skje deg. De var ditt politi, helsevesen og sosialkontor. Så man bet tenna sammen og holdt ut med dem. Nå slipper vi det. Vi kan unne oss å kun beholde i livet vårt de som gir oss glede. At dette - det at venner og slekt og kjærester i 2021 er kun til glede - for noen ytterst få skal være så sårt er meg en gåte. Vil du, helt oppriktig, heller ha hatt det som før i tiden? Der folk rundt deg var byrder du bar av nød? Anonymkode: 3d494...56b Skikkelig godværsvenn du? Anonymkode: d1349...a84 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Det er normalt at gamle venner går ut av livet ditt. Folk endrer seg. Anonymkode: 24630...696 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er normalt at gamle venner går ut av livet ditt. Folk endrer seg. Anonymkode: 24630...696 Hvis de forsvinner kan man spørre seg hva man skal med dem i det hele tatt. Trist at vennskap er redusert til noen å slå ihjel litt ledig tid med inntil man finner noe bedre å gjøre. Pauseunderholdning på en måte, jeg vil heller ha perifere nettverksforbindelser enn «venner» uten evne til å bygge og opprettholde langvarige relasjoner. Anonymkode: d3d7a...3e8 1
solmåneogstjerner Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis de forsvinner kan man spørre seg hva man skal med dem i det hele tatt. Trist at vennskap er redusert til noen å slå ihjel litt ledig tid med inntil man finner noe bedre å gjøre. Pauseunderholdning på en måte, jeg vil heller ha perifere nettverksforbindelser enn «venner» uten evne til å bygge og opprettholde langvarige relasjoner. Anonymkode: d3d7a...3e8 Men det er jo det samme med kjæresteforhold. Da blir det jo omtrent alltid snakk om at 'elsker deg for alltid'. Men det blir jo ikke alltid sånn. Selv om man trodde og mente det på et tidspunkt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Men det er jo det samme med kjæresteforhold. Da blir det jo omtrent alltid snakk om at 'elsker deg for alltid'. Men det blir jo ikke alltid sånn. Selv om man trodde og mente det på et tidspunkt. Dette var veldig rart. Hvorfor tror du at jeg trengte en forklaring? Dette er allmennkunnskap og nei, jeg trenger heller ikke at du forklarer meg at jeg må tørke deg i rompa når jeg har bæsja. Anonymkode: d3d7a...3e8 1
solmåneogstjerner Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette var veldig rart. Hvorfor tror du at jeg trengte en forklaring? Dette er allmennkunnskap og nei, jeg trenger heller ikke at du forklarer meg at jeg må tørke deg i rompa når jeg har bæsja. Anonymkode: d3d7a...3e8 Ok 😊 (Men du trenger ikke å tørke meg i rompa når DU har bæsjet) Endret 28. desember 2021 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 solmåneogstjerner skrev (7 minutter siden): Ok 😊 (Men du trenger ikke å tørke meg i rompa når DU har bæsjet) Haha, nei det er helt sant 😅😅 jeg skrev først om deg men så endret jeg til at det var om meg, gikk litt fort. Anonymkode: d3d7a...3e8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis de forsvinner kan man spørre seg hva man skal med dem i det hele tatt. Trist at vennskap er redusert til noen å slå ihjel litt ledig tid med inntil man finner noe bedre å gjøre. Pauseunderholdning på en måte, jeg vil heller ha perifere nettverksforbindelser enn «venner» uten evne til å bygge og opprettholde langvarige relasjoner. Anonymkode: d3d7a...3e8 De ønsker ikke lengre å være venn med deg? Hvorfor bruke tid på sånne folk? Et vennskap krever kontinuerlig arbeid, fra begge parter. Aldri bruk tid på folk som ikke er interessert i deg, bruk heller tid på folk som vil være med deg. Anonymkode: 24630...696 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 Er glad jeg ikke har så mange venner, synes det er ofte slitsomt å måtte arbeide for å pleie vennskap. Folk får nye interesser og glir fra hverandre. Men jeg føler det ofte er sånn at det gjelder særlig i skolefasene. Da er endringene på mange måter sterkest. Anonymkode: c6fef...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå