Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen her som har opplevt at utfloden blir gul/grønn i svangerskapet? Jeg er 7-8 uker på vei, og utfloden er blank, men med grønne og gule klumper. Leser mange plasser at det er normalt at utflod endrer farge, men det føles langt i fra normalt! Jeg skal på TUL på torsdag, og skal selvfølgelig ta det opp med legen da, men jeg lurer på om det haster og om jeg burde ringe legevakten? 

Anonymkode: cb8f1...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off... Nå tenkte jeg bare på en sak jeg leste i avisen, hvor vannet gikk og det var helt grønt. Barnet ble født med mange defekter, utviklingshemmet. 

Anonymkode: 1ce2d...6a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Off... Nå tenkte jeg bare på en sak jeg leste i avisen, hvor vannet gikk og det var helt grønt. Barnet ble født med mange defekter, utviklingshemmet. 

Anonymkode: 1ce2d...6a4

Jeg er bare 7 uker på vei, så tror ikke det kommer til å skje 😅

Skrevet

Ja, ring legevakten og forklar at du har utflod med grønne klumper i. Oppdater tråden med responsen deres. Jeg er veldig spent! 

Anonymkode: 41ec4...b55

• Liker 1
Skrevet

Du må absolutt IKKE ringe legevakten for dette!!! 🤯

Anonymkode: a75e9...481

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må absolutt IKKE ringe legevakten for dette!!! 🤯

Anonymkode: a75e9...481

Hva om det er en infeksjon?

• Liker 1
Skrevet

Lukter utfloden vondt?

Anonymkode: 9c682...4e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lukter utfloden vondt?

Nei

Skrevet

Da er det mest sannsynlig ikke en veldig infeksjon. Hadde venta litt og sett hvordan det går videre

Skrevet

Eg hadde det samme siste 10-ish vekene av svangerskapet. Testa for infeksjonar, ingenting. Har ein fin velskapt gutt no. Det var ganske ekkelt, men utover det heilt ok. 

Anonymkode: a714f...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eg hadde det samme siste 10-ish vekene av svangerskapet. Testa for infeksjonar, ingenting. Har ein fin velskapt gutt no. Det var ganske ekkelt, men utover det heilt ok. 

Anonymkode: a714f...74b

Takk for svar! Satser på at alt er bra:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da er det mest sannsynlig ikke en veldig infeksjon. Hadde venta litt og sett hvordan det går videre

Ok takk for svar. Venter til jeg skal ha TUL 

Skrevet

Gå til legen. Dette er et helsespørsmål. Kanskje er det ufarlig, kanskje ikke. Vil du virkelig gamble på svar du får her? 

Anonymkode: c0db2...c84

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gå til legen. Dette er et helsespørsmål. Kanskje er det ufarlig, kanskje ikke. Vil du virkelig gamble på svar du får her? 

Anonymkode: c0db2...c84

Jeg skal til legen - om 3 dager.. får nok ikke legetime raskere enn det

Skrevet

Grønn utflod assosierer jeg med bakteriell vaginose, gjerne sammen med fiskelukt.

Om der er skadelig for et foster og noe man må se en lege for, det kan jeg ikke si noe om.

Anonymkode: 9323a...ba1

Skrevet

Grønn utflod som også lukter vondt er symptom på BV. BV i svangerskap bør behandles raskt, på samme måte som UVI bør det. Men om det ikke lukter vondt så er det mest sannsynlig ikke BV da, da ville nok jeg iallfall ventet til torsdag :) Du kan jo google bakteriell vaginose og se om symptomene stemmer. Jeg har hatt BV en gang i livet og mener å huske det var en ganske spesiell lukt..

Anonymkode: eaa89...1df

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Grønn utflod som også lukter vondt er symptom på BV. BV i svangerskap bør behandles raskt, på samme måte som UVI bør det. Men om det ikke lukter vondt så er det mest sannsynlig ikke BV da, da ville nok jeg iallfall ventet til torsdag :) Du kan jo google bakteriell vaginose og se om symptomene stemmer. Jeg har hatt BV en gang i livet og mener å huske det var en ganske spesiell lukt..

Anonymkode: eaa89...1df

Takk for svar! Jeg har hatt BV selv, og husker at lukten var ganske spesiell. Men det lukter altså ingenting. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...