AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Har nettopp mistet et familiemedlem og julen var vanskelig. Har barn og med verdens beste samboer har vi fått til å kose oss❤️ Vi har lite familie, men klarer oss bra fordi. Men, ingen fra familien har inkludert oss eller invitert oss på noe selv om vi har ropt om hjelp lenge. Har tilogmed snakket åpent med folk i familien om at vi har lite nettverk og at vi ønsker mer familie spesielt nå som et familiemedlem døde. Alle sier at de «forstår» og at de «bryr seg», men når alt kommer til alt sitter vi her alene og verken besøk eller invitasjoner blir noe av🥲 Ble veldig lei meg i dag og har vært langt nede. Tenker på barna mine som gjerne skulle hatt flere relasjoner å være med, samt lære av. Det blir liksom ikke så mye å snakke om når man er sammen en liten familie hele tiden.. Vi er ikke når «dårligere» enn noen andre eller noe, tvert imot har vi lederstillinger og gode jobber med god økonomi selv om det ikke skal ha noe å si, så får vi faktisk ikke innpass i familien av tanter og onkler og det synes jeg er så vondt, spesielt vondt er det når de vet at vi er ensomme men de orker ikke å bry seg🥲 Har tilogmed sendt melding og forklart situasjonen til en slektning som aldri kommer på besøk eller noe, men når de skal ha noe da kommer de gjerne! Hadde dere kuttet de ut? Anonymkode: 00e90...063 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Hvorfor inviterer ikke dere dem på besøk? Nytter ikke å sitte hjemme og sture. Gjør noe selv😊 Anonymkode: 8eecd...8fe 26
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Ja, jeg hadde kuttet dem ut. Klem ❤️ Anonymkode: 317de...ecb 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Kjenner ikke slektningene dine men tror du ikke coronaen har skyld i dette? Mange som har droppet familieselskap denne jula. Kanskje de ville invitere dere men ikke har gjort det for å begrense nærkontakter. Skjønner uansett at dette er sårende for deg. Lykke til ❤ Anonymkode: 9d555...a27 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor inviterer ikke dere dem på besøk? Nytter ikke å sitte hjemme og sture. Gjør noe selv😊 Anonymkode: 8eecd...8fe Hei, mulig jeg ikke har skrevet det tidligere men vi har invitert de flere ganger. Inviterte søskenbarn med tanker og onkler i tidlig sommer hjemme til oss på grilling med de kunne ikke. Prøvde på nytt i desember men da ble alle syke… Prøvde på nytt i midten av desember men da var de opptatt og travel. Så prøvde jeg med å henge oss på de fordi de skulle på et juleshow, så jeg bestilte billetter til samme dag slik at vi kunne dra samtidig med de, men de ringte å avlyste 15 min før fordi de var syke.. Jeg hadde en dårlig magefølelse på alt når jeg snakket med de fordi det virket ikke som de var så gira på å dra med oss.. Aner ikke hvorfor de er slik, men de vil ikke være med oss annet enn å bruke oss. Er veldig sliten og såret av å ha det slik med de🥲 Anonymkode: 00e90...063 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner ikke slektningene dine men tror du ikke coronaen har skyld i dette? Mange som har droppet familieselskap denne jula. Kanskje de ville invitere dere men ikke har gjort det for å begrense nærkontakter. Skjønner uansett at dette er sårende for deg. Lykke til ❤ Anonymkode: 9d555...a27 Men de har jo besøk av andre? De legger ut alt på snap og sosiale medier og de har besøk av mange, men ikke oss. Da må vi i såfall være veldig smittsomme🥲 Anonymkode: 00e90...063 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg hadde kuttet dem ut. Klem ❤️ Anonymkode: 317de...ecb Tenker jeg også egentlig men det er vanskelig. Har på en måte kuttet de fordi etter at de avlyste avtale nummer 100 på kort tid ble jeg veldig sliten. Fikk følelsen av at de utnyttet meg, baksnakket meg/oss. Har sendt de en melding å sagt at jeg ble veldig lei meg over at de ikke tok kontakt og at de ikke inkluderte oss mer, og fikk masse bullshit tilbake. Ble ikke noe bedre. Har ikke snakket med de på 2 uker, og svarer ikke på noe de sender meg av snaps osv. Anonymkode: 00e90...063
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Er det du som har skrevet flere tråder om søskenbarna dine tidligere? Spør bare pga at det i såfall ligger flere opplysninger der. Og der konkluderte vel de fleste om at TS var veldig masete og pågående. Anonymkode: 08675...914 11
Neutral90 Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Hei! Åh, så utrolig, grusomt og leit å lese. Minner meg dessverre mye om vår relasjon til mannens familie, som vi bor nært på. Snap story fra 1 år siden i dag fortalte at vi fikk snap av at resten av familien at de var på familiemiddag hos svigers mens vi ikke engang var invitert! Det er veldig vondt å erkjenne og godta, men helt ærlig, både min og din familie fortjener ikke oss. Du har gitt og prøvd å invitere. Du har forklart og gitt de sjanse til å forstå situasjonen. Når du har strukket deg som du gjør og de likevel tydelig ikke bryr seg - da må du la de kjøre sitt eget løp og heller jobbe for å skape varige relasjoner på en annen måte ❤ Jeg har en kollega som i lang tid tok vare på sin mor. Hun døde i høst og så langt har hun på mange måter fått en ny, og herlig rolle i vårt liv. Bare som en ide og ment som inspirasjon. Det er helt sykt fælt å ha en slik familie, men det er de det er noe feil med, ikke dere! 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det du som har skrevet flere tråder om søskenbarna dine tidligere? Spør bare pga at det i såfall ligger flere opplysninger der. Og der konkluderte vel de fleste om at TS var veldig masete og pågående. Anonymkode: 08675...914 Nei, det er ikke meg. Mulig det er flere i Norge som har problemer med slekta🙂 Anonymkode: 00e90...063 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Neutral90 skrev (9 minutter siden): Hei! Åh, så utrolig, grusomt og leit å lese. Minner meg dessverre mye om vår relasjon til mannens familie, som vi bor nært på. Snap story fra 1 år siden i dag fortalte at vi fikk snap av at resten av familien at de var på familiemiddag hos svigers mens vi ikke engang var invitert! Det er veldig vondt å erkjenne og godta, men helt ærlig, både min og din familie fortjener ikke oss. Du har gitt og prøvd å invitere. Du har forklart og gitt de sjanse til å forstå situasjonen. Når du har strukket deg som du gjør og de likevel tydelig ikke bryr seg - da må du la de kjøre sitt eget løp og heller jobbe for å skape varige relasjoner på en annen måte ❤ Jeg har en kollega som i lang tid tok vare på sin mor. Hun døde i høst og så langt har hun på mange måter fått en ny, og herlig rolle i vårt liv. Bare som en ide og ment som inspirasjon. Det er helt sykt fælt å ha en slik familie, men det er de det er noe feil med, ikke dere! Godt skrevet❤️ Kuttet du ut din familie fra alt? Anonymkode: 00e90...063 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Ts her Føles ut som vi har gjort noe galt men vi kommer ikke på hva.. Det er veldig viktig for de å sende oss snaps for å få fram hvor mange de er, og hvor stor familie de er.. Hvorfor inviterer de oss ikke? Har prøvd lenge, men kommer ingen vei, har mest lyst til å få de vekk fra livet mitt. De bidrar ikke noe positivt med noe. Anonymkode: 00e90...063
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Du kan da ikke påtvinge deg folk eller kreve at folk skal inkludere dere og være sammen med dere. Det er ikke alle som kommer overens, ikke alle en ønsker tilbringe mye tid med, uansett om en er i familie. Det er sånn det er. Du kan da ikke forlange at de skal stille opp uansett om du ønsker det. Du virker krevende og jeg hadde ikke orket Anonymkode: 860e7...737 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan da ikke påtvinge deg folk eller kreve at folk skal inkludere dere og være sammen med dere. Det er ikke alle som kommer overens, ikke alle en ønsker tilbringe mye tid med, uansett om en er i familie. Det er sånn det er. Du kan da ikke forlange at de skal stille opp uansett om du ønsker det. Du virker krevende og jeg hadde ikke orket Anonymkode: 860e7...737 Det er også en måte å se det på, men hade ikke du blitt lei deg om du ble ekskludert fra alt men sin søster og bror fikk være med? Jeg mener at familie bør stille opp for hver andre, spesielt når man har besøk av alle men ikke av oss som er en del av familien. Har hatt kontakt hele livet, men har blitt avfeid mer å mer etter vi fikk barn. Anonymkode: 00e90...063 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan da ikke påtvinge deg folk eller kreve at folk skal inkludere dere og være sammen med dere. Det er ikke alle som kommer overens, ikke alle en ønsker tilbringe mye tid med, uansett om en er i familie. Det er sånn det er. Du kan da ikke forlange at de skal stille opp uansett om du ønsker det. Du virker krevende og jeg hadde ikke orket Anonymkode: 860e7...737 Uenig! Anonymkode: 00e90...063 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så prøvde jeg med å henge oss på de fordi de skulle på et juleshow, så jeg bestilte billetter til samme dag slik at vi kunne dra samtidig med de, Anonymkode: 00e90...063 Altså HVA??? Jeg hadde faktisk blitt forbanna, hvis du hadde gjort noe slik. Anonymkode: 43392...9be 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har prøvd lenge, men kommer ingen vei, har mest lyst til å få de vekk fra livet mitt. De bidrar ikke noe positivt med noe. Anonymkode: 00e90...063 Men da har du jo svaret ditt? Forstår at det er kjipt, men det høres ikke ut som de er i nærheten like interessert i å treffe dere som det du er. Anonymkode: 6a007...997 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 For dere som mener at familie ikke skal påtvinge seg folk osv.. Når alle er invitert men ikke dere, er det ikke da litt trist og vondt? Jeg forstår at man ikke trenger å være med på alt, men når familie som har holdt sammen i mange mange år mister et familiemedlem er det ikke da lurt å inkludere litt slik at vedkommende ikke føler seg helt glemt? Anonymkode: 00e90...063 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså HVA??? Jeg hadde faktisk blitt forbanna, hvis du hadde gjort noe slik. Anonymkode: 43392...9be Ok. Når hun sa» hadde vært hyggelig å finne på noe i julen» å hun sa de skullle på et juleshow🙈 Jeg leste situasjonen slik at da kunne vi kjøpe billetter å kanskje dra sammen fordi det var en fin mulighet til å treffe barna til hverandre på. Anonymkode: 00e90...063 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå