Gå til innhold

Hvordan forbereder du deg til eksamen i et slikt emne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emnet har en 72 timers hjemmeeksamen og har følgende pensum: 

1. Forelesnings foiler

2. Forskningsartikler 

Ingen bok. 

Anonymkode: cd046...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går på forelesningene hvis foreleser er flink. Kobler artiklene til forelesningene, og leser dagsaktuelt stoff for å sette det inn i en kontekst. Sjekker meg selv mot emnets læringsmål. Gjør gamle eksamensoppgaver. 

Anonymkode: dea02...567

Skrevet

Sånn ville jeg gått fram:

1. Gå gjennom alle powerpointene fra forelesningene. De bør gi oversikt over hovedtrekkene i emnet. Printer dem gjerne ut med 3 eller 4 slides på hver side. Da blir det plass til å ha noen viktige notater rundt. 

2. Sorterer pensum etter hvilke deler av pensum som er relevante for hvilken forelesning. 

3. Sorterer egne forelesningsnotater etter foilene.

4. Skriver inn kryssreferanser i forelesningsfoilene: hvor jeg finner hva i pensum. Gjør gjerne det samme i pensumlitteraturen (hvis du har den på papir).

5. Skriver inn viktige stikkord fra forelesningsnotatene på foilene. 

6. Jeg forutsetter at du faktisk har lest pensum: prøv å finne variasjoner innenfor samme tema. F.eks at artikkel A, med forfatter nn og mm mener noe, mens artikkel B, med forfatter pp og rr sier ting litt annerledes om samme tema. Reflekter over hvorfor det er forskjeller. Jeg har ofte gjort dette direkte inn i artiklene som jeg har printet ut (f.eks notert i margen på artikkel B at det står noe annet i artikkel A osv). 

Anonymkode: 46714...fd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...