AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg har alltid hatt et ønske om å gifte meg. Jeg er 45 år nå. Men fortsatt ikke gift. Trodde min nye mann ville gifte seg. Han har pratet mye om det tidligere, men i senere tid så bare spøker han med det men sier nei jeg vil ikke gifte meg. Det betyr jo ikke så mye å være gift eller ikke. Men jeg synes det er litt trist. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 9fffc...0e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg tenker det er ufattelig at så mange kvinner, som ønsker ekteskap, (for)blir sammen med menn som ikke vil det. Og det gjelder især når de har fått lovning/indikasjon på det tidlig i forholdet, og mannen så "plutselig" har endret mening etter noen år. Altså det er omkring en million tråder på KG akkurat om dette, fra kvinner som har satt seg selv i tåpelige situasjoner mens de ventet, og ventet, og ventet på at "mannen i deres liv" endelig skulle ville gifte seg med dem. (Spoiler alert: han hadde "ombestemt" seg). Stå opp for deg selv, si 'ha det!', og finn en ny. Anonymkode: 13831...b3b 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Del Skrevet 27. desember 2021 Ekteskap er en økonomisk union, hvor man deler likt på inntekter og utgifter. Det er ikke en romantisk institusjon sånn sett. Dette hører egentlig en svunnen tid til, hvor menn måtte forsørge kona. I dag er ikke dette en rettferdig ordning, med unntak av om man skal ha barn sammen (kanskje). I din alder skal du vel ikke ha barn da Anonymkode: e700c...1e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ekteskap er en økonomisk union, hvor man deler likt på inntekter og utgifter. Det er ikke en romantisk institusjon sånn sett. Dette hører egentlig en svunnen tid til, hvor menn måtte forsørge kona. I dag er ikke dette en rettferdig ordning, med unntak av om man skal ha barn sammen (kanskje). I din alder skal du vel ikke ha barn da Anonymkode: e700c...1e4 Desto mer romantisk er det vel i dag? Man gifter seg ikke fordi man må, men da man vil? TS skjønner deg godt! Anonymkode: 015c8...cee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. desember 2021 #5 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker det er ufattelig at så mange kvinner, som ønsker ekteskap, (for)blir sammen med menn som ikke vil det. Og det gjelder især når de har fått lovning/indikasjon på det tidlig i forholdet, og mannen så "plutselig" har endret mening etter noen år. Altså det er omkring en million tråder på KG akkurat om dette, fra kvinner som har satt seg selv i tåpelige situasjoner mens de ventet, og ventet, og ventet på at "mannen i deres liv" endelig skulle ville gifte seg med dem. (Spoiler alert: han hadde "ombestemt" seg). Stå opp for deg selv, si 'ha det!', og finn en ny. Anonymkode: 13831...b3b Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Del Skrevet 28. desember 2021 Bare vær glad for at du slipper! Anonymkode: b98d5...163 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. desember 2021 #7 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare vær glad for at du slipper! Anonymkode: b98d5...163 Hjelpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Del Skrevet 28. desember 2021 O.G. skrev (5 minutter siden): Hjelpes. Ja. Anonymkode: b98d5...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker det er ufattelig at så mange kvinner, som ønsker ekteskap, (for)blir sammen med menn som ikke vil det. Og det gjelder især når de har fått lovning/indikasjon på det tidlig i forholdet, og mannen så "plutselig" har endret mening etter noen år. Altså det er omkring en million tråder på KG akkurat om dette, fra kvinner som har satt seg selv i tåpelige situasjoner mens de ventet, og ventet, og ventet på at "mannen i deres liv" endelig skulle ville gifte seg med dem. (Spoiler alert: han hadde "ombestemt" seg). Stå opp for deg selv, si 'ha det!', og finn en ny. Anonymkode: 13831...b3b Finn en ny? Wow. 😮 Har lett hele livet etter en å elske som kan elske meg, er nå snart seksti og har vel gitt opp. (Men dukker han opp, så…) Å gifte seg eller ikke er irrelevant, men det å ha kjærlighet til hverandre er den store skatten. De som finner kjærligheten er heldige, det skjer ikke alle her i livet. Ta vare på kjærligheten! Drit i bryllup og fjas, koselig om det skjer, men helt uviktig. Anonymkode: 2fbe2...7f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. desember 2021 #10 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg tror jeg hadde vært mest skuffet over at han tok så lett på å gå tilbake på noe han hadde sagt og som han visste var viktig for meg. Akkurat det hadde det vært vanskelig å akseptere samme hva. Jeg hadde ikke tenkt at han var en pålitelig person og jeg hadde ikke følt meg så veldig viktig for han. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 28. desember 2021 #11 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg tenker at det er kjipt for deg. Alt man ønsker og har som mål, og som ikke går i oppfyllelse er jo en skuffelse, eller en sorg. Alt etter hvor viktig det er for en selv, og ikke ut fra hva andre mener er det og ikke. DET er helt uvesentlig. Dine drømmer er ikke det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 28. desember 2021 #12 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har alltid hatt et ønske om å gifte meg. Jeg er 45 år nå. Men fortsatt ikke gift. Trodde min nye mann ville gifte seg. Han har pratet mye om det tidligere, men i senere tid så bare spøker han med det men sier nei jeg vil ikke gifte meg. Det betyr jo ikke så mye å være gift eller ikke. Men jeg synes det er litt trist. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 9fffc...0e4 Hvorfor en utdatert instutisjon som giftemål? Eneste en oppnår i kirken er å forlenge klovneriet der masse mennesker lever av å fortelle eventyr om religion.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har alltid hatt et ønske om å gifte meg. Jeg er 45 år nå. Men fortsatt ikke gift. Trodde min nye mann ville gifte seg. Han har pratet mye om det tidligere, men i senere tid så bare spøker han med det men sier nei jeg vil ikke gifte meg. Det betyr jo ikke så mye å være gift eller ikke. Men jeg synes det er litt trist. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 9fffc...0e4 Det betyr tydeligvis noe for deg. Har du satt deg ned med samboeren din og virkelig snakket sammen, uten fjas og at han får sjansen til å spøke bort ting? Forstår han hvor mye dette betyr for deg? For meg er det helt uaktuelt å være sammen med noen som ikke ønsker å gifte seg. Jeg respekterer selvfølgelig at noen ikke ønsker å gifte seg, men da er de ikke den rette for meg. (Er gift på 11. året.) Anonymkode: 60e50...f4e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Del Skrevet 28. desember 2021 Det er lov å være skuffet, samtidig som det er forståelig at en mann ikke ønsker å gi deg halve inntekten sin. Stiller dere nogenlunde likt med tanke på økonomi? Anonymkode: e700c...1e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Del Skrevet 28. desember 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Finn en ny? Wow. 😮 Har lett hele livet etter en å elske som kan elske meg, er nå snart seksti og har vel gitt opp. (Men dukker han opp, så…) Å gifte seg eller ikke er irrelevant, men det å ha kjærlighet til hverandre er den store skatten. De som finner kjærligheten er heldige, det skjer ikke alle her i livet. Ta vare på kjærligheten! Drit i bryllup og fjas, koselig om det skjer, men helt uviktig. Anonymkode: 2fbe2...7f7 Det er ikke så lett å gjøre det slutt fordi han vingler i spørsmålet om å ville gifte seg. Han vingler veldig. Sier plutselig at han ikke vil det, og plutselig har humor om det osv. Men for meg betyr et giftemål at man virkelig ønsker et liv sammen. At man virkelig ønsker å dele resten av livet sammen. Et giftemål betyr for meg en seriøs satsing. Jeg har barn som er voksen fra tidligere forhold. Ønske om et barn med mannen min har vært stor, men vi har ikke lykkes med det. Jeg er 45 år og vi har gitt det opp. Men synes at å gifte seg vil føles godt med tanke på situasjonen. Men jeg vil bli hos han uansett hva han velger. Men det er bare dette med mine holdninger til det som gjør meg litt trist innimellom. Vet at folk har nok ulike tanker om giftemål. Folk sier at de elsker partneren sin selv om de ikke blir gifte. Men jeg føler at å gifte seg er en ekstra erklæring. Anonymkode: 9fffc...0e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare vær glad for at du slipper! Anonymkode: b98d5...163 Ja, jeg har nå vært gift og skilt to ganger før 40 år. Det er ikke noe å trakte etter 😄 Anonymkode: 29a74...431 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 28. desember 2021 #17 Del Skrevet 28. desember 2021 ABM skrev (48 minutter siden): Hvorfor en utdatert instutisjon som giftemål? Eneste en oppnår i kirken er å forlenge klovneriet der masse mennesker lever av å fortelle eventyr om religion.. Man trenger da ikke å gifte seg i kirken. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Del Skrevet 28. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er lov å være skuffet, samtidig som det er forståelig at en mann ikke ønsker å gi deg halve inntekten sin. Stiller dere nogenlunde likt med tanke på økonomi? Anonymkode: e700c...1e4 Vi stiller ikke likt med tanke på økonomi. Jeg tjener mindre enn han. Men jeg er ikke ute etter å gifte meg for å ha felles økonomi som grunnlag da. Anonymkode: 9fffc...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. desember 2021 #19 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Jeg tenker at det er like greit å droppe hele giftermålet dersom det bare handler om å "bli gift bare for å kunne si man er gift". Jeg har vært gift, og det var ikke så mye å trakte etter. Skulle jeg mot formodning møte en ny mann i godt voksen alder (som jeg er), så vil det ikke bli noe giftemål. Alt jeg eier vil da arves av min sønn, som jeg vil. Endret 28. desember 2021 av Million stavefeil rettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 28. desember 2021 #20 Del Skrevet 28. desember 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Man trenger da ikke å gifte seg i kirken. Alternativet er å formalisere felles økonomi...vis meg 1 kvinne som drømmer om å gifte seg borgerlig du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå