Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det bare er unnskyldninger for litt ekstra fri?

Anonymkode: 820c3...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi trenger ekstra fri, tradisjoner, kultur og sosiale/familiære sammenkomster som binder sammen. Om du ikke ser at det er en viktig del av livet ikke bare for enkeltpersoner men for samfunnet som helhet, er det mest trist for deg. 

Anonymkode: aef1c...2da

• Liker 7
Skrevet

Uten helligdagene til å hente seg inn  og få nye input blir det kroken på døra for noen tenker jeg. Disse avbrekkene og mulighetene for å samle familiene er utrolig verdifulle for energi og motivasjon ellers i året 

Anonymkode: c2bc6...ecb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi trenger ekstra fri, tradisjoner, kultur og sosiale/familiære sammenkomster som binder sammen. Om du ikke ser at det er en viktig del av livet ikke bare for enkeltpersoner men for samfunnet som helhet, er det mest trist for deg. 

Anonymkode: aef1c...2da

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uten helligdagene til å hente seg inn  og få nye input blir det kroken på døra for noen tenker jeg. Disse avbrekkene og mulighetene for å samle familiene er utrolig verdifulle for energi og motivasjon ellers i året 

Har jo søndager og sommerferie

Skrevet

Ja. Og så burde det heller vært sånn at alle har fem ekstra dager fri som de kan ta ut. Da velger man om det er jul eller 17 mai eller eid eller hva som helst. 

Anonymkode: de956...dec

• Liker 1
Skrevet

Helligdager er et idiotisk konsept, la oss heller få en uke lenger ferie

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og for mange er det akkurat motsatt. Det er mange som ikke liker jula. Personlig liker jeg jula godt, men hadde klart meg bra uten alle fridagene. Paradokset er at de som kanskje trenger  fridagene mest ikke har fri. Mange jobber i jula.

Skrevet

Hvorfor vil du jobbe mer gratis? :klo: 

Nei, jeg syntes ikke vi skal avvikle helligdagene. Behøver den lille fritiden vi har. 

Anonymkode: 407a0...a2a

Skrevet

Helligdagene som vi har i Norge følger den kristne religionen - så de bør være for de som tilhører den norske kirka. De som tilhører andre religioner kan jobbe som vanlig på desse dagene, de tror ikke på kristendommen likevel.

Anonymkode: 81edb...ae3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg syntes ikke vi skal avvikle helligdagene. Behøver den lille fritiden vi har. 

Ingen jobber gratis 

Skrevet

Nei, la oss beholde helligdagene.  Joda det er fint å få noen avbrekk i jobben men de har også en stor betydning for svært mange både i inn og utland.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ingen jobber gratis 

Du får jo dobbelt betalt på helligdager konta vanlig dager. Alle taper på dette med andre ord, både de som ønsker eller må jobbe (de får mindre betalt) og de som er priviligerte nok til at de står fritt til å kunne velge og de som føler seg presset av jobben til å jobbe eller ikke har råd/mulighet til å ha fri.

Og nei jeg ønsker ikke å avvikle høytidsdager. Dummeste forslaget på en lang stund her inne.

Anonymkode: 41b08...313

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan vi, det er jo bare tull å kalle de for hellige uansett. La oss bare kalle de fridager :) 

Anonymkode: 19ada...f80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. 

Men hvis du kjeder deg på alle helligdager, kan du jo bare skaffe deg en ekstrajobb. Da slipper du å ha fri. Selv elsker jeg helligdager, og nyter hver eneste en. En kjærkommen pustepause i et ellers krevende arbeidsliv.

Anonymkode: b8e8f...9bd

• Liker 3
Skrevet

Vi kunne godt hatt litt færre helligdager, synes jeg. F.eks i påsken, og det kunne godt bare vært én helligdag i jula. Det hadde holdt lenge. Det blir for mange dager etter hverandre der alt i samfunnet er låst og stengt. 

Anonymkode: 533c7...fa5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det kan vi, det er jo bare tull å kalle de for hellige uansett. La oss bare kalle de fridager :) 

Hva med det andre forslaget?

Skrevet

Fridagene er jo opparbeidet i din arbeidstid, og ikke noe du får "gratis", dette er kommet til etter et århundre med forhandlinger og utvikling mellom Arbeidstager organisasjoner og arbeidsgiverorganisasjoner. 

Jeg arbeider for å leve, jeg lever ikke for å jobbe. Altså være din "slave" som du kan dra mest mulig profitt ut av , så dumpe ansatte på NAV kontoret når de er utslitt.

Nei helligdagene skal bestå alle som en. Det er familietid, fritid, avslapping ,rekreasjon, trening og lade batteriene. Selv arbeidsgiver oppfordret alle til  å ta ut fridager mellom jul og nyttår, slik at vi kunne lade batteriene etter et veldig hektisk år.

Helligdagene er jo bare det for de som har dette som tradisjon, familietid, religiøs høytid og ferie. Om du vil jobbe disse dagene så er det bare å finne en jobb der dette er mulig, det er flust av de innen offentlig sektor. Politi, sykehus, brannvesen og transport. Så kan du jobbe til krampen tar deg! Legg merke til hvor mye av dette du får med deg i graven den dagen det skjer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

krenke krenke krenke krenke generasjonen :)  "jeg føler meg krenket for alt" også ordet "helligdag". Det må gjøre vondt å ha så svak psyke? 

• Liker 1
Skrevet

Dette er sosialister og ateister som hater kristendommen og den norske kulturarven så intenst at de legg gir fra seg fridagene for å drepe disse assosiasjonene også. Dette  er meget onde mennesker egentlig. Det er derfor det er en fortapelse for slikt, slippe slikt inn i himmelriket ville forsøple det :) Men de vinner aldri frem, i verste fall for det norske folk kan alle helligdagene "forsvinne" i kristen forstand, også overtar Islam med sine. Ateisten går fra asken til ilden, og vil bli hengt eller steinet om han fremstår med sin "tro".  Dette skjer neppe i vår generasjon, og fridagene vil bestå. Et sunt oppegående menneske bruker disse dagene til rekreasjon og hvile, om de ikke brukes sammen med familie. 

Skrevet
Antiviruset skrev (53 minutter siden):

Dette er sosialister og ateister som hater kristendommen og den norske kulturarven så intenst at de legg gir fra seg fridagene for å drepe disse assosiasjonene også. Dette  er meget onde mennesker egentlig. Det er derfor det er en fortapelse for slikt, slippe slikt inn i himmelriket ville forsøple det :) Men de vinner aldri frem, i verste fall for det norske folk kan alle helligdagene "forsvinne" i kristen forstand, også overtar Islam med sine. Ateisten går fra asken til ilden, og vil bli hengt eller steinet om han fremstår med sin "tro".  Dette skjer neppe i vår generasjon, og fridagene vil bestå. Et sunt oppegående menneske bruker disse dagene til rekreasjon og hvile, om de ikke brukes sammen med familie. 

Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...