AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Har noen tips til hvor det er bra å bo i Trondheim som student? Skal studere på Gløshaugen. Tenker å bo via. Sit siden jeg ikke kjenner noen derfra og det er stress å dra på visning privat. Er det lurt å ha eget bad og kjøkken eller dele? Er det verdt de ekstra pengene det koster? Er det lurt å bo i store studentbyer eller i de små? Anonymkode: bd27a...72d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Moholt er bra. Stor og bra miljø. Du blir lett kjent med dem du deler kjøkken med Anonymkode: 18dec...712 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har ikke bodd igjennom Sit, så kan ikke si noe om hvordan det er å leie av dem. Men da jeg studerte i Trondheim bodde jeg på Voll Studentby (Moholt) og Campus Life (Nardo). Da jeg bodde på Voll delte jeg kjøkken, men hadde eget bad. Da jeg bodde på Nardo, hadde jeg eget kjøkken og bad. Anonymkode: fcffd...bcc
KapteinJ Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er veldig uenig med de over som anbefaler å bo på moholt eller voll, det er kjempeusentralt. Jeg ville definitivt prøvd å komme meg til Lerkendal, Singsaker eller Teknobyen om du vil bo gjennom SiT, av de er nok teknobyen og lerkendal de mest moderne. Ellers finnes det veldig gode muligheter til å bo sentralt i områdene høyskoleparken/elgeseter/singsaker/møllenberg privat, de er langt nærere sentrum og studiestedene. Det skader jo selvsagt ikke at de er nærere samfundet også når du skal hjem om kvelden etter siste bussen har gått Har aldri hørt positive opplevelser med moholt og voll, alle jeg kjenner som startet der (som er ganske mange av de som kommer utenbys fra), de flytter asap mer sentralt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 KapteinJ skrev (19 timer siden): Jeg er veldig uenig med de over som anbefaler å bo på moholt eller voll, det er kjempeusentralt. Jeg ville definitivt prøvd å komme meg til Lerkendal, Singsaker eller Teknobyen om du vil bo gjennom SiT, av de er nok teknobyen og lerkendal de mest moderne. Ellers finnes det veldig gode muligheter til å bo sentralt i områdene høyskoleparken/elgeseter/singsaker/møllenberg privat, de er langt nærere sentrum og studiestedene. Det skader jo selvsagt ikke at de er nærere samfundet også når du skal hjem om kvelden etter siste bussen har gått Har aldri hørt positive opplevelser med moholt og voll, alle jeg kjenner som startet der (som er ganske mange av de som kommer utenbys fra), de flytter asap mer sentralt. Har sett en del på teknobyen. Men det ser grusomt lite og dårlig utnyttelse av areal med skrå vegg. Vet du om alle rommene er slik? I tillegg er det 5555 kr i leie uten strøm, synes det er litt stiv pris i forhold til f.eks. Bloksberg har også eget bad, men der koster det bare 5050 kr i leie uten strøm. Teknobyen har uslåelig beliggenhet, da, det skal det ha for. Men er det andre fordeler med teknobyen som er verdt å merke seg? Anonymkode: bd27a...72d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Moholt er topp. Jeg bodde der i 6 år. Et lite stykke fra sentrum, men likevel null problem å gå hjem om man mister nattbussen. En fin gåtur til gløshaugen (10-15 min). Evt en kort busstur. Relativt billig og bra. Og veldig sosialt. Alle jeg ble kjent med ble boende på Moholt hele studieløpet. Anonymkode: 9afe5...e68 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Det fine med Moholt, den gamle delen, er muligheten til å få bo med tre stk du kjenner. Hadde mange fine år der. Anonymkode: ba9a3...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå