Gå til innhold

Noen som har fått besøksforbud for den andre forelderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikk dere det og hvorfor? Hvordan fungerer det med felles barn? 

Ønsker besøksforbud fordi jeg blir trakkaserert og plaget av eksen. Det går hardt utover psyken og jeg sliter med selvmordstanker. Er dette nok til å få besøksforbud? 

Anonymkode: 20497...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det fikk eksen min. Vi overleverte barn via barnehagen. Om det noen ganger måtte gjøres når barnehage var stengt, gjorde vi det på offentlig sted. F.eks utenfor bensinstasjon. Syns ikke det hjalp så mye med besøksforbud. Han parkerte fortsatt slik at han kunne følge med på huset mitt, bare langt nok unna til å ikke bryte forbudet. Fulgte fortsatt etter meg på bilvei. 

Anonymkode: 63286...60e

Skrevet

Overlevering i skole/barnehage, kommunikasjon gjennom tredjeperson.

Anonymkode: a071d...5c9

• Liker 2
Skrevet

Men er det nok grunnlag til å få besøksforbud? 

Skrevet

Det kommer an på hvordan han kontakter deg. Hvis det faktisk er trakassering, som går den ene veien, fra ham, er det nok til å få besøksforbud. Du bør gjøre det veldig klart, skriftlig, at du ikke ønsker at han tar kontakt. Så bør du dokumentere at han ikke respekterer det, og at han opptrer plagsomt. Deretter begjære besøksforbud.

Anonymkode: 533b5...63c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer an på hvordan han kontakter deg. Hvis det faktisk er trakassering, som går den ene veien, fra ham, er det nok til å få besøksforbud. Du bør gjøre det veldig klart, skriftlig, at du ikke ønsker at han tar kontakt. Så bør du dokumentere at han ikke respekterer det, og at han opptrer plagsomt. Deretter begjære besøksforbud.

Anonymkode: 533b5...63c

Hun kontakter meg via meldinger og tlf og under overlevering av unger. Prøver også å ødelegge livet mitt ved å ta fra meg barna og ødelegge meg økonomisk og psykisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun kontakter meg via meldinger og tlf og under overlevering av unger. Prøver også å ødelegge livet mitt ved å ta fra meg barna og ødelegge meg økonomisk og psykisk. 

Hva med å fjerne  samværsrett i tillegg til besøksforbud da?  Du blir trakassert og dette vil jo ungene fange opp.  Det er ikke sunt for deres psykiske helse heller.

https://advokatoslo.no/advokattjenester/advokattjenesterbarnefordeling/samvaersrett/nar-samvaer-ikke-er-til-barnets-beste/nar-samvaer-ikke-er-til-barnets-beste/

Skrevet

Pappaen her bedriver psykisk vold mot meg, jeg selvskader og har selvmordstanker på grunn av det. Jeg slipper aldri unna. Det hadde vært enormt befriende å aldri se ham igjen, men ser for meg at det er en voldsom prosess?

Anonymkode: 6afe5...a6e

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (3 minutter siden):

Hva med å fjerne  samværsrett i tillegg til besøksforbud da?  Du blir trakassert og dette vil jo ungene fange opp.  Det er ikke sunt for deres psykiske helse heller.

https://advokatoslo.no/advokattjenester/advokattjenesterbarnefordeling/samvaersrett/nar-samvaer-ikke-er-til-barnets-beste/nar-samvaer-ikke-er-til-barnets-beste/

Jeg ler så jeg griner. Tror du det er mulig?

• Liker 3
Skrevet

Jepp. Måtte hente og levere ungene på offentlig sted, fikk ikke kontakte meg eller prøve å komme seg inn i huset mitt. 

Anonymkode: aa409...209

• Liker 1
Skrevet

Dere som har ekser med besøksforbud, bør kanskje si hva grunnen er til at de fikk?

Drittslenging og konflikter er ikke nok. 

Får du trusler TS, om at han vil skade deg og verre ting? Har han vært voldelig? 

Skrevet
Adobyen skrev (10 minutter siden):

Det skal ekstremt mye til for å nekte en forelder samvær. Dette kan hun bare glemme hvis han ikke er til fare for ungene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan fikk dere det og hvorfor? Hvordan fungerer det med felles barn? 

Ønsker besøksforbud fordi jeg blir trakkaserert og plaget av eksen. Det går hardt utover psyken og jeg sliter med selvmordstanker. Er dette nok til å få besøksforbud? 

han har besøkforbud mot meg,men har samvær med barna, da han aldri gjorde de noen, han bare slo meg,men det mente de ikke var sant,enda jeg hadde tatt bilder og slik, så han har barna 50/50 og anhver jul og nyttår og 3 uker på sommer, han levere de til min mor og far og og henter de i bhg og skole

Anonymkode: a5e6e...779

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 12.32):

Overlevering i skole/barnehage, kommunikasjon gjennom tredjeperson.

Hvem 3.person var det? En kan jo ikke bruke advokater for evig tid for å overføre beskjeder osv....?

Anonymkode: e6ebb...55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...