Gå til innhold

Hvor vanlig er det med hjemmekjær student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 22 år som kommer hjem så ofte hun har mulighet. Ungen har jobb både her og på studiestedet, og jobber mye i periodene hun er innom, og trives ellers med studiene og venner. Jeg har ingen problem med det og synes det bare er hyggelig. 

Er det vanlig å være så glad i hjemmet?

Anonymkode: 02dd1...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19 og student på første året i år, men dette første semesteret har jeg iallefall reist hjem så ofte jeg kunne, og vil nok gjøre det til våren også. Har det helt greit på studiestedet, men hjemme er stedet jeg har bodd hele livet mitt, med alle folkene jeg har kjent lenge, familien min er her, kjæresten min er her. På studiestedet har jeg jo venner, men der går det mest i lesing og lesing, også misliker jeg sterkt å bo i kollektiv. Jeg er ikke særlig ekstrovert, så jeg føler det er bedre hjemme med rolig familie og noenlunde kjente rutiner. Hver gang jeg har vært hjemme føles nesten som ferie og terapi for hele meg. Det eneste som gjør at man holder ut på studiestedet, er jo at det er der utdanningen er... 

Men jeg merker at ikke alle er som meg da. Kanskje det har noe med avstanden å gjøre. Togreise for meg vil til sammen ta nærmere 11 timer mellom stedene. Noen jeg kjenner har bil og kan kjøre de 2 timene hjem når enn de måtte ønske. Disse virker til å ha hatt mindre behov for å være hjemme... 

Men min konklusjon til nå er at alt ved hjemstedet er bedre enn studiestedet. Selv om man er på jobb når man er hjemme, føles det som ferie. Syns det er bra med litt forandringer så man ikke drukner i pensum også

Anonymkode: 12d1c...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...