AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Jeg jobber i helsevesenet og var på jobb i jula. På en av vaktene mine jobbet jeg sammen med en kollega som er 25 år. Jeg er selv 40. Hun fikk vite hvor gammel jeg var og spurte om jeg var gift og hadde barn, og jeg sa at jeg bodde alene og hadde ingen barn. Da satte hun i og sa at hun syns ikke noe om kvinner som fikk barn etter 35, og at hun hadde blitt adoptert av foreldrene sine da de var i 40-45 år, og syns det hadde vært så fælt med så gamle foreldre. Husker jeg ble så lei meg etterpå... Å være kvinne på 40 som ikke har barn kan provosere mange. Skal på vakt ikveld og gruer meg til å se henne på jobb... Anonymkode: ab05c...fc9 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. desember 2021 Men det må hun jo få lov til å mene? Hun har selv en dårlig opplevelse med gamle foreldre. Det må du tåle at hun forteller om. Her synes jeg du er veldig nærtagende. Anonymkode: bd5ef...8c1 54
Tumelodijo Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Hei! Jeg tror livet kan bli veldig vanskelig hvis man skal ta inn over seg alle andres diffuse misnøyer med ting og gjøre det til et personlig nederlag. Jeg liker for eksempel ikke folk som sier at 35 / 40 er for sent å få barn, men er taktfull nok til å ikke slenge det rundt meg. Det er ikke din kollega, men hun er ganske ung og har nok ikke tenkt seg om. Børst det av deg, la tvilen komme henne tilgode og tenk på noe hyggelig! 26
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Hun må få lov å ha sine meninger, uten at du skal bli fornærmet.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber i helsevesenet og var på jobb i jula. På en av vaktene mine jobbet jeg sammen med en kollega som er 25 år. Jeg er selv 40. Hun fikk vite hvor gammel jeg var og spurte om jeg var gift og hadde barn, og jeg sa at jeg bodde alene og hadde ingen barn. Da satte hun i og sa at hun syns ikke noe om kvinner som fikk barn etter 35, og at hun hadde blitt adoptert av foreldrene sine da de var i 40-45 år, og syns det hadde vært så fælt med så gamle foreldre. Husker jeg ble så lei meg etterpå... Å være kvinne på 40 som ikke har barn kan provosere mange. Skal på vakt ikveld og gruer meg til å se henne på jobb... Anonymkode: ab05c...fc9 At du gidder å bry deg. Anonymkode: 36ff7...f0e 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er helt enig med henne. Det er ikke noe særlig å ha gamle foreldre. Anonymkode: 28b6a...ec5 21
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Hun har lov til å ha meninger Jeg er ikke enig med henne, da. Anonymkode: 19d19...4bd 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Ja, det er antageligvis et sårt punkt kollegaen din traff på. Men akkurat det der var en mening som er helt innafor, spesielt med den begrunnelsen. Jeg har også eldre foreldre nå (var 40 og 42 ved fødsel) og synes det er trist at barna mine har eldre besteforeldre, så hadde ikke valgt selv å få barn selv nå (er 35). Uansett har jeg vett nok til å ikke si det foran min 40årige barnløse venninne. Synd at kollegaen din ikke har det, men ikke la noe sånt ødelegge relasjonen. Anonymkode: 2210b...72e 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Hun er ung og umoden, jeg tenkte nok også at det er litt i seneste laget å få første barn så sent, men så skjer livet og nå er jeg selv 35+ og førstegangsgravid. Anonymkode: 63a41...2fd 18
Mwanafunzi Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Hun mangler jo noen antenner, åpenbart. Det er ikke helt normalt å si sånn til folk man ikke kjenner. Ikke helt sikker på at hun egner seg til å jobbe innen helse. Er du sikker på at du skal gidde å bry deg om hva hun sier? 13
Brunello Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig med henne. Det er ikke noe særlig å ha gamle foreldre. Anonymkode: 28b6a...ec5 Jeg tror det er mye mer relevant hvordan foreldrene dine er enn hvor gamle de er. I alle fall om de ikke er helt unormalt gamle. 6
Meadow Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Det er hennes mening, det er jo noe hun forteller deg som hun har erfaring med, ikke noe personlig mot deg. 3
Anonymburker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Menn får jo høre det samme her på kg da.. at man er for gammel når man er 35.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Hun tenkte vel at du har valgt et liv uten barn, og at du derfor ikke tar det personlig fordi det ikke angår deg. Sånn sett var det vel en misforståelse. Det er ingen som synes det er kult å ha gamle foreldre, og det er vel noe man henger seg opp i mer som ung. Jeg har en gammel far og jeg husker det plaget meg at han var eldre enn alle andre da jeg var tenåring. Nå tenker jeg ikke mye på dette - annet enn at det er trist å ikke ha ham så lenge. Hun er nok litt umoden som ikke har forsonet seg helt med dette. Anonymkode: e31fe...361 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Er kjipt å høre sikkert men hvorfor bry seg om hva andre mener hele tiden? Hvis hun ikke synes noe om det så får det egentlig være hennes problem for kvinner over 35 kommer til å fortsette å få barn enten hu liker det eller ei. Anonymkode: 8800c...090 5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Hun er vel umoden og mangler litt sosiale antenner. Tror ikke du bør ta det personlig. Jeg syntes forresten mine foreldre - som var 25 da de fikk meg - var eldgamle da jeg var barn/ungdom.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 Jeg er helt enig med kollegaen din. Det ER vanskelig med gamle foreldre som alle rundt en tror er dine besteforeldre, som har mindre energi en jevngamle foreldre . Min far var 45 og 48 da han fikk meg og søsteren min, og døde da vi var i midten av tyveårene. Alle vi møtte på av foreldre, frisører, butikkansatte kalte han for "bestefaren din". Siden pappa var så gammel var det heller ikke farmor og farfar i live så vi sitter igjen med omtrent null familie. Jada jeg VET at selv unge foreldre kan bli syke å dø, men når man får barn når man er 40- 50 så vil det være en forskjell fra foreldrene som fikk barn i tyveårene. Anonymkode: 04cd1...358 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 TS her. Hun virket sint og satte øynene sine i meg. Akkurat som hun var redd for at jeg skulle få barn i 40-årene. Det er en veldig stor sorg for meg at jeg er singel og ikke har barn, og jeg ble 40 iår, så det var et stort vendepunkt i livet mitt. Jeg håper fortsatt at jeg skal møte noen da jeg har vært singel hele livet, og om jeg hadde blitt gravid ville jeg beholdt det. Jeg følte hun tråkket på meg hardt og brutalt. Anonymkode: ab05c...fc9 7
Entern Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Medarbeideren høres ut som en totalt korka idiot. 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Problemet her er ikke at hun mener det. Problemet er at du bryr deg om hva hun mener. Anonymkode: 06b72...a28 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå