AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Hei! Har for første gang etter flere runder med ivf fått to strek på testen. Dette skjedde 10dpo, svak, men tydelig test. 11 DPO var den fremdeles svak, men bittelitt sterkere. Idag 12 DPO har jeg tatt to tester som er mye svakere. Så svake at jeg ser streken, men mannen kan ikke lenger se den…. Mange kloke hoder her inne med mye erfaring, så hva tror dere? Må jeg forberede meg på kjemisk graviditet og en ny runde ivf neste år? Anonymkode: ce36c...68e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Høres dessverre sånn ut. Jeg har hatt det samme to ganger, også med ivf. Sø Anonymkode: ec61d...0ad
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Hvis streken var mye svakere, er det nok lurt å forberede seg på at det ikke går. Når det er sagt, erfarte jeg at det ikke var lurt å sammenligne tester fra dag til dag selv. Jeg ble også gravid vha. IVF, og drev og tok en strimmeltest hver dag fra innsett for å se at streken som kom av hcg i eggløningssprøyten ble borte. Og så fortsatte jeg med det etter at jeg var blitt gravid. Og jeg opplevde at streken ble klart svakere fra en dag til neste to ganger, husker jeg. Og var fryktelig stresset. Det gikk bra, og jeg lærte at en ikke kan måle økning i hcg med å ta tester på den måten. Men jeg skjønner jo veldig godt hvordan man ender med å gjøre det, jeg har altså vært der selv. Lykke til ❤️ Anonymkode: 42a39...7fc 1
Lilletrille79 Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Har du tatt alle testene med morgenurin? Kan jo være at du har drukket mer og fått utvannet test. Lykke til uansett❤️Håper den sitter.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvis streken var mye svakere, er det nok lurt å forberede seg på at det ikke går. Når det er sagt, erfarte jeg at det ikke var lurt å sammenligne tester fra dag til dag selv. Jeg ble også gravid vha. IVF, og drev og tok en strimmeltest hver dag fra innsett for å se at streken som kom av hcg i eggløningssprøyten ble borte. Og så fortsatte jeg med det etter at jeg var blitt gravid. Og jeg opplevde at streken ble klart svakere fra en dag til neste to ganger, husker jeg. Og var fryktelig stresset. Det gikk bra, og jeg lærte at en ikke kan måle økning i hcg med å ta tester på den måten. Men jeg skjønner jo veldig godt hvordan man ender med å gjøre det, jeg har altså vært der selv. Lykke til ❤️ Anonymkode: 42a39...7fc Tusen takk for svar!❤️ Jeg tok en test til rett etter og nå nylig som viste strek, helt lik strek som i går (11dpo). Så jeg er litt mindre stresset, men langt i fra betrygget på at dette går veien. Jeg får vel bare vente noen dager og håpe på det beste 😓 Takk igjen for svar! Man blir jo helt skrullete av dette opplegget 😌 Anonymkode: ce36c...68e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 6 hours ago, Lilletrille79 said: Har du tatt alle testene med morgenurin? Kan jo være at du har drukket mer og fått utvannet test. Lykke til uansett❤️Håper den sitter. Alle er tatt med morgenurin, men det er nesten så jeg tror det var noe galt med testen. Tok en like etter som viste lik strek som i går (11 DPO), og en nå i ettermiddag som viste det samme. Men jeg er syns strekene er langt fra sterke nok til å bære 12dpo, så jeg forbereder meg på det verste 😕 Tusen takk for svar og lykkeønskninger ❤️ krysser alt jeg har ❤️ Anonymkode: ce36c...68e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle er tatt med morgenurin, men det er nesten så jeg tror det var noe galt med testen. Tok en like etter som viste lik strek som i går (11 DPO), og en nå i ettermiddag som viste det samme. Men jeg er syns strekene er langt fra sterke nok til å bære 12dpo, så jeg forbereder meg på det verste 😕 Tusen takk for svar og lykkeønskninger ❤️ krysser alt jeg har ❤️ Anonymkode: ce36c...68e Ta gjerne et bilde og legg ut her! Lettere å mene noe og hjelpe deg å enten holde håpet oppe eller støtte deg i skuffelsen om det er en kjemisk ❤️ Anonymkode: 9d3bf...d65
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar!❤️ Jeg tok en test til rett etter og nå nylig som viste strek, helt lik strek som i går (11dpo). Så jeg er litt mindre stresset, men langt i fra betrygget på at dette går veien. Jeg får vel bare vente noen dager og håpe på det beste 😓 Takk igjen for svar! Man blir jo helt skrullete av dette opplegget 😌 Anonymkode: ce36c...68e Uff, jeg husker litt følelsen når jeg leser det du skriver. Jeg vekslet mellom håp og å være helt sikker på at det ikke gikk bra. Og nistirret på teststreker, selv om det selvsagt ikke hjalp noe som helst. Du er gravid akkurat nå, det er større sannsynlighet for at det går bra enn dårlig, og for hver dag øker sjansene ❤️ Anonymkode: 42a39...7fc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Ta gjerne et bilde og legg ut her! Lettere å mene noe og hjelpe deg å enten holde håpet oppe eller støtte deg i skuffelsen om det er en kjemisk ❤️ Anonymkode: 9d3bf...d65 Strekene er så svake de knapt vises på bilde… øverste på bilde er 10dpo og nederste er idag 13dpo. De we nøyaktig like sterke/svake, så er nå 100% innstilt på at det ikke gikk veien og grått hele morgenen. 11 dpo var litt sterkere, men den har jeg ikke bilde av. 12 dpo var helt lik disse to. Anonymkode: ce36c...68e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Uff, jeg husker litt følelsen når jeg leser det du skriver. Jeg vekslet mellom håp og å være helt sikker på at det ikke gikk bra. Og nistirret på teststreker, selv om det selvsagt ikke hjalp noe som helst. Du er gravid akkurat nå, det er større sannsynlighet for at det går bra enn dårlig, og for hver dag øker sjansene ❤️ Anonymkode: 42a39...7fc Takk for gode ord, snille du❤️ Utrolig mange hyggelige, støttende folk her inne. Setter utrolig står pris på sånne som deg som bruker tiden sin til å trøste og gi råd. ❤️ Anonymkode: ce36c...68e
SuzsuZ Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Strekene er så svake de knapt vises på bilde… øverste på bilde er 10dpo og nederste er idag 13dpo. De we nøyaktig like sterke/svake, så er nå 100% innstilt på at det ikke gikk veien og grått hele morgenen. 11 dpo var litt sterkere, men den har jeg ikke bilde av. 12 dpo var helt lik disse to. Anonymkode: ce36c...68e Dessverre ser dette likt ut som mine, som endte opp i SA. Jeg hadde veldig svake tester som ikke ble sterkere. Men krysser fingre dor at det er noe annet her, klem til deg ❤️
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 6 minutter siden, SuzsuZ said: Dessverre ser dette likt ut som mine, som endte opp i SA. Jeg hadde veldig svake tester som ikke ble sterkere. Men krysser fingre dor at det er noe annet her, klem til deg ❤️ Trist å høre det endte med spontanabort ❤️ Takk for lykkeønskninger ❤️ var så lykkelig 1. juledag når jeg for første gang så antydning til strek, og så ender det sånn… 😓 Anonymkode: ce36c...68e
SuzsuZ Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Trist å høre det endte med spontanabort ❤️ Takk for lykkeønskninger ❤️ var så lykkelig 1. juledag når jeg for første gang så antydning til strek, og så ender det sånn… 😓 Anonymkode: ce36c...68e Ja det er utrolig trist, frustrerende å ikke vite om det går bra eller ikke også 😢 håper du finner ut hva som skjer snart! 💕
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 23 minutter siden, SuzsuZ said: Ja det er utrolig trist, frustrerende å ikke vite om det går bra eller ikke også 😢 håper du finner ut hva som skjer snart! 💕 Igjen: tusen takk for støtten❤️❤️ Tok en RFSU - test ofte (har brukt babyplan sine tidligtester tidligere), og fikk svak strek her også. De har jo lavere sensitivitet enn babyplan sine (25 kontra 10). Jeg vet de har en tendens til å gi skyggestreker, men både jeg og mannen ser tydelig rosafarge. Så nå er jeg om mulig enda mer forvirret!😬 Kanskje best å bare vente et par dager og ta en digital? Anonymkode: ce36c...68e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Igjen: tusen takk for støtten❤️❤️ Tok en RFSU - test ofte (har brukt babyplan sine tidligtester tidligere), og fikk svak strek her også. De har jo lavere sensitivitet enn babyplan sine (25 kontra 10). Jeg vet de har en tendens til å gi skyggestreker, men både jeg og mannen ser tydelig rosafarge. Så nå er jeg om mulig enda mer forvirret!😬 Kanskje best å bare vente et par dager og ta en digital? Anonymkode: ce36c...68e Det er ikke noe lett dette, altså. Og strektolkning og usikkerhet er ikke noe hyggelig juleaktivitet. Mine tester var sterkere til samme tid, men jeg fikk også målt uvanlig høy hcg ved blodprøve. Det var rutine med blodprøver der vi gjennomgikk IVF, skal du ha det? Det er helt klart strek på alle testene, jeg tenker ikke det er skyggestrek på RFSU sin heller (jeg har litt for mye erfaring med streker, innser jeg). De er svake, men jeg vet jeg fikk beskjed om å la være å teste tidligst 14 dpo (og det hørte jeg ikke på), men det jeg regner med noe av grunnen er at testene kan være vanskelige å tolke før den tid. Jeg har hatt en "kjemisk", hvor jeg ble uventet gravid uten hjelp. Og da forsvant streken igjen ganske fort (tok test noen dager etter ventet mens, for jeg trodde ikke det var mulig at jeg var gravid). Da var streken omtrent som det der 18 dpo eller noe sånt, og så nesten usynlig dagen etter og helt borte dagen etter det igjen hvor jeg også begynte å blø. Det høres lurt ut å vente noen dager og så ta digital hvis du klarer det. Jeg håper virkelig det går rett vei ❤️ Og ellers at dere finner ut av det så raskt som mulig og kan forberede dere på en ny runde. Anonymkode: 42a39...7fc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #16 Skrevet 29. desember 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke noe lett dette, altså. Og strektolkning og usikkerhet er ikke noe hyggelig juleaktivitet. Mine tester var sterkere til samme tid, men jeg fikk også målt uvanlig høy hcg ved blodprøve. Det var rutine med blodprøver der vi gjennomgikk IVF, skal du ha det? Det er helt klart strek på alle testene, jeg tenker ikke det er skyggestrek på RFSU sin heller (jeg har litt for mye erfaring med streker, innser jeg). De er svake, men jeg vet jeg fikk beskjed om å la være å teste tidligst 14 dpo (og det hørte jeg ikke på), men det jeg regner med noe av grunnen er at testene kan være vanskelige å tolke før den tid. Jeg har hatt en "kjemisk", hvor jeg ble uventet gravid uten hjelp. Og da forsvant streken igjen ganske fort (tok test noen dager etter ventet mens, for jeg trodde ikke det var mulig at jeg var gravid). Da var streken omtrent som det der 18 dpo eller noe sånt, og så nesten usynlig dagen etter og helt borte dagen etter det igjen hvor jeg også begynte å blø. Det høres lurt ut å vente noen dager og så ta digital hvis du klarer det. Jeg håper virkelig det går rett vei ❤️ Og ellers at dere finner ut av det så raskt som mulig og kan forberede dere på en ny runde. Anonymkode: 42a39...7fc Nei, det er virkelig ingen hyggelig juleaktivitet 😕 Tusen takk for supre innspill, jeg trenger noen strekeksperter av og til! Er helt tom for tidligtester nå, og tok en make sure og en RFSU i dag. Make sure var blendahvit og RFSU hadde strek, men enda svakere enn i går. Så da tolker jeg dette forsøket som kjemisk. Har grått i noen timer nå, men får prøve å se det positive i det, og det er at jeg har flere blasto på frys. Men for hvert innsett som ikke går eller forsøk som blir avbrutt kjenner jeg på den enorme frykten for at dette aldri skal gå. Jeg blir eldre, aldersforskjellen til stesøkene har allerede bikket tosifret og jeg er bare livredd. Uff, nå babler jeg bare avgårde. Takk for støttende ord og råd i går 🤍 Du aner ikke hvor mye jeg setter pris på det🤍🤍 Anonymkode: ce36c...68e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #17 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, det er virkelig ingen hyggelig juleaktivitet 😕 Tusen takk for supre innspill, jeg trenger noen strekeksperter av og til! Er helt tom for tidligtester nå, og tok en make sure og en RFSU i dag. Make sure var blendahvit og RFSU hadde strek, men enda svakere enn i går. Så da tolker jeg dette forsøket som kjemisk. Har grått i noen timer nå, men får prøve å se det positive i det, og det er at jeg har flere blasto på frys. Men for hvert innsett som ikke går eller forsøk som blir avbrutt kjenner jeg på den enorme frykten for at dette aldri skal gå. Jeg blir eldre, aldersforskjellen til stesøkene har allerede bikket tosifret og jeg er bare livredd. Uff, nå babler jeg bare avgårde. Takk for støttende ord og råd i går 🤍 Du aner ikke hvor mye jeg setter pris på det🤍🤍 Anonymkode: ce36c...68e Hadde en bare visst at det gikk til slutt, husker jeg at jeg tenkte. Jeg kjenner godt igjen stresset med at tiden går. Det er herlig å høre at du har flere blasto på frys. Selv om det nok ikke hjelper på de vonde følelsene nå ❤️ Å bli glad og få opp forhåpningene sånn, selv om en vet at det er tidlig, og så blir det ikke noe, er så vondt. Jeg sa til meg selv at det er et godt tegn at det er mulig å få positiv test, at et embryo kommer så langt i hvert fall. Jeg kjenner ikke historien din, noen har jo opplevd det en del ganger, og da kjennes det nok ikke mye som et positivt tegn. Men jeg håper jeg kan si det til deg også. Anonymkode: 42a39...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå