Gå til innhold

Når kan man begynne å forvente at daten skal være "trofast"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke trofast, men å forvente at dagen ikke roter med andre? 

Jeg har pratet og møtt en fyr som jeg kjenner jeg har gått mer og mer følelser for. Vi kjente hverandre litt fra før av av, men det oppstod ikke romantiske greier mellom oss før for en mnd siden. 

Vi har møtt hverandre 4 ganger og han har fortalt litt om meg til kameratene sine. Her en kveld sa han at han begynte å kjenne litt på ting som var litt godt å litt skummelt altså, antar er litt følelser . Igår var han ute hos noen venner å drakk - inkl damene de sine. Han pleier alltid å ringe , men igår var han helt stille. Åpnet ikke snappen min ei gang. 

Kan jeg idag spørre om alt er greit? Jeg vil gjerne vite om har roter med at andre damer,( noe jeg ikke tror). Men kjenner jeg vil vite. Kan jeg spørre rett ut? 

Alt dette er jo pga at jeg igjen er redd for å bli såret. Dette har skjedd med en tidligere date, han havnet i seng med ei annen ei. Bare han oppførte seg helt annerledes, ville aldri fortelle om oss to - noe han siste her gjør. 

Hva ville du gjort om han var stille hele kvelden og du visste han var ute på fylla? Vi skal møtes igjen til helga, noe han ser veldig frem til. Kan jeg også forvente at han ikke roter med andre nå og spørre om det? 

💞

Anonymkode: f42f3...90a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer at hun jeg dater er "trofast" fra dag 1. Roter og ligger hun med andre mens vi dater så avslutter jeg datingen. 

Kan nesten ikke tenke meg noe mer avtennende under dating fasen. 

Anonymkode: e4972...bd3

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forventer at hun jeg dater er "trofast" fra dag 1. Roter og ligger hun med andre mens vi dater så avslutter jeg datingen. 

Kan nesten ikke tenke meg noe mer avtennende under dating fasen. 

Anonymkode: e4972...bd3

Takk, akkurat det jeg også tenker. 

Men kan jeg spørre hvorfor han var så stille igår? Vil ikke virke helt over-nyskjerrig, men jeg orker ikke tanken på at han havnet med ei annen ei. Har ikke en følelse på det. Han har jo fortalt om meg til flere av kameratene sine med konene. 

Skrevet

OK. Da tar jeg dette opp med han. På en fin måte . Litt sånn at jeg sier at jeg håper det ikke skjedde noe mellom han og ei annen ei igår. Vi har jo vært åpne med hverandre til nå. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig kan du spørre. Tror ikke jeg ville spurt om det hadde skjedd noe, men heller fortalt at jeg liker han så godt og at nå når han var ute med vennene sine i går så kjente jeg at jeg veldig håper at vi er eksklusive og lurt på hva han tenker om det? 

Anonymkode: c669f...e01

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, selvfølgelig kan du spørre. Tror ikke jeg ville spurt om det hadde skjedd noe, men heller fortalt at jeg liker han så godt og at nå når han var ute med vennene sine i går så kjente jeg at jeg veldig håper at vi er eksklusive og lurt på hva han tenker om det? 

Anonymkode: c669f...e01

Dette var ein god måte å ta det opp på. Direkte, og verken usikker eller masete.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke trofast, men å forvente at dagen ikke roter med andre? 

Jeg har pratet og møtt en fyr som jeg kjenner jeg har gått mer og mer følelser for. Vi kjente hverandre litt fra før av av, men det oppstod ikke romantiske greier mellom oss før for en mnd siden. 

Vi har møtt hverandre 4 ganger og han har fortalt litt om meg til kameratene sine. Her en kveld sa han at han begynte å kjenne litt på ting som var litt godt å litt skummelt altså, antar er litt følelser . Igår var han ute hos noen venner å drakk - inkl damene de sine. Han pleier alltid å ringe , men igår var han helt stille. Åpnet ikke snappen min ei gang. 

Kan jeg idag spørre om alt er greit? Jeg vil gjerne vite om har roter med at andre damer,( noe jeg ikke tror). Men kjenner jeg vil vite. Kan jeg spørre rett ut? 

Alt dette er jo pga at jeg igjen er redd for å bli såret. Dette har skjedd med en tidligere date, han havnet i seng med ei annen ei. Bare han oppførte seg helt annerledes, ville aldri fortelle om oss to - noe han siste her gjør. 

Hva ville du gjort om han var stille hele kvelden og du visste han var ute på fylla? Vi skal møtes igjen til helga, noe han ser veldig frem til. Kan jeg også forvente at han ikke roter med andre nå og spørre om det? 

💞

Jeg tror du gjør en klassisk feil her: Å innta en allmennregelbasert innstilling til innledningen av et forhold.

Det finnes bare en fasit for dette: Hva du selv føler er greit. En date skal leve opp til dine forventninger hvis du skal være interessert, men det er du som må avgjøre hva disse forventningene er – og han som må avgjøre om dette er noe han kan og vil leve opp til, hvis du velger å formidle dem.

Dette gjelder forøvrig selvsagt begge veier.

Men det virker som om du tar utgangspunkt i en ide om at det skal finnes noen allmenn standard å følge her. Og det finnes ikke, selv om mange selvsagt tror at akkurat deres flyktige preferanser i øyeblikket er noe alle andre skal forventes å følge.

En sunn innstilling kan være å avvente og se, istedet for å kaste seg inn i noe full av tanker du har laget selv om hvordan du håper at vedkommende skal være.

Alltid lurt å observere istedet for å anta.

Endret av ClausSaus
  • Liker 12
Skrevet

Fra andre date for min del. Første date er man jo ikke sikker på om det blir noe mer, så da er det innafor å ha vært på andre dater. Men når man møtes igjen er det for min del uttrykk om at man i det minste ønsker å utforske videre med hverandre og da forventer jeg trofasthet fra både meg og henne. 

Når dere har hatt fire dates, så er det ikke urimelig å forvente trofasthet mener nå jeg. 

Anonymkode: 2a8f0...1b9

• Liker 4
Skrevet
Gud skrev (2 minutter siden):

Dette var ein god måte å ta det opp på. Direkte, og verken usikker eller masete.

Overreagerer jeg med at han var stille helt siden kl 19tiden igår? Vi har ringt hver kveld. Antar at han ville ringt om han gikk hjem igår om ikke kl var 03 liksom. 

Skrevet

Som nevnt av flere tidligere er dette noe jeg forventer fra dag 1. Jeg kan ikke tenke meg et rødere flagg enn noen som dater flere samtidig, spesielt uten å kommunisere det på forhånd.

Anonymkode: 0efa0...401

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

OK. Da tar jeg dette opp med han. På en fin måte . Litt sånn at jeg sier at jeg håper det ikke skjedde noe mellom han og ei annen ei igår. Vi har jo vært åpne med hverandre til nå. 

Jeg tror ikke jeg ville sagt akkurat det. Jeg tror det er bedre at du sier "jeg begynner å like deg veldig godt, noe som både er godt og skummelt å kjenne på. I går merket jeg da jeg ikke hørte noe fra deg at jeg ble litt redd for om du møtte noen andre, og det var da jeg kjente at følelsene er i ferd med å blusse skikkelig opp. Hva tenker du om oss? Hva tenker du om å være eksklusive?"

Anonymkode: b29f0...b39

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville forventet det fra det øyeblikket vi var enige om å være eksklusive. 

Anonymkode: d85e3...b90

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror ikke en mann som ligger med andre når vi dater er spesielt interessert i meg eller at han noen sinne kan bli trofast. Så det er å grave sin egen grav å seriedate. Dypt. For da stikker jeg til han trofaste og enda kjekkere enn deg.

Anonymkode: 972be...64c

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke noe om å forvente saker som ikke er kommunisert rett ut. Det er vanskelig å forholde seg til…

Min samboer og jeg snakka mye om hvor grenser går, og hva hverandres deal breakere er. Sånn at begge var klar over den andres tanker og grenser. 
Etter noen måneder sa jeg at jeg ikke ville ha noen andre enn han, og at det bare var han jeg ville møte fremover og jeg spurte hvordan han tenkte.  

• Liker 6
Skrevet

Du kan spørre rett ut men jeg ville ventet et par uker for å ikke avsløre at jeg mistenker noe skjedde på akuratt den festen. Da kan han fort få følelse av at du er en sjalu og kontrollerende dame siden han ikke kan gå på fest.. 

Ta det heller opp om noen uker etter et par dates til "Hva tenker du om oss? Hva tenker du om å date andre? Skal vi bestemme at vi er exclusive eller er du ikke helt der enda? Har du møtt andre mens vi har datet? Hva ser du for deg fremover? " 

Ikke si noe om festen. Det er helt vanlig å ikke melde daten sin når man er på fest fordi da er det venner som er fokuset og når man er full er det stress å formulere en fin melding til daten, så mest sannsynlig har du ingenting å uroe deg over uansett :)

Anonymkode: 1340e...5d3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde ikke sagt det. Det får deg til å høres usikker og sjalu ut og det gir han et rødt flagg på at du kanskje kan anklage han for sånt i fremtiden og at det blir krangling ut av at han skal på fest og være med venner. Rødt flagg 

Anonymkode: 1340e...5d3

• Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her en kveld sa han at han begynte å kjenne litt på ting som var litt godt å litt skummelt altså, antar er litt følelser

Hva svarte du da? 

Skrevet

Jeg forventer at man er trofast når man har møttes noen ganger, og fortsatt ønsker å møtes. Jeg hadde allikevel ikke blitt så mistenksom etter en kveld uten at han ga lyd fra seg, når jeg visste at han var på fest. Jeg kan fort legge vekk telefonen hele kvelden når jeg har det hyggelig, og om jeg har fått snap/mld, og det er sent på natta før jeg ser den, kan jeg glemme å svare, eller synes det er for sent å sende svar. 

Anonymkode: 4269a...62c

• Liker 3
Skrevet

Forventer man holder seg til en om gangen :)

Og jeg forventer ikke en telefon eller å høre fra noen når de er på fest eller hos venner. Mange av oss legger vekk telefonen da.

Hadde daten min spurt hvorfor han ikke fikk svar når han visste jeg var hos venninner hadde jeg følt meg litt kvalt. Det er ganske tydelig at jeg gir den jeg er med (date, venner, familie) min fulle oppmerksomhet, så det bør være åpenbart, men man er jo ulike her. Spesielt om man har det gøy.

Anonymkode: 0578c...feb

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...