Gå til innhold

Bestille taxi til et visst tidspunkt for å rekke time, men taxien blir forsinket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid pleid å bestille taxien sånn at jeg ankommer ca 10min før jeg egentlig har time. Hva gjør dere andre? 

Så da kan taxien altså være 10min forsinket (iforhold til det tidspunktet jeg egentlig bestilte at taxien skulle komme på). Hva om den da blir 15 min forsinket og jeg misser timen? Hvem sin skyld? Hvem må betale for ikke møtt time da? 

Og et annet spørsmål dersom det har gått 10min og taxien fortsatt ikke har kommet, kan jeg da avbestille taxien gratis å komme meg dit på en annen måte? 

Anonymkode: a0652...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid din feil om du kommer for seint.

Anonymkode: 90236...88d

• Liker 9
Skrevet

10 minutter?? Jeg beregner lengre tid enn det når jeg kjører selv. 

Alt kan skje i trafikken, og det er ens egen skyld om man ikke planlegger god nok tid, enten man kjører selv eller taxi. 

Tipper det står noe om dette på taxiselskapet sine sider også? Eller at du kan høre med dem?

Anonymkode: 48b6e...622

• Liker 7
Skrevet

Du må betale om du mister timen. Men altså jeg beregner jo bedre tid enn deg selv om jeg kjører, det kan være kø, bare rødt lys e.l. og vips så er man forsinket. Du bør heller bestille taxi i god tid for å være sikker på å rekke timen. 

Anonymkode: 808a8...395

• Liker 3
Skrevet

Det er ditt ansvar å komme tidsnok, men hvis du har lagt inn rimelig tidsmargin når du bestiller kan du kreve erstatning hvis du taper penger på at de er for sene. Jeg er ganske sikker på at du må legge inn mer enn 10 minutters margin for å ha noe å slå i bordet med. 

Kilde: https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/taxi/ 

• Liker 2
Skrevet

10 min er lite. Jeg pleier å beregne 30-45 min for å være sikker på at jeg kommer i tide. Også når jeg kjører selv. 

Anonymkode: e838b...d0b

• Liker 4
Skrevet

Ti minutter er jo ingenting, jeg beregnet dobbelt så mye da jeg var avhengig av taxi på en strekning det tar 5 min å kjøre. Jeg sitter heller et kvarter ekstra på venterommet enn å komme fem minutter for seint. Det er alltid ditt ansvar og du som må betale behandler når du er for sent. I spesielle tilfeller hvor det er åpenbart at andre har ansvaret kan du muligens få refundert noe i ettertid, men det er ikke drosjeselskapets feil eller ansvar om de f.eks. blir forsinket pga mye trafikk.

• Liker 3
Skrevet

Til hvilken time? Er det fastlege så er det jo null stress - kommer jo ikke inn før minst 20 minutter etter oppsatt time uansett

Anonymkode: f04e5...b4d

Skrevet

Jeg har gangvansker og må ta taxi til legen. Jeg pleide å bestille ca. 20–30 min tidligere sånn at det ikke blir noe stress. Men nå som man ikke får lov til å sitte på venterommet pga. korona, så bestiller jeg taxi sånn at jeg bare såvidt rekker timen. Jeg klarer ikke å stå lenge, så nå som vi må stå ute på parkeringsplassen frem til vi har time, så må jeg enten la være å gå til legen eller bare akseptere at det er risiko for at jeg ikke rekker timen. 

Anonymkode: 989ce...e27

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har gangvansker og må ta taxi til legen. Jeg pleide å bestille ca. 20–30 min tidligere sånn at det ikke blir noe stress. Men nå som man ikke får lov til å sitte på venterommet pga. korona, så bestiller jeg taxi sånn at jeg bare såvidt rekker timen. Jeg klarer ikke å stå lenge, så nå som vi må stå ute på parkeringsplassen frem til vi har time, så må jeg enten la være å gå til legen eller bare akseptere at det er risiko for at jeg ikke rekker timen. 

Da ringer du og snakker med legekontoret så de kan tilrettelegge for deg.

Kan umulig være et problem at pasienter som ikke kan stå får komme inn på venterommet. Evt får de sørge for stoler/benker ute. Du er neppe eneste som ikke har mulighet til å stå i kø.

Er mer problematisk for legekontoret med uteblitte pasienter og forskyvninger på timer.

Anonymkode: 00abc...5e0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvor i all verden er dette? Jeg har vært hos fastlege, tannlege, gynekolog, fysioterapeut, kiropraktor og på sykehuset under pandemien og alle har hatt venterom som vanlig. Dette er i Oslo, så mye smitte.

Du må jo ringe fastlegen og be dem tilrettelegge?!

Anonymkode: b24c6...1dc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da ringer du og snakker med legekontoret så de kan tilrettelegge for deg.

Kan umulig være et problem at pasienter som ikke kan stå får komme inn på venterommet. Evt får de sørge for stoler/benker ute. Du er neppe eneste som ikke har mulighet til å stå i kø.

Er mer problematisk for legekontoret med uteblitte pasienter og forskyvninger på timer.

Anonymkode: 00abc...5e0

Tror ikke de synes det er problematisk. Har ihvertfall ikke møtt noen sure helsesekretærer når jeg bar ringt og sagt at jeg ikke rekker timen. Tror legene bare synes det er fint, så får de tatt igjen noe av forsinkelsen. 
Har spurt om jeg kunne få komme inn på venteværelset siden jeg ikke klarer å stå så lenge, men fikk da bare beskjed om å bestille telefontime. Men jeg må ta blodprøver, så jeg må møte opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror ikke de synes det er problematisk. Har ihvertfall ikke møtt noen sure helsesekretærer når jeg bar ringt og sagt at jeg ikke rekker timen. Tror legene bare synes det er fint, så får de tatt igjen noe av forsinkelsen. 
Har spurt om jeg kunne få komme inn på venteværelset siden jeg ikke klarer å stå så lenge, men fikk da bare beskjed om å bestille telefontime. Men jeg må ta blodprøver, så jeg må møte opp. 

Men herregud, da! Da svarer du selvfølgelig at du ikke får tatt blodprøver via telefon og gjentar at du må få komme inn på venterommet. Hva for slags fastlegekontor er egentlig dette?

Anonymkode: b24c6...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...