Gå til innhold

Forslag til aktiviteter i romjula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pirbadet og Lekeland er stengt, ungene (på 7 og 4 år) er lei av å ake/bygge snøborg, samboeren har en kneskade som utelukker skigåing/gåtur. Tips til hva vi kan finne på sammen utenfor husets fire vegger?

Hilsen en mamma som får litt brakkesyke i juleferien 🙈

Anonymkode: b6ddc...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor forresten i Trondheim.

TS

Skrevet

Lage bål og grille pølser, pølsebrød ect ute. 
Mate ender/svaner. 
Gå på skøyter om det er et trygt vann. 
Besøke familie. 
Lage iskunst og islykter, feks fryse hansker, ballonger og bøtter med vann. 
Dra å leke på en annen skole/barnehage enn der barna går. 
Gå på biblioteket. 

Anonymkode: 4863e...974

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Pirbadet og Lekeland er stengt, ungene (på 7 og 4 år) er lei av å ake/bygge snøborg, samboeren har en kneskade som utelukker skigåing/gåtur. Tips til hva vi kan finne på sammen utenfor husets fire vegger?

Biblioteket, kino (om det går), fryse ned ballonger fylt med vann og farge, som dere setter ut i hagen som pynt. Grille pølser i hagen. Besøke en skole dere ikke har vært på før og bruke lekeområde dems. 

Skrevet

Vet ikke hvordan været er hos dere, men her er det så kaldt at utendørsaktiviteter uten å bevege seg er helt uaktuelt, så da hadde jeg heller latt mannen blitt hjemme og tatt med ungene på skitur og skøyter. 

Anonymkode: 065c7...fe9

• Liker 1
Skrevet

Ja, kino! At jeg ikke tenkte på det, takk 😄

Biblioteket var også et godt forslag, dit kan jeg gå alene med ungene. Kanskje vi skal legge inn en middag på restaurant en dag også.  🙂

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om dere har BUA/Ustyrssentralen i deres kommune. Sjekk på deres nettside etter hva man kan låne gratis, mye inspirasjon til ute-aktiviteter der. Det er en helt fantastisk mulighet. :)

Sånn ellers går det også an å lage snø-engler.

Anonymkode: 094b0...d1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aketur med rattkjelke fra f.eks. Estenstadhytta etter en rast der oppe. Dvs. foreldrene må også være med på aketuren ned igjen. Tro meg barna vil være i ekstase.

• Liker 2
Skrevet

Er vitensenteret åpent? Der pleier vi alltid å være innom når vi er i Trondheim :) 

Ligger rett over gata fra biblioteket, så praktisk.

Om Nidarosdomen er åpen, pleide det å være gratis mini-orgelkonsert er det kl.11 eller 12? Sånn en 15-20 min. Våre synes det er en mektig og fin opplevelse. Også bare det å gå rundt kirken og se på de ulike figurene.

Anonymkode: e08ca...78f

Skrevet

En tur i Ringve botaniske hage og se hvor mange treskulpturer dere finner.

Anonymkode: f2258...88f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...