Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for tre mnd. siden.(innleid) 
Er på hjemmekontor nå. 
Jeg skal jobbe i romjulen, men alle de andre (lite firma) har tatt fri. Vi er ajour med arbeidsoppgaver og det kommer ikke noe nytt nå. 
Kan ikke ta fri, da jeg ikke har råd til det. 
Så hva gjør jeg? Jeg stod opp som vanlig kl.0600 i dag og satte på pc’n kl.0700. 
Så sitter jeg her da…. Ingenting er kommet i mailboksen. 
Jeg har ikke alle tilganger og siden jeg er såpass ny så er det ikke alt jeg kan gjøre. 
Huff, dette blir lange dager…. 

Anonymkode: ffa30...cc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gjøre litt annet innimellom? Jeg skal jobbe, men jeg sitter ikke og stirrer i en tom skjerm uten noe å gjøre. Telefoner tar jeg på mobilen, har også min personlige mail der. Fellesmailen sjekker jeg med jevne mellomrom, lite som haster etteesom lageret vårt er stengt (er mest fakturaspm. ol., det kan vente 30 min). Jeg holder meg selvfølgelig hjemme og tilgjengelig, men utover det tar jeg unna i bolker hver time. Har ikke full dag heller, men hadde oppsparte timer som dekker det jeg har fri. 

Anonymkode: 9dfe2...0a1

• Liker 8
Skrevet

Kan du lese gjennom personalhåndbok (igjen), hvis den er tilgjengelig? Eller lese andre dokumenter som rutinebeskrivelser. Kanskje du kan se over internettsiden?

Så får du spe på tiden med kabal da … 😊

Hvis du på nyåret får spørsmål hva du gjorde, så er det jo greit at du kan svare at du gjorde noe halv-nyttig, selv om det ikke var arbeidsoppgaver.

Anonymkode: bf740...2ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke gjøre litt annet innimellom? Jeg skal jobbe, men jeg sitter ikke og stirrer i en tom skjerm uten noe å gjøre. Telefoner tar jeg på mobilen, har også min personlige mail der. Fellesmailen sjekker jeg med jevne mellomrom, lite som haster etteesom lageret vårt er stengt (er mest fakturaspm. ol., det kan vente 30 min). Jeg holder meg selvfølgelig hjemme og tilgjengelig, men utover det tar jeg unna i bolker hver time. Har ikke full dag heller, men hadde oppsparte timer som dekker det jeg har fri. 

Anonymkode: 9dfe2...0a1

Jo, jeg sitter ikke å se på en tom skjerm. 
Her fører vi timer på prosjekter, men iom at det ikke er noe å føre timer på så blir det et problem. 
Skulle gjerne hatt timer å avspassere… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du lese gjennom personalhåndbok (igjen), hvis den er tilgjengelig? Eller lese andre dokumenter som rutinebeskrivelser. Kanskje du kan se over internettsiden?

Så får du spe på tiden med kabal da … 😊

Hvis du på nyåret får spørsmål hva du gjorde, så er det jo greit at du kan svare at du gjorde noe halv-nyttig, selv om det ikke var arbeidsoppgaver.

Anonymkode: bf740...2ef

Er det jeg tenker å gjøre, men fire dager blir litt heftig😆Tenkte lage litt lister og sånn til mulig fremtidig bruk.

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har forberedt romjula med en del utviklingsoppgaver som jeg utfører helt uavhengig av andre. Ser fram til rolige dager med fordypning i eget tempo.  

Skrevet

La meg se om jeg forstår det rett.

Du får betalt som om du er på jobb.

Det er ingen arbeidsoppgaver.

Du er hjemme. 

...Dette er jo en drømmesituasjon? Du har jo betalt for å ha fri? Gjør noe du ellers ville ha gjort om du hadde fri?

Anonymkode: 8c4f6...b7a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

La meg se om jeg forstår det rett.

Du får betalt som om du er på jobb.

Det er ingen arbeidsoppgaver.

Du er hjemme. 

...Dette er jo en drømmesituasjon? Du har jo betalt for å ha fri? Gjør noe du ellers ville ha gjort om du hadde fri?

Anonymkode: 8c4f6...b7a

Det er på en måte slik ja, men syntes ikke det er greit. Skulle gjerne hatt mye å gjøre. Selv om det faktisk ikke er min skyld, så får jeg dårlig samvittighet. 
Jeg vil gjerne gå og trene, men tar det etter «arbeidstid» 

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Alene på arbeid å ingenting å gjør. Så ser jeg på youtube og alt mulig😅

koser meg egentlig når det er så stille å rolig her..

• Liker 3
Skrevet

Lite å gjøre her også. Sitter i senga med en kopp kaffe og laptopen og ser på nyhetskanalen  og koser meg 🥰

Anonymkode: f1a18...ed6

• Liker 4
Skrevet

spill kabal på PC-en 

Anonymkode: ffd35...ae1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vel sagt fra til leder at jeg ikke hadde noe å gjøre, så jeg eventuelt kunne fått de tilgangene jeg manglet eller tatt fri.

Anonymkode: 2b83a...57b

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber i et fagfelt der jeg kan oppdatere meg innimellom, dette pleier jeg å gjøre når jeg har lite å gjøre. Du kan ikke se på noe webinar på nett feks? Ellers hadde jeg bare gjort husarbeid, surfet på nett e.l om det var absolutt ingenting å gjøre om jeg var deg. 

Anonymkode: 7c28b...c7b

• Liker 3
Skrevet

Kan du gjøre deg mer kjent med deres datasystemer? Evt bla gjennom og lese mer i foldere på driven deres? Det kan ofte ligge masse lærerik informasjon under uilke mapper så blir man godt kjent med hvor ting ligger. Slikt har man sjelden tid til å gjøre når det er travelt.

Har du arbeidsprosedyrer du kan lese gjennom på ny? Kan du utarbeide en steg-for-steg læringsplan utfra det du selv nettopp har lært? Kan være nyttig både for deg og evt andre nye, gull for bedriften å komme tilbake på nyåret og se at du har laget en slik.

Anonymkode: 2380f...98d

• Liker 3
Skrevet

Så du står på standby? 
Har du noen kolleger du kan spørre om hva som er vanlig praksis å føre opp på listene i slike tilfeller? 

Anonymkode: 35afc...860

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ville vel sagt fra til leder at jeg ikke hadde noe å gjøre, så jeg eventuelt kunne fått de tilgangene jeg manglet eller tatt fri.

Anonymkode: 2b83a...57b

Skulle gjerne tatt fri, men kan ikje ta ut fire feriedager uten lønn dessverre. 
Lite lyst å forstyrre leder i ferien hans, men må vel kanskje sende han en mld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du står på standby? 
Har du noen kolleger du kan spørre om hva som er vanlig praksis å føre opp på listene i slike tilfeller? 

Anonymkode: 35afc...860

Ja, jeg er jo her og skulle ta det som eventuelt måtte komme inn. 
Ingen kolleger 😆 på jobb dessverre, alle har ferie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skulle gjerne tatt fri, men kan ikje ta ut fire feriedager uten lønn dessverre. 
Lite lyst å forstyrre leder i ferien hans, men må vel kanskje sende han en mld. 

Som leder får du somregel lønn ut ifra at du må være tilgjengelig selv om du har ferie. Bare send en melding så svarer han når han ser den.

• Liker 1
Skrevet

Vi blir sendt hjem med betalt når det er veldig lite å gjøre, så kanskje sjefen din også lar deg gå. 

Skrevet

Er det virkelig ingenting å gjøre? De beste medarbeidere er de som finner noe nyttig å gjøre også på rolige dager, det vil imponere lederen din.

f eks egenoppdatering, rydde i Mail eller dokumentmapper, forberede noe du vet kommer på nyåret o.l?

Anonymkode: fbd24...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...