AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg er veldig sløv med å vaske grønnsaker, og jeg spiser mye av det. Og det jeg vasker er sannsynligvis ikke godt nok. Må alle grønnsaker vaskes? Hvilke må man vaske og hvilke trenger man ikke? Hvilke konsekvenser kan det få om man ikke gjør det? Anonymkode: 2ed3f...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananasnam Skrevet 27. desember 2021 #2 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg skyller bare frukten og grønnsakene i kaldt vann, er ikke like nøye med det som er innpakket i plast, men skyller alltid det som kjøpes i løsvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Del Skrevet 27. desember 2021 Hvis grønnsaken skrelles og/eller kokes er det ikke så nøye med vasking. Den største risikoen er toxoplasmose fra jord, denne dør ved koking. Anonymkode: dee94...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Del Skrevet 27. desember 2021 Helst så bør man jo det. Jeg tenkte alltid før at purre ikke var noe vits i å vaske fordi den så jo ren ut. Men den kan jo være masse jord inni. Og søsteren min fant en makk inni salaten engang. Så der tar jeg ingen sjangs. Anonymkode: fc018...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Del Skrevet 27. desember 2021 Ja det bør vaskes, det er folk som har tatt på det, sprøytemidler, jord, insekter osv.. Om det skal stekes eller kokes er det vel ikke farlig, men litt ekkelt er det jo fremdeles. Anonymkode: b7291...021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Del Skrevet 27. desember 2021 Om du er gravid eller skal servere til en gravid er det ekstra viktig at du vasker pga. toxo som kan finnes i jord som er farlig for foster. Anonymkode: b7291...021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå